jemig ..wat een rot jas!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by maartje25, Nov 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Hallo dames

Tjonge...onze dochter is alweer 3 weken oud!
    En ik erger me al 2 weken aan de jas die we hebben gekocht.
    De armen gaan er bijna niet in en als ze er helemaal in zitten kan ze haar armen bijna niet bewegen..
    Ik vraag me af wat jullie je baby aan doen met deze temperaturen?
    Hoe doen jullie dat met de maxi cosi? Als ze hier de jas aan heeft en dan in de maxi cosi moet zit ze echt helemaal opgepropt.. ik krijg haar dan gewoon niet goed in de stoel...ze zakt helemaal onderuit .

In de wagen heeft ze een jasje en een lodger wikkeldoek om haar heen..

Gr maartje

2. kleinliefje

kleinliefje Niet meer actief

Wij hadden de eerste maanden een dik gevoerd vestje van Feetje. Ik vind een jas als ze zo klein zijn nog niet echt nodig. Ze zitten toch altijd in de voetenzak of in een dekentje gewikkeld.

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben ook een jasje maar herken je problemen helemaal niet. Verder zit ze in de maxicosi in een voetenzak van koeka. In de kinderwagen ligt ze onder een deken van koeka.

4. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Eerst zat er in de maxi cosi nog een verkleiner. Die is er nu uit. Toen het nog minder koud was een vestje en nu een zachte dikkere jas. Loop ik met maxi cosi op het onderstel van de wagen dan nog een gebreid dekentje over zijn benen/voeten.

Hier juist uitkijken dat hij het niet te heet krijgt. Dat heeft hij snel.

Wat ik ook vaak gebruik is een berenpakje van de h&m. Ben je in 1x klaar.

Ook wel een beetje proppie met de winterjasjes maar ik denk dat je er weinig aan kan doen tenzij je dunnere stof gaat gebruiken. Maar das ook niks in de winter.

Ik vind wel hoe groter de maat word hoe makkelijker je de armpjes erdoor krijgt. Zit nu in maatje 68 met omgeslagen mouwtjes.

5. Emo

Emo Fanatiek lid

Nov 6, 2013
    1,855
    1
    36
    Female
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Een ééndelig winter pakje, ideaal.

6. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Nooit een jas aangedaan de eerste maanden, drama met aantrekken. Lekker warm pakje uit een stuk en een omslagdoek in de maxicosi. In de wandelwagen had ik de Lodger Wrapper. Nooit jas nodig gehad ;).

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zoontje is van begin december en vond het ook niks, een baby in een jas proppen en lijkt me ook niet lekker liggen, we hadden een warme wikkeldeken en met de sneeuw hadden we een soort van skipakje...

8. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    Hier ook geen jasje maar een lekker teddy vest van Z8 samen met een voetenzak van koeka heerlijk warm en de maxi cosi gebruiken wij haast niet.

9. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female
    Ik heb nooit een jas gebruikt.

Ik zette haar een mutsje op, en legde dan een fleece dekentje over haar heen op de maxi cosi. Het dekentje propte ik dan ook een beetje mee onder haar billen, zo kon ze het niet weg stampen.

10. maartje25

Ik gebruik dus een jasje en de lodger wrapper in de wagen .dat is dus te veel van het goede?

Anders heeft ze alleen romper met korte mouwen een shirtje, mutsje en de lodger...is dat niet te koud? Vind het lastig inschatten

11. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Moet je even voelen in naar nekje. Mijn ventje zweet echt heel snel. Wanneer ik bibber van de kou en de neiging heb hem dik in te pakken voelt hij juist warm aan. Ga ik bijvoorbeeld wandelen en te dik ingepakt dan is zijn rug gewoon nat van het zweet bij terugkomst. :S

12. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113

Als het echt koud was deed ik nog een dekentje over de wrapper. Shawltje is misschien wel lekker, die nekjes liggen altijd zo bloot. Maar dan vond ik de wrapper alleen echt voldoende hoor. Geen jas eronder, hooguit een vestje.

13. maartje25

Oh echt? Nee dat heeft zij niet. Ik heb het vaak koud dus zij voelt altijd warm in haar nekje... ze heeft een temp van rond de 37 graden...
    als ik alleen de lodger zou doen dan komen haar armen eruit dus dat vind ik toch wat te bloot. Misschien is een vestje plus lodger of een skipakje genoeg?

14. maartje25

Ja inderdaad die jasjes kunnen nooit helemaal dicht... dus blote nek als gevolg.. ik kan haar alleen nog niet strak in de wrapper doen, daar is ze te dun voor dus er zit een enorm open deel rondom haar hoofd

15. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

Dec 12, 2012
    1,642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hihi ik dacht dat ik de enige was die moordneigingen kreeg van mijn moppies jasje :)

Ik zet hem vandaag nog op marktplaats en ga over op de vestjes en koeka voetenzak!

16. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Wikkeldeken geen jasje

17. gusto

gusto Niet meer actief

Dit. Hier nooit winterjasjes gebruikt toen ze zo klein waren. Mutsje, dik truitje of vestje en dan in de lodger. Als het echt koud was nog een extra dekentje over de wikkeldoek.

18. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Ik heb voor de kinderen altijd een borg vest gebruikt, ideaal !

19. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Jos is van januari, voor hem hebben we alleen zo'n teddypak van de H&M gebruikt, een teddyjasje of een katoenen gevoerd Nijntje jasje. Met daarbij een babymutsje.

En natuurlijk een dekentje (evt. dubbelgevouwen) in de wagen. (voetenzak in de mc)

20. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik deed een lekker dik vestje, en dekentje.. heerlijk!

Share This Page