Jongensnaam Max

Discussie in 'Babynamen' gestart door flowertje36, 17 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Dames mijn vriend is helemaal gek van de Max. Zelf vind ik dit ook wel een onwijs lieve en schattige naam.
    Nu is alleen dat ik vandaag zag dat deze naam op 2 staat als hondennaam. Zelf kennen wij geen honden die zo worden genoemd.

Zoon krijgt ook nog 2 vernoemingen achter deze naam, maar die zullen niet dagelijks gebruikt worden.

Mag ik jullie mening wat jullie ervan vinden??

2. Vakantieganger

Vakantieganger Fanatiek lid

4 jan 2016
    1.007
    4
    38
    Vinkeveen
    Ik vind het ook een leuke naam. Maar toen ik je topic onderwerp zag dacht ik wel gelijk 'hondennaam'.

3. flowertje36

Dankjewel voor je mening. Ik ben ook bang voor de reactie van de familie om ons heen namelijk. Stom eigenlijk maar zullen de hormonen wel zijn.

4. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Ik vind het een super leuke naam en had geen associatie met een hond

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Ken het als honden naam maar ook als mensen naam. Heb nooit bij die jongen gedacht dat hij een hondennaam heeft.

6. flowertje36

Fijn om te lezen!

7. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Max is een prima naam hoor, ik heb ook niet echt de associatie hondennaam (ik ken 2 mensen die Max heten en 0 honden). Dus leuk, doen.

8. flowertje36

Hier krijg ik een lach van :)

9. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    ach ik heet Vicky hoor je ook vaak als honden naam hoewel das eigenlijk fikkie haha.

maar zoals ik vroeger altijd zei als iemand dat zei, ach er heten zat hondjes bart, bram of saar.

Ik ben hoe dan ook trots op mijn naam!

En tja hier stond max stip op 1. helaas was hier dus de hond van opa en oma die max heten dus helaas afgevallen.

maar vind het zo een stoere toffe en lieve naam!

10. flowertje36

Helemaal mee eens. En ja tegenwoordig hoor je steeds meer honden met mensennamen.

11. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Ik ken alleen een hond die Max heet, ik vind de naam dus minder

12. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    daarom gewoon lekker voor gaan!!!

13. flowertje36

Bedankt voor je mening!

14. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    Super leuke leuke naam!

15. Juud78

Juud78 Actief lid

5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    Ik vind Max een hele leuke naam. Ik hou wel van korte, stoere jongensnamen.
    In 2015 stond de naam op nummer 11 op de lijst van meest gegeven jongensnamen. Het lijkt me dus helemaal niet raar om deze naam te geven.

16. nijna

nijna Fanatiek lid

25 nov 2015
    1.365
    85
    48
  17. flowertje36

Super bedankt voor dat topic! Leuk om eens te kijken wat toen iedereen er van dacht! Ben wel blij te lezen dat er zoveel mensen enthousiast zijn over de naam :)

18. Vidah

Vidah Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.750
    964
    113
    Vrouw
    Ik vind het ook een erg leuke, stoere en vlotte naam. Die in mijn ogen zowel bij een kind, puber als volwassen man heel goed klinkt.

Ik ken meerdere mensen én honden met de naam Max. Maar bij de jongens die ik ken met deze naam heb ik echt nog nooit aan een hond gedacht.

19. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik vind het ook een leuke naam! :)

Ik moet wel altijd denken aan een grapje dat ik als kind hoorde: Op de honderdste verjaardag van Max gaat hij een dagje uit met zijn vrienden uit het bejaardentehuis. Op de terugweg krijgt hij telkens een glimlach bij het verkeersbord: MAX 100 ;)

Ik zou die angst voor hondennaam echt loslaten. "Die naam zou ook zo aan een hond gegeven kunnen worden" is iets wat je bij bijna alle namen wel kunt denken. De hond is een deel van een gezin en er wordt bijna net zo zorgvuldig een naam voor uitgekozen als voor een kind. Elke korte naam kan dus eigenlijk ook wel voor een hond, niet alleen Max specifiek. Dus kies voor de naam die je het mooist vindt! Zo te lezen ben je er verzot op :)

20. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik ken 3 honden die Max heten, en geen enkele man. Voor mij is het dus een echte hondennaam.

Deel Deze Pagina