Lieve meiden, Ik heb jullie hulp nodig.. Wij weten sindskort dat wij in verwachting zijn van een meisje. Dolgraag zou ik haar als 2e naam willen vernoemen naar haar overleden oma. Maar ik kom er niet zo goed uit. De namen van oma vind ik toch een tikkie ouderwets en op een moderne variant kan ik niet komen. Kunnen jullie iets met de volgende namen? - Conny - Johanna - Jacoba - Maria Super bedankt! X
Dat mag ook maar is geen vereiste. Liefst heb ik een vernoeming op haar roepnaam conny, maar verder als Constance kom ik niet. Is dat geen zware naam?
Jacky Hannah of Anna Coby Mia Rica Janna Marja Marjanna Jorien Jorieke Ik vind zelf Constance ver gezocht omdat Conny niet afgeleid is van die naam in dit geval. En net zo ouderwets toch?
Ik vind een vernoeming pas echt een vernoeming als de originele naam nog goed herkenbaar is. En het gaat om de tweede naam, die zal ze iet vaak gebruiken, dus waarom niet gewoon Conny? Of als Conny roepnaam bii Jacoba was, gewoon Jacoba? Jacoba kun je moderniseren naar Jacqui, Jacqueline, Jamie of Kobe of zo,
Bedankt voor de inspiratie tot nu toe! Bij de meisjes naam die we in gedachte hebben klinkt Conny (en alle -ie klanken) niet zo mooi. Ik ben ook bang voor de brabantse associatie 'kon-nie' Jacoba vind ik redelijk christelijk klinken en dat is juist mijn bedoeling niet, daarom dat ik ook echt op zoek ben naar een moderne variant. Aargh.. Moeilijk!!
Ik kom zelf op Nica als je van alle namen de letter gebruikt. Het is een Griekse naam en betekent overwinning. Ook leuk omdat het dan een combi is van alle namen van je oma (3e letter, 4e letter, 3e letter, 4e letter zie ik opeens - Conny - Maria - Jacoba - Johanna
Cornelia? De beginletters van Conny en er zit van bijna alle namen van je oma wel iets in. Colleen? (op z'n Engels uitgesproken). Qua klank enigszins in de buurt van Conny. Constance vind ik ook wel mooi als 2e naam trouwens. Juist bij een 2e naam geeft het niet als het wat 'zwaarder' is (zoals het geval bij Constance en Cornelia) Het is wel een lastige, een nieuwe naam maken van Conny...