wesley heeft ineens groene ontlasting, en niet zo'n klein beetje ook. maar hij is nu helemaal over gegaan op de kunstvoeding dus ik hoop dat dit de oorzaak is maar kan iemand mij daar in gerust stellen. aangezien we het weekend in gaan en wesley heel erg huilerig is geweest de afgelopen week. maar dat kan ook zijn omdat hij nu 4 weken is. jammer dat onze vent nog niet kan zeggen wat er aan de hand is. groetjes susanne
Groene ontlasting is normaal hoor, Mosterd ook. Volgens mij komt het door het overstappen op kunstvoeding. Je moet je ook niet ongerust maken als hij bv meer als 2 dagen niet poept dat is ook nog normaal.
hoi, toen Indy overging van de BV naar de Fles was het eerst nog mosterdgeel...later ging ik over naar een ander merk (van Kruidvat naar Friso) en toen werd het bij haar ook groen! ze gaat ook maar een keer per dag of om de dag..soms zitten er zelf 2 dagen tussen...is niks om je zorgen over te maken!
groene poep (echt groen niet mosterd) bij bv is een ander verhaal zeggen ze...dat noemen ze hongerpoep (dat je kindje niet genoeg binne krijgt dus...)
Over groene poep bij bv: Ik heb op de borstvoedingscursus geleerd dat ze vroeger zeiden dat het van te weinig melk komt en nu juist van te veel. En dat laatste lijkt hier wel te kloppen, als ze echt heel veel gedronken heeft heeft ze groene poep. Maar ik weet het ook niet hoor, maar dit is wat ik meegekregen heb. En van te weinig leek me hier niet, ze was toen nog maar 3 kilo en dronk 600 cc per 24 uur en had toen groene poep en normaal heeft ze gewoon mosterd poep. Maar hier is het meestal eenmalig of hooguit twee keer achter elkaar en dan maak ik me er niet druk over, zeker als ze verder goed plast en allert is. Dan zal ze neem ik aan niet te weinig binnen krijgen en te veel neem ik aan dat ze verder zelf regelt en aan haar poep te zien lijkt dat zo te zijn.
onze youri heeft op dit moment ook groene ontlasting ik dacht eerst van huh wat is dit weer voor n kleur,maar t hoort erbij t is normaal schijnbaar,ach ja we zien wel zolang hij maar poept vind ik t allang prima. groetjes krulliewullie
mmm ik heb op de bv-cursus juist geleerd dat ze bij groene poep (te) veel binnen krijgen. Zeker als er witte vlokjes inzitten. En hier klopt dat wel, hij krijgt zeker niet te weinig maar wel groene poep vaak.
maar kan dat nou eigenlijk kwaad als het groen is? want daisy ben ik nu aan het laten overgaan op flesvoeding en ze krijgt nu 3 flesjes en 3 x bv en haar poep is nu ook groen. en het stinkt ook meer als de mosterd toen ze alleen nog bv kreeg. klopt dat?
kv poep stinkt meer omdat er kunstmatige voedingsstoffen in zitten, die rotten dus echt en stinken daardoor. De witte stukken bij bv is onverteerde melk. Als de baby en de bv nog niet goed op elkaar afgesteld staan krijg je dat. Niks aan de hand.