Uit nieuwsgierigheid... Wat is jullie mening over unisex namen? Ik vind de meeste bij meisjes erg leuk, bij jongens weer een stuk minder.
Hoi nan.. wat ben jij er vroeg (of laat) bij haha Nederlandse namen weet ik niet echt, Ik weet wel dat ik vroeger op school een jonge en een meisje in de klas had die beide nikki als naam hadden
Tja nachtrust is op het moment een drama helaas... denk dat ik vast aan het ritme van een baby aan het wennen ben
Stoer bij meiden! En jongens ligt aan de naam.. jip Robin vind k prima bij een jongen. Dominique wel eens gehoord maar voor jongen vind k niks. Jaimy ook leuker bij meisje bijvoorbeeld.
Het ligt voor mij heel erg aan de naam en bij welk geslacht de naam het populairst is. Ik ben niet heel erg fan van unisex namen, er zijn er maar een paar die ik leuk vind. Ik vind de naam Senna bijvoorbeeld heel leuk voor een jongen, maar die wordt meer aan meisjes gegeven dus die viel af. Onze zoon heeft ook een unisex naam, maar wel een naam die veel meer jongens dragen. Ik wil dus dat bij het zien/horen van de naam, het grootste deel van de mensen denkt aan het geslacht aan wie wij de naam gegeven hebben
Er zitten best mooie namen tussen, zoals Noa of Robin. Maar het feit dat ze unisex zijn maakt dat ik er nooit voor zal kiezen
Ik vind het vaak juist leuk. Vooral voor een meisje, maar (afhankelijk van de naam) ook voor een jongen. Zo vind ik Marijn geweldig voor een meisje, maar ook erg leuk voor een jongen. Helaas vetoot mijn man die naam echt totaal En verder vind ik veel jongens-afkortingen leuk voor een meisje, maar ik zou ze niet als 'officiële' naam doen. Dus Daan vind ik erg leuk als afkorting bij Daniëlle, maar ik zou zelf mijn dochter geen Daan noemen, dat vind ik toch te veel een jongensnaam.
Ik vind het helemaal niets. Ik heb het ook echt als vervelend ervaren om per email een reactie te krijgen met aanhef "beste meneer Robin" (om maar even een naam uit dit topic te pakken, al vind ik Robin echt een jongensnaam).
Mijn vraag is, wat is nu echt unisex? Want volgens mij hebben veel mensen namen unisex 'gemaakt'. Zo zijn er gewoon namen die typische mannelijke betekenissen hebben ineens omgedoopt tot unisex namen, omdat sommige ouders dat gewoon stoerder vinden klinken voor hun dochtertje. Ach, ieder zijn eigen ding toch? De naam die ik heb gekozen voor mijn zoon, blijkt soms ook in NL als meisjes naam te worden gebruikt. Terwijl de betekenis toch echt "mannelijk" is. Dus naar mijn mening is het gewoon een jongensnaam en geen unisex naam. De meisjes die deze naam dragen, hebben in mijn ogen gewoon een jongensnaam gekregen van hun ouders. Verder wat Tord ook al zei: het kan later ook heel irritant zijn met aanhef/verwachtingen van anderen.
Het ligt er heel erg aan welke naam, de meeste 'unisex' namen vind ik niks, zoals Pascal(le), Anne, Bo/Beau, Daan(tje), Guus(je), Dirk(je). Maar een naam als Robin vind ik wèl leuk en kan zowel voor een jongen en een meisje prima vind ik. Noa en Sanne vind ik echt meisjesnamen (ja echt, ik heb eens een jongen ontmoet die Sanne heette! Ik wist niet eens dat het kon), terwijl ik Noah weer echt een jongensnaam vind door de toevoeging van de 'h'. Alleen hoor je die niet wanneer je de naam uitspreekt...
Mijn oudste dochter heet Robin (in Australie echt meer een meisjes dan jongensnaam) en mijn jongste heet Nikki. Ik vind Nicky zo geschreven meer unisex maar de uitspraak is uiteraard hetzelfde. Mijn middelste heeft een niet te missen meisjesnaam overigens. Ik vind unisex heel leuk, ik vind bijv Alex voor een meisje ook erg leuk.
Leuk voor een meisje, maar vind het voor een jongen vaak te soft worden. Voor meisjes net wat pittiger! Maar daarin is het natuurlijk wel weer afhankelijk van welke naam, questie van smaak ook. Vind zelf Jip, Quinn en Luca bijvoorbeeld erg leuk voor een meisje, terwijl ik die (met uitzondering van Luca misschien) voor een jongen weer helemaal niks vind. Namen als Dirkje Daantje etc is echt niet mijn smaak, en op Robin ben ik inmiddels wel uitgekeken, dus die zou voor mij afvallen ongeacht geslacht. Echt afhankelijk van welke naam dus, maar in principe zeg ik leuk!
Ik ben blijkbaar niet zo op de hoogte wat unisex namen zijn. Zo heeft een vrouwelijke college van mij precies dezelfde naam als mijn zoontje (zowel voor als achternaam, hahaha wat is daar de kans op?) Ik dacht dat het gewoon een jongens naam was. Ik sta wel eens vaker te kijken dat ik denk: maar dat is toch een jongens naam? terwijl mensen net een meisje hebben gekregen. Ik vind het altijd even wennen als iemand een naam krijg die ik alleen ken bij het andere geslacht, maar verder maakt het mij niet uit hoor. Waar ik ook altijd erg aan moet wennen is als iemand een naam heeft die ik alleen ken bij huisdieren hahaha, maakt niet uit hoor, maar in het begin vind ik dat dan erg wennen. Ik vind het erger als baby's echte baby namen krijgen, dat vind ik zielig want daar zit je dan mee opgescheept als je volwassen bent.
Sommige namen vind ik te ver gaan, maar andere best leuk. Mijn neef heet Noah en dat vind ik echt een super naam maar mensen vinden Noa eerder bij een meisje passen. Best grappig want volgens mij is Noah oorspronkelijk een jongensnaam. Maar dat vind ik dus prima voor beide geslachten kunnen, net als Robin, Jaimie/Jaimy, Sem, Maxim(e) etc.. Wel geinig trouwens, mn neef heet dus Noah en zn vriendin Noa. Dat kan dan dus wel gebeuren haha.
Onze zoon heeft een "uniseks naam" en ik vind het persoonlijk hartstikke leuk! Ligt er ook aan welke naam maar smaken verschillen!