Onze dochter is geboren! Gisteren is om 21.09 onze dochter Jelina geboren. Ze weegt 3140 gram, en ze is 47cm lang. Even het bevallingsverhaal. Gisteren nacht om 03.15 ben ik wakker geworden door onze hond. Ze was aan't tippelen, en dat doet ze normaal nooit. Om 03.17 kreeg ik de eerste wee. Ze kwamen om 04.00 uur al om de 4 a 5 minuten, om 07.00uur is de verloskundige gekomen en ik had toen 1cm ontsluiting. Om 12.45 is ze weer gekomen en toen had ik 3 cm ontsluiting. Ze heeft me toen inwendig onderzocht, en daarna is ze weer gegaan en zou ze om 17.00uur terug komen. Maar om 14.30 uur kreeg ik persdrang en ik had zulke heftige rug en buikweeeen dat ik ze niet meer kon opvangen en is de verloskundige weer gekomen. Ik had toen 5cm. We hebben toen afgesproken dat we na het ziekenhuis zouden gaan om de vliezen door te prikken omdat ik ook al zoveel moeite had de weeeen op te vangen. We waren om 15.00 op het ziekenhuis en ik raakte in panniek omdat ik me realiseerde dat wanneer de vliezen doorgeprikt zouden worden, de weeen nog heftiger zouden worden, en aangezien ik ze nu al niet meer kon opvangen en ik persdrang had, hebben ze me echt moeten kalmeren. Om 18.00uur hebben ze me onder de douche gezet, en ik heb toen gevraagd voor pijnbestrijding. Ik heb toen eerst nog een half uur onder aan de ctg moeten liggen om te kijken of ons meisje het naar haar zin had, want anders konden ze het niet geven. Ze hebben daarna getoucheerd want als ik 8cm had zouden ze me niks meer voor de pijn geven. Ik was op 6cm blijven steken, en ik kwam dus in aanmerking voor pijnbestrijding. Ik voelde me op dat moment echt een aansteller omdat er zoveel vrouwen voor mij waren die het allemaal zonder pijnbestrijding konden regelen, en dat ik weer zo'n watje was die pijnbestrijding nodig had. Maar na wat goede moed ingepraat gekregen te hebben kon ik me er toch bij neerleggen. Ik heb toen een spuitje in mijn achterwerk gekregen, deze zou mij rust geven tussen de weeen door zodat ik elke keer als er weer een wee kwam ik er energie voor had. Ook zou het de pieken van een wee minder heftig maken. En inderdaad de volgende 8 weeen waren weer beter op te vangen. Maar daarna werden de weeen weer heftiger en werd het voor mij ook moeilijker om ze weer op te vangen. Om 20.30 werden de persweeen weer heftiger, maar ik had nog steeds maar 8cm ontsluiting dus ik kon niet meepersen.(heb ik wel een paar keer gedaan, maar dat was omdat ik het echt niet kon tegenhouden) Dit heeft wel effect gehad want om 20.55 kon ik mee gaan persen want ik had volledige ontsluiting. Om 21.09 is toen ook onze dochter geboren. Een lang verhaal, en ik hoop niet dat ik de mensen die nog moeten bevallen bang heb gemaakt. Onze dochter is echt een schatje. Er staat een foto in m'n album. Groetjes Vera
Hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Jelina! Geniet van jullie dochter en kraamtijd
van harte gefeliciteerd met jullie meisje! Ennuh afschrikken? nee hoor! hahaha een mamama die de volgende dag op der kont achter de computer zit te type over de bevalling?! Super hoor!
Van harte gefeliciteerd met jullie prachtige meid! Nee hoor, je schrikt niet af, We zullen het allemaal moeten ondergaan, en jij hebt het uiteindelijk ook gedaan. Knap hoor.