11 maanden en dochter slaap nog steeds niet door

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Appel28, 28 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Mischien kunnen jullie me helpen.
    Mijn dochter van 11 maanden slaapt nog steeds niet door. Haar schema:
    06:00 fles 180/6 en nog even slapen
    08:00 wakker 1 boterham
    10:00 fruit met water
    11:00-13:00 slapen
    13:00 1 1/5 boterham en 180/6 melk
    15:00 water koekje/ soepstengel/rijstwafel
    15:30-17:00 slapen
    18:00 eten met de pot mee (zonder zout ed)
    19:30 180/6 fles en dan naar bed

Eigenlijk is haar schema altijd zo en overdag slaapt ze goed maar 's nachts tussen 3:00 en 4:00 wordt ze wakker en heeft ze dorst/honger. Water drinkt ze niet alleen melk. Ik geef haar dit dan maar en dan valt ze weer in slaap. Verdunnen heb ik ook al gedaan. Iemand nog tips?

2. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Heb je ooit iets van rijstbloem oid geprobeerd bij de laatste fles? Misschien zit ze daar langer vol van.
    Ben er zelf niet altijd een voorstander van maar goed in deze situatie is het misschien wel een uitkomst!

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou zeker stoppen met voeden s nachts..ze wordt echt niet wakker van de honger maar uit gewoonte. Dus steeds terug blijven leggen zonder melk..ja dat zullen een paar slapeloze nachten worden maar wel een goede investering. In principe kan binnen nu en een maand ook de 19.30 voeding eraf.

4. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Rijstebloem en pap heb ik al gedaan, hoeft ze de fles niet meer.
    Ik denk dat het inderdaad gewoonte geworden is. Ga het proberen, bedankt voor de tips!

5. Dot79

Dot79 Lid

7 aug 2012
    61
    0
    6
    NULL
    NULL
    Herkenbaar.. Onze dochter is 7 maanden. Wordt elke nacht wakker en wanneer we een klein flesje geven slaapt ze meteen weer door. Laten huilen werkt niet, want dan wordt ze elk uur wakker.
    Na maanden van zwaar gebroken nachten, artsen die niet konden uitvinden waarom ze zo slecht sliep, 15x per nacht speen erin en zwaar slaaptekort gaat het éindelijk goed! Mét dus nog wel 1x een flesje in de nacht. Ik denk/hoop dat die vanzelf een keer wegvalt. Hopelijk komen er nog meer tips/reacties/ervaringen, ik lees even mee!

6. Dot79

Dot79 Lid

7 aug 2012
    61
    0
    6
    NULL
    NULL
    Oja, wij geven om 19:00 wel 180+rijstebloem en dan slaapt ze tot half drie ongeveer, daarna een nachtflesje en hup, weer lekker verder slapen. Rijstebloem heeft bij ons wel geholpen om de fles van 23:00 te laten vervallen.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Ik zou het zo laten, nachtvoedingen zijn heel normaal biologisch gezien. Je kunt natuurlijk proberen of ze op een andere manier ook weer in slaap valt, maar met 1 keer per nacht wakker worden knijp ik beide handjes dicht hoor.

8. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    tja somige kids hebben dat,jongste van 22maand word nog steeds elke nacht wakker.
    niet voor een flesje,maar volgensmij dromen en slaapt dan bij ons verder.

9. Nicolemarie

9 sep 2013
    47
    0
    0
    Oldenzaal
    Onze dochter is ondertussen 13 maanden en wordt ook bijna iedere nacht wakker rond 4-5 uur. Ze hoeft niets, maar ze is gewoon een half uur/drie kwartier wakker (en mama dus ook) Soms heeft ze me even nodig voor een knuffel of een verloren speen, maar meestal gewoon niets, hoef ik er niet uit ( maar de nacht is wel gebroken). Ik heb me er maar bij neer gelegd dat ze dan redelijk uitgeslapen is. Ik ben blij dat ze nu meestal tot een uur of 6 wel weer in slaap valt, dat is ook wel eens anders geweest.
    Sterke!

PM hier ook wel eens rijstebloem geprobeerd: gevolg: krampen en ieder uur wakker.

10. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Is het echt honger waar ze wakker van wordt? Als dat zo is en je wil graag van je gebroken nachten af, misschien kan je dan een 'droomvoeding' geven om 22.30/ 23.00 uur. Dus haar half slapend een beetje voeding geven. Misschien niet volgens richtlijnen, maar wellicht het proberen waard als andere dingen niet helpen. Hier heb ik dat uiteindelijk wel gedaan en bij ons had dat effect. Als mijn zoontje tussen 3 en 4 uur in de nacht kwam sliep ik zelf daarna niet meer, dus dat brak mij op. Toen er toch maar voor gekozen om voordat ik ging slapen toch even te voeden (bv) en toen sliep hij door tot 7 uur en soms langer. Hier weer mee gestopt na de zomervakantie, zoontje was toen 15 maanden en dat ging goed toen. Natuurlijk nog wel eens een gebroken nacht, maar nooit voor voeding.
    Weet eerlijk gezegd niet of dat met flesvoeding net zo kan werken.

Zou in ieder geval eerst proberen uit te vinden of het echt honger is, dus kijken of ze zonder fles weer wil slapen en eventueel hoeveelheid flesvoeding afbouwen tot niets. Veel succes, hoop dat de nachten snel beter worden!

11. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Niet onaardig bedoeld maar jouw kindje is 7 maanden, dat is niet te vergelijken met (bv. de maag) van een kindje van bijna 1. In jouw geval zou je het flesje nog wel even kunnen blijven geven. Hoewel het voor jullie natuurlijk wel een opgave is.

Ik vraag me inderdaad af of het honger is. Is het geen verlatingsangst? Als dat het geval is dan zou ik haar bij jullie op de kamer nemen of een matras op haar kamer leggen en erbij gaan liggen tot ze slaapt bijv. Dit even een paar weekjes volhouden en dan bv. op de gang wachten tot ze weer slaapt en de 5 (of 10) minuten methode aanhouden.

12. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Rijstebloem wordt in de maag toch weer gewoon dus en vult daardoor helemaal niet meer?

Ik denk ook dat het meer een gewoonte is. Juist omdat ze geen water wil drinken, maar alleen melk. Ze heeft dus geen dorst, anders dronk ze het water ook wel.

Hier sliep de dame door tot bijna 8 maanden, toen kreeg ze een periode waarin ze 's nachts een fles melk nodig had. Toen een groeisprong en toen dat rustig werd (rond 11 maanden) merkte ik aan haar dat ze die fles niet meer nodig had. Toen water gaan geven en binnen een week sliep ze weer door (doordat ik het doorbrak).

Dus ik zou zeggen: of ga het toch weer verdunnen tot het water is en doe daar 2 weken over. Of geef gewoon meteen water, even doorbijten omdat ze kan gaan protesteren.

13. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Hier ook nog steeds een nachtbraker. Soms zit er 6 uur tussen, soms 4 uur.. het is iig heel verschillend.
    Soms heel vermoeiend.
    Het gaat vast over.

14. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Mijn zoontje is bijna elf maanden en slaapt ook niet door.
    Bij hem ook te maken met tanden en verlatingsangst, ligt vaak pas om negen uur of later op bed na in mn armen of bed in slaap te zijn gevallen.
    Komt daarna zelf nog voor een late fles.
    Maar qua melk is hij een slechte drinker en qua eten lust hij veel maar geen grote hoeveelheden. Zijn honger s nachts vond ik dus niet gek.
    Pas flink verkouden en kreeg dan s nachts wat dunne roosvicee. Niet ideaal...maar je moet wat.
    ( water moet hij niet, melk kreeg hij meer slijm van)
    Op t buro kreeg ik t advies om niet te voeden, maar bolletje te aaien, speen te geven. Heb dit meerdere nachten geprobeerd...nou na twee uur een heel verdrietig kindje gaf ik toch een flesje.
    Mn vriendin kreeg t advies om wel te voeden, maar heeeel zachtjes aan de flesjes kleiner te maken.
    Ik houd erg van mn nachtrust...maar heb dit al die maabden nog nooit volledig gehad.
    Wat bij ons helpt is......zoonlief tussen ons in leggen....hij heeft vooral ook mamahonger. Als dat niet helpt staan de spullen voor een flesje klaar.... voldoende schepjes in een potje ( in ons geval vier) fles vullen in badkamer en poeder erdoor.

Maak het jezelf gemakkelijk....en accepteer het enigzins

15. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Jean ook proberen ipv 19 uur een flesje, er 1 om 22 uur te geven, dan kan ze misschien langer de nacht door en komt ze om 6 uur..
    Ik weet niet of het werkt omdat ik verder je schema niet weet.

16. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Jean= je kan :)

17. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik ben van het gewoon geven waar je kindje aangeeft behoefte aan te hebben. Als je kindje weer verder slaapt na een klein beetje melk, kan het gewoon honger zijn.

Mijn zoontje is vandaag 22 maanden en slaapt sinds een paar weken redelijk door. Maar als hij komt 's nachts, dan heeft hij echt honger. Als je kindje gedurende meerdere weken op hetzelfde tijdstip komt 's nachts, zou je kunnen denken aan gewenning. Die periode hier ook gehad en toen liet hij zich wel troosten zonder voeding. Normaal gesproken dus niet.

Het is gewoon helemaal niet zo vreemd dat een kindje nog niet doorslaapt voor de 2 à 3 jaar, alleen door de samenleving wordt dat nu wel gezien als gewenst. Het is alleen geen wet van Meden en Perzen. Komt vanzelf!

18. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Dit precies. Als het verlatingsangst is zou ik me helemaal geen zorgen maken over een extra flesje. Deze fase gaat namelijk vanzelf weer over. Bij ons waren de nachtvoedingen toen niet meer nodig.

19. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou, gisteravond nog een 'droomvoeding' gegeven om 22:30. Ze dronk eigenlijk niet zo veel. Rond 03:00 werd ze weer wakker, even laten huilen maar ze bleef maar doorgaan. Ik heb haar een beetje water gegeven, drie slokjes en toen viel ze weer in slaap tot 08:45! Ik heb dr maar wakker gemaakt haha. Rond 8:00 was ik zelf wakker en ben ik nog even gaan kijken maar ze sliep nog steeds. Benieuwd hoe het vannacht gaat.

20. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben het ons ook altijd gemakkelijk gemaakt. Alles stond altijd klaar zodat het ook zo gedaan was, ik haalde hem niet eens uit bed. We hebben tot een maand of 14 wel vaak nachtvoedingen gehad. Niet elke nacht, maar voornamelijk als ie druk was geweest, zwemmen of zo, of als hij slecht gegeten had. Hij heeft ook weinig "voorraad", dus we hebben ons erbij neergelegd en het gewoon altijd gedaan. Als we het aan zagen komen tijdens de dag inderdaad een droomvoeding als we zelf naar bed gingen, dat hielp. Het is nu helemaal over, we hoeven er niet meer uit voor water of melk...

Deel Deze Pagina