Dit, ik ben ook helemaal geen fan geweest van een jas in de eerste weken. Had er niet aan moeten denken, alles met een capuchon eraan vond ik ook vreselijk trouwens. Nu 9 weken bijna en nog steeds gewoon exrta dekentje, mutsje even op etc.
Ik had geen echte jas (december kindje) Maar gewoon dikke vesten en van die berenpakjes Rompers met lange mouwen en shirtjes met lange mouwen Deken in de kinderwagen en maxi cosi
Ze hadden als baby geeneens een echte jas, hoogstens een vestje, maar meestal deed ik ze gewoon in de voetenzak, draagdoek of in de kinderwagen onder een dekentje, warm zat en geen gedoe met aan- en uittrekken.
Die van ons is héél warmbloedig, sta er altijd weer van te kijken. Ze krijgt steeds een enkel laagje kleren aan (mouwloos romper met lange mouwen shirt, of alleen een lange mouwen romper bijvoorbeeld). Dat is prima voor binnen. In de kinderwagen gooi ik er een dekentje overheen (gebreid door oma): normaal 1 laagje, maar als het écht koud is (wolkjes ademen) sla ik hem dubbel. Verder nog de kinderwagenbak cover erover heen, voor een eventueel mini regenbuitje, en de kap omhoog. Dat houd toch allemaal best veel warmte binnen merk ik. In de maxicosi krijgt ze ook 1 laagje gebreide oma-deken over zich heen voor buiten. In de auto gaat deze meteen weer af. Op de fiets in de maxicosi ligt ze in een voetenzak, met de zonnekap omhoog. Moet er dan wel aan denken haar luchtige kleertjes aan te doen, anders drijft ze weg in dat ding
Wij hadden voor ons meisje een dik vest gekocht, maar het is een hele klus om 'm aan te trekken. En eenmaal aan......dan kan ze haar armpjes niet meer bewegen. Dit is echt een miskoop. Wij hadden als tussen"jas" een vestje gekocht van Lief! die soepel valt, wel met capuchon omdat dat toch haar hoofdje wat beschermd tegen de kou. Verder heeft ze sinds ergens oktober voor buiten echt een mutsje op. Nu het echt een stuk kouder is heeft ze een dikker vest/jas aan die ook soepel valt, is ook nog wat te groot met capuchon. Nu heeft ze wel een wintermuts op met oorflappen. Sowieso heeft ze altijd een laken en deken over zich heen voor buiten. Het enige wat nu koud wordt zijn haar handjes, die steekt ze steevast boven haar laken en dekentje uit. Als het echt koud is, dan heb ik ook nog wantjes voor haar. Ik ben benieuwd wat ze daarvan vindt.
Dochter is van maart 2013, het was toen erg koud. In de maxicosi een fleece dekentje en we hadden een lodger wrapper geloof ik. In de wandelwagen dekentje erop, geen jasje. Slaapzak hebben we ook nog gedaan, ze trappelde/sloeg het dekentje toen van zich af en lag dan met haar bovenlichaam "bloot". Je kan meerdere laagjes in de wandelwagen gebruiken. Ik moet wel zeggen dat wij de eerste maand amper de deur uit zijn geweest, ik was herstellende van een keizersnede en kon nog niet veel en het was toen erg koud om te wandelen.
Sowieso geen jas aan in de maxi cosi! Is gevaarlijk. Winter Coats & Car Seats Don't Mix - YouTube
Onze dochter is geboren in de zomer, dus dat probleem hadden wij gelukkig niet. Uiteraard had ze een gevoerd soepel vallend jasje van katoen aan, toen ze uit het ziekenhuis kwam. In de herfst had ze een gebreid jasje / vestje met capuchon aan wat nog van mij was geweest. Dekentje erover en klaar. Toen ontdekte ik de voetenzakken voor de maxi-cosi. Dus die maar aangeschaft. Om een beetje een idee te geven wat ik bedoel. Dirkje babyjasje meisje Bow - Ikbenzomooi.nl
nooit een jas aan in de MC! leg liever een lodger wrapper erin ofzo. hier had ze dus niets aan, alleen haar kleren. in de kinderwagen hadden we ook een dikke zak, en later nog een dekentje erbij. ging prima
Oh jemig...ik schaam me dood! Wist niet dat gevaarlijk was! Hmm..morgen de voetenzak er maar in doen! Jasje de kast in en een vest eruit...
Babies van die leeftijd moet je ook geen jas aantreken. Een vestje is genoeg.. ze zitten altijd erg goed ingepakt. Ik heb nooit jasjes gehad kleiner dan maat 68-74
Ik heb een voetenzak in de maxi cosi van het merk zelf, lekker dik en warm. Ik gebruik tot nu toe nog geen jas, past niet in de maxicosi . Hij gaat gewoon in zijn gewone kleertjes in de voetenzak en is lekker warm als ik hem er weer uit haal. In de kinderwagen heb ik een dikke teddy voetenzak van Baby's Only, die je ook als slaapzak in de kinderwagenbak kan gebruiken. Die is ook zo ontzettend warm dat je daar ook geen jas bij nodig hebt.
ik vond jasjes ellendig op die leeftijd. had gewoon een lekker dik wollen vest. Hij is nu bijna 2 en krijgt weer een wollen vest, kan ook in de auto en het is lekker soepel met buiten spelen. Ik hou zelf ook niet van stijve jassen en dan hoef ik nog niet eens te klimmen en klauteren.
nee joh.. nu weet je het toch?! net wat ik zeg, een voetenzak? of lekkere omslagdoek.. is prima dan. niemand vertelt je dat je geen jas aan moet doen. pas als je het weet, is/klinkt het logisch. mag ook niet in vervolg autostoelen. ik heb wel eens in een winkel gestaan waar ze stoelen verkopen, daar lieten ze de ouders gewoon tobben. kind in een dikke jas, paste natuurlijk helemaal niet lekker in verschillende stoelen.