Jemig, nu al??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kat1981, 28 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier ging ie eerder zelfstandig de trap op dan dat ie los liep. Wij hebben een open trap in de woonkamer en hadden al een traphekje voor de honden maar tuurlijk schrik je als je je omdraait en je kindje is al halverwege de trap en hij/zij heeft dat nog niet eerder gedaan...

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Jep, loslopen deed ze met 13,5 maand hier, maar toen klom ze al heel lang zelf de trap op. Logisch ook: bij trap klimmen kun je alles vasthouden en heb je steun, bij loslopen moet je helemaal zelf je evenwicht bewaren. Dat is moeilijker :)

Maar het is blijkbaar nogal verschillend. Moeder van een klasgenootje van de oudste zag hier laatst Caitlyn de trap opgaan en haar ogen rolden haast uit haar hoofd. Zij hebben een meisje dat 2 maanden ouder is, (20 maanden dus), maar dat nog niet doet/kan.
    Heb toen maar niet gezegd dat Caitlyn dat dus al heeeeeel lang doet :D

En opscheppen: tja, moet ik dan maar niet zeggen wanneer mijn kind dat kon, of erover gaan liegen? Beetje triest... dat mijn kind dat wel doet, maakt het geen haar beter dan een kind dat pas de trap opgaat als het 2,5 is. Ze doen het wanneer ze het kunnen en daar heb je als ouder verder vrijwel geen invloed op. Is dus niet bepaald eigen verdienste van jou als ouder, als je kind snel is, evengoed als dat het niet aan jou ligt als je kind langzaam is.

3. gusto

gusto Niet meer actief

Eens, met 15 maand lijkt me dan vrij normaal en zeker niet vroeg. :)

4. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Jammer dat het weeeeer zo wordt opgevat. Was met alle smileys erachteraan niet de bedoeling.

Alsof we als moeders niet heeeeel goed kunnen praten over de ontwikkeling van (andere) kinderen.
    Mijn dreumes praat nog niet. Hoe vaak je dan niet hoort van andere moeders: oh de mijne sprak al heel snel, jouwe nog steeds niet?!?! ;)

Maar dit is absoluut niet herkenbaar natuurlijk ;);):).

5. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Oei dames, zullen we alsjeblieft geen ruzie gaan maken op dit topic? Het was namelijk niet bedoeld om op te scheppen en ik vind 1 jaar en 3 maanden eigenlijk helemaal geen 'nu al' Wat dat betreft was de topictitel inderdaad een beetje vreemd en ik begrijp dat dit voor verwarring werkt.

Ik bedoelde eigenlijk dat ze tot nu toe helemaal niet naar de trap taalde, en me nu ineens verraste door gelijk een paar treetjes omhoog te staan. Niets bijzonders, zo bedoelde ik het niet. Ik wilde eigenlijk gewoon een grappig topic openen omdat die aap van ons me ineens zo liet schrikken.;)

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, dat doen ze zeker, je steeds verrassen met die nieuwe dingen :D

Tijdje terug had de jongste in de kinderstoel gegeten en die had ik eruit getild toen ze klaar was. Even wat spullen naar de keuken gebracht, kom ik de kamer weer in, zit ze weer in de stoel. Hoe ze erin gekomen is mag joost weten, maar zelfs 10 sec m'n kont lichten, kan dus al niet meer :D

7. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Zoon is 15 maanden en heeft dat soort dingen nog niet ontdekt!

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Moet lachen om dit topic.

Geen last van gehad omdat ik zo wel nu al in mijn oude huis geen trap had. Wel waren het kinderen die lekker snel de bank op en af gingen. Hier stonden ze met zeven maanden al rond de tafel de oudste stapte toen al van meubel naar meubel de jongste heeft gelukkig wel langer gekropen. En liep pas echt goed lost met 16/17 maanden ze kon wel eerder maar vond het knie lopen veel veiliger maar klimmen tja dat deden ze allebij wel makkelijk. Op de tafel van de tafel.
    Kan mij voorstellen dat je geschrokken bent t.s kinderen zijn vlug super vlug.

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

:D ben blij dat ik van die periode af ben geen kinderstoelen meer geen slabber.s haha. Maar kan mij levendig voorstellen.:)

10. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ohhhja die seconde dat je je omdraait en je ze ineens iets gevaarlijks ziet doen :$ hart in je keel!!!

Hier vond mijn man het leuk om met mijn meisje te stoeien op de bank. Hij leerde haar om op de bank te gaan staan en zich als een plank achterover te laten vallen op de bank. ;)
    Leuk als ze dat dan ook ineens doet, zonder papa of mama erbij!!!!! *slik* :( (totdat ze zich dus een keer naast de bank gaat laten vallen!)

11. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier dus een zoon die met 16 maanden uit zijn ledikant klom maar dan wel hoofd eerst en dan de rest.
    Klimmen op de kinderstoel en dan door naar het dressoir of de eettafel. Ja geloof me ik schrok me ook wild!

Ze krijgen nu echt de leeftijd dat je ze gewoon geen seconde alleen kunnen laten maar wat kijken ze dan weer trots als ze weer iets nieuws kunnen he :D (en stiekem zijn wij als ouders dan ook trots al is het soms levensgevaarlijk en krijg je behoorlijk wat grijze haren ervan :p )

12. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Gelukkig zijn er nog meer van die handenbindertjes. Idd secondes zijn soms genoeg. Ons dametje klom met amper 15 mnd via de bank IN de box en stond met 15 mnd ook boven op de glijbaan te springen. (zelf omhoog geklommen)

Gewoon hup zo voetje voor voetje 5 treden op, handjes aan de zijkant. Kon m'n ogen niet geloven. Kind kon net los lopen.. En ze gaat steeds sneller omhoog. Staat ze lekker te zwaaien naar zichzelf in het raam terwijl mama nog bij staat te komen van de zoveelste hartverzakking van de dag. ;)

13. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Ik had dat moment ook toen onze jongste ineens op de derde of vierde tree van de trap zat. Hij was toen een maand of 9 en ik had het ook totaal nog niet verwacht. Onze oudste was namelijk geen klimmer; die wilde met 2 jaar nog steeds niet graag de trap op klimmen. Ik schrok dus ook behoorlijk toen.

(Ik denk dus dat ik 15 maanden ook al best rap zou vinden, omdat ik alleen het voorbeeld van mijn dochter had.)

Deel Deze Pagina