Heeft er iemand ervaring met thuistesten voor de vruchtbaarheid van mannen? Ik zag dat je daar ook thuistesten van had. Omdat je pas na een jaar naar een huisarts kan en het bij mijn vriend in de familie zit dat de zwemmers niet echt actief zijn, willen we eigenlijk een test doen. Als er iemand is die zo'n test wel eens heeft gedaan, dan wil ik graag weten of die ook echt werkt.
Ik heb geen idee of zo'n test werkt. Ik zou gewoon langs de huisarts gaan, dat mag ook korter dan een jaar, zeker als je uitlegt dat het toch wel in de familie zit. Daar zijn artsen voor hoor. Groetjes, Elvira
Niet doen. Raak je alleen maar onzeker van. Verder geeft zo'n test alleen aan, of je meer of minder dan 20 miljoen zwemmers hebt. Maar het zegt niets over hte precieze aantal, beweeglijkheid en vorm. Als de uitslag niet goed is, zit je compleet in de stress, terwijl je met minder zaadcellen ook snel zwanger kan raken. Als je zo onzeker bent, dan naar de huisarts en je verhaal voorleggen. Misschien begrijot hij/zij het wel en mag je een sementest laten doen. Aan de andere kant zou ik je aanraden, lekker te klussen tot je het jaar vol hebt gemaakt, want de medische molen is ook geen pretje. Heel veel succes! Ik hoop dat je snel zwanger bent.
Wij hebben de thuistest wel gedaan. Maar wel toen we in de wetenschap waren dat ook het ziekenhuis een test zou doen. Overigens klopte de thuistest bij ons wel. Het zaad was volgens de test ondergemiddeld en volgens het ziekenhuis dus ook. Maar ik zou inderdaad ook een verwijzing vragen aan je huisarts. Als je een goeie hebt en je legt je verhaal uit denk ik dat je wel eerder mag laten controleren. Groetjes, Josien
We hebben alle 2 een andere huisarts. Zou hij dan naar die van hem moeten gaan of naar die van mij? Ik ben natuurlijk degene die zwanger moet raken, maar het is zijn zaad en dus ook zijn huisarts?
Dat zou niets uit moeten maken. Maar ik zou geloof ik (omdat het in dit geval echt specifiek over de zaadkwaliteit gaat) naar de huisarts van je man gaan. Ik hoop dat jullie een verwijzing krijgen. P.S.: met twee huisartsen heb je wel mooi geluk en twee kansen op een verwijzing ... Groetjes, Josien
Haha ja zo had ik het nog niet gezien. We gaan in het nieuwe jaar wel eens kijken of het gaat lukken. Voel me alleen zo'n zeur als je na een half jaar al bij de ha aan komt zetten. Je mag natuurlijk pas na een jaar. Vandaar dat we eerst aan een thuistest dachten.
Je hoeft je echt geen zeur te vinden. Ik zat er ook na 5 maanden. En je betaald genoeg zorgpremie, dus daar moet je je niet druk over maken.
Hoi, Wij hebben ook zo'n thuistest gedaan en ik raad het je echt af! Je krijgt wel een uitslag, maar dit wil eigenlijk helemaal niks zeggen, want zoals prinses al zei, dit zegt niks over de beweeglijkheid etc. Veel succes bij de huisarts.. Groetjes, Roosje
Wij hebben zo'n thuistest gedaan na 8/9 maanden. We vonden het te vroeg om al naar de huisarts te stappen. De uitslag van de thuistest was hartstikke goed (kon bijna niet beter) maar kijk nu maar naar mijn onderschrift . Bij ons kwam het totaal niet overeen. Nu weten wij overigens nog niet de excacte uitslag. De thuistest meet alleen het aantal. Het kan best zijn dat we bij de huisarts horen dat het met het aantal wel goed zit maar met de kwaliteit, vorm enz. niet... Achteraf gezien had ik toch liever gelijk een test via het ziekenhuis gedaan. Het is heel simpel! Even een formuliertje halen bij je huisarts en inleveren maar. Die van ons deed daar helemaal niet moeilijk over. Ik kwam zelfs voor iets anders maar kreeg het formulier zo mee. Succes meid!
Succes meid, Wij hebben ook zo'n thuistest gedaan en kwam ook niet zo positief uit. Ik heb geprobeerd me er niet druk om te maken maar zit me toch niet lekker. Gelukkig zijn wij bijna op het punt dat het door het zh gecontroleerd kan gaan worden..