Jelina (21 mnd) kan niet poepen. Tips gevraagd

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Veraenroy, Sep 23, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Jelina heeft hier al vaker last van gehad, maar dit keer is het heel extreem. Ze kan niet poepen.
    De laatste keer heeft ze van de huisarts florax gehad, en die ben ik haar in overleg met hem nu weer aan't geven. Toen kwam het in 1 dag op gang, maar nu geef ik het haar al van vrijdag maar nog geen resultaat. Ook eet ze nu 2 a 3 pruimen per dag, geen banaan of iets dergelijks. Ook heb ik haar al glycerine zetpilletjes opgeduwd om de poep weker te maken, maar hoe hard ik haar kontje ook dichtdruk ze duwt hem binnen 2 min er weer uit.

Ze heeft gewoon ontzettende pijn, elke 15 min begint ze te brullen, en knijpt ze haar kontje dicht. Ze heeft al eens een scheurtje gehad en ik denk dat ze dit nu weer heeft en bang is om te duwen. Ik heb er ook zalf voor, maar die werkt ook niet.
    Ik heb daarstraks echt met haar mee zitten huilen, ik weet niet meer wat ik moet doen!
    Een klysma heeft ze al eens gehad, maar die houdt ze niet lang genoeg binnen om hem werkzaam te laten worden.

Wie heeft de gouden tip om mijn meisje van haar pijn af te laten komen?

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    ohh gossie wat ontzettend sneu. Heeft de dokter geen ideeen meer om het op gang te helpen?
    Ik heb zelf geen tips.Wil je kleine meid wel ontzettend veel sterkte wensen want hier word ze ook niet happy van.

3. Kayra

Kayra Actief lid

Jun 13, 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel

Ach wat zielig zeg...

Ik weet nog wel dat mijn moeder mn zusje hielp met een wattenstaafje, maar ze was toen nog 1 jaar ongeveer ik weet niet of je dochtertje dat toelaat en weet ook niet of dit haar zou helpen.

Wij geven baby's die niet kunnen poepen altijd een paar theelepels olijfolie dit helpt wel moet ik zeggen, maar misschien vind jij dit maar bull shit...

Ik hoop dat je zo snel mogelijk een oplossing vind en wens veel sterkte...

4. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ah gossie wat sneu :( bij mij persoonlijk werken kiwi's en sinaasappelsap altijd goed om de boel zacht te maken/houden zeg maar..., en een glas lauw water smorgens.

5. gerda

gerda Actief lid

Nov 15, 2005
    242
    0
    0
    stroop of sinaasappels en heb je haar wel eens laten testen het kindje v onze kennis had ook veel problemen met poepen en die bleek dus na veel onderzoeken verstopt teraken v melk producten en gebruikt nu sojamelk en mn pa heeft het ook aan zn darmen en zit nu ook aan de soja helpt echt goed gr gerda

6. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    We zijn erachter. Vandaag heeft ze 1 grote keutel gepoept, waarbij het begin helemaal zwart was. Ik heb hem even onderzocht,(sorry maar moest even) en het zwarte stukje waren allemaal rozijntjes. Het zijn dus de rozijntjes die haar verstopt hebben. Gelukkig had ik daarna een heel ander kind in m'n armen, die weer kon lachen. Ze heeft nu wel een hele open kont, net schaafwonden, maar ik heb haar net met een verdovende zalf ingesmeerd en morgen ga ik een olie halen die ik net via een pb van iemand aangeraden heb gekregen Tamanu olie.
    Thanx voor het meedenken.

7. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    gelukkig dat het weer beter gaat.

8. loca

loca Bekend lid

Mar 18, 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Trouwens:
    Bananen (rijpe bananen, met donkere vlekjes) werken juist wel laxerend.
    Een groenige banaan stopt inderdaad.
    Als Boaz moeilijk poept helpt juist een banaan, maar goed die heeft het niet zo extreem als jouw meissie.

Ben blij dat ze weer gepoept heeft, nu maar even geen rozijntjes meer dan.

9. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Geen glycerine zetpillen geven, dit is obseleet.
    Geef je genoeg drinken, groene groenten, bruin brood? Geen witte dingen? Dat is altijd stap 1.

Daarnaast kan je bij apotheek of reformzaak lijnzaadolie halen, en daar een theelepeltje van geven. Dit is volkomen natuurlijk en maakt de ontlasting zacht. Je kan de darmen hier ook niet mee * verpesten*
    Na een paar weken stop je ermee en kijk je hoe het gaat.

Succes!

10. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    1,797
    1
    38
    een plakje ontbijtkoek doet hier ook wonderen!

11. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Wat betekend obseleet? :oops:

12. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    verouderd ;)

13. kiwi op de nuchtere maag werkt als een speer!

en als het helemaal moeilijk wordt dan kun je altijd een recept aan de dokter vragen voor lactulose siroop.

14. nikster

nikster Fanatiek lid

Sep 26, 2006
    1,434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    kya heeft dit ook een periode gehad en gebruikte daar druppeltjes van de vsm voor..... euhm kindicol ofzoiets...

fijn om te lezen dat het in iedergeval beter gaat!

15. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    gelukkig dat het eruit is joh!

maaruh nu even volhouden met geen verstoppende dingen geven
    dus lekker bruin brood en juist geen wit....
    dingen als een schijfje peperkoek en al wat al de revu gepasseerd is lekker geven.. en natuurlijk veel drinken.

suc6 want het is heel vervelend {en ik weet dat uit ervaring pff}

16. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Gelukkig is het weer voorbij!

Hier doe ik dan of thee geven of olie door zijn flesjes, werkt altijd erg goed!

17. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Normaal eet ze al bruinbrood en eet genoeg fruit op een dag, het was nu alleen dat ze door die rozijntjes verstopt is geraakt. Nu gaat het weer super, haar poep is weer normaal, ze heeft geen pijn meer en haar kontje is zo goed als genezen.

Share This Page