elders slapen als ze overgaan naar een gewoon bed..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kris8, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ok beetje rare vraag misschien. Maar wij twijfelen om onze dochter over te doen naar een normaal bed. Reden is dat ze haar slaapzak uit trekt en ik bang ben dat ze uit bed klimt en dan dus hard valt...
    Verder past het qua lengte nog wel, maar het houdt niet erg over..
    Maar ik vraag me af hoe we dat dan bv op vakantie moeten doen of als we gaan logeren. Hier staat de klink van haar kamer omhoog en hebben we een traphekje, maar kan van mijn ouders waar ze 1x per 4 a 5 mdn slaapt niet vragen vind ik om een traphekje aan te schaffen en alleen de trap af vind ik echt nog geen goed idee... en op vakantie in een vreemde omgeving.. ? Hoe doen jullie dat ? Volgens mij zijn die campingbedjes nog makkelijker om uit te klimmen en pikt ze die nog wel als ze eenmaal een ' gewoon' bed gewend is..

2. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Ik had ook een gastkindje dat altijd haar slaapzak uittrok. Wat ik daaraan deed was de slaapzak achterstevoren aantrekken (dus met de rits op de rug) zodat ze hem niet uit kon doen. Misschien is dit een optie om haar wat langer in haar kinderbedje te kunnen laten slapen. En anders misschien een paar spijlen eruit halen, zodat ze in ieder geval niet gaat klimmen.

Verder gingen mijn eigen kinderen pas over naar een groot bed toen ze bijna 3 waren. Ik heb zelf nooit de klink omhoog gehad en ze hebben al heel jong geleerd om zittend de trap af te komen, dus daar maakte ik me niet zo'n zorgen over. Als wij nu ergens heen gaan dan slapen ze daar ook in een gewoon bed ( mijn dochter heeft nog wel ter bescherming een kussen o.i.d. op de vloer, omdat ze thuis nog een hekje voor haar bed heeft.) en dat gaat prima.

3. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    ja helaas .. slaapzak achterstevoren werkt niet.. dan krijgt ze het nog voor elkaar..
    Dank je wel voor je antwoord !

4. marilouise

marilouise Niet meer actief

wij hebben een meegroeiledikantje dus daar slaapt hij nu nog in maar de zijkant is eruit (dat kon ) en daar zit nu een plankje voor zodat hij er niet uit kan vallen hij klimt er nu ook niet meer uit (het ledikant compleet wel )

vrijdag gaat onze zoon logeren voor het eerst sinds hij in een "groot " bed slaapt, bij mijn moeder. hij gaat echt niet meer in het campingbedje breekt de tent letterlijk af. dus wij vonden het ook wel spannend. maar mijn moeder is alleen en hij gaat bij haar in het grote bed en die staat tegen de muur aan 1 kant dus hij kan er niet uitvallen , ze heeft al kussen klem gelegd zodat hij niet tegen de koude muur aan kan liggen in zijn slaap. verder woont ze op een bovenwoning dus hij kan verder nergens heen.
    vindt het wel spannen !

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hier ook pas met 3 jaar naar een peuterbed. Overigens altijd nog babyfoon aan (en mee) en dan hoor ik t wel als ze wakker wordt.
    Mijn ouders hebben zelf ook een traphekje en op vakantie afgelopen december (voor t eerst in een groot bed) was het gelijkvloers..

Als ze 1x per 4-5mnd bij je ouders slaapt, zou ik dat niet als grootste obstakel zien om wel/niet over te gaan.
    Maar klimt ze echt uit bed? Kun je de zijkant uit het ledikant halen? Dan zou ik daar eerst mee beginnen.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja je kunt het traphekje ook gewoon geven.. 10e bij ikea oid
    zeker als ze er daar maar 1x per 4/5 maanden slaapt zou ik niet dat als reden zien om geen gewoon bed te nemen :)

en onze dochter sliep op vakantie nog zeker een jaar in het campingbedje.. nadat ze overging naar haar grote bed.
    vond ze prima.

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia slaapt thuis in een groot bed en bij opa en oma in een campingbedje. Daar slaapt ze niet zo vaak, en ze vindt het vooral errug grappig om in een 'baby' bedje te slapen ;) Bij de andere opa en oma staat een peuterbed. Daar kan ze zelf uit, maar dat doet ze bijna nooit. De min of meer vreemde omgeving dwingt blijkbaar toch iets af.

Anders kun je altijd nog haar in een gewoon bed laten logeren en voor dat ene keertje de klink even omzetten. Dat is niet zoveel werk en bij een traphekje moet je vaak ook in je trap boren enzo... Mijn meisje kan inmiddels ook netjes de trap af, dus ze zou zich ook wel redden. Het is net die paar maanden die je moet overbruggen tot ze zich iets beter zelf redt. Komt wel goed!

8. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Quincy slaapt thuis nog in haar ledikant, we hebben al wel een peuterbedje gekocht maar moeten we nog schilderen. Als we weg zijn slaapt ze in een 'groot' bed (soms campingbed) en dat gaat eigenlijk altijd goed, ook in een vreemde omgeving. We zijn vorige maand twee keer een weekeindje weg geweest en ze heeft alle twee de keren in een normaal bed geslapen, ging goed. Het was wel zonder trap. Hoe je het doet als er wel een verdieping is weet ik niet. We hebben ook het geluk dat Quincy erg klein is en nog niet bij de klink kan...

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Maar wilt ze het bed echt uit klimmen? Want ik heb ook een oppasje hier dat haar slaapzak uit trekt als ze wakker is en dan lief in bed gaat spelen of kletsen/zingen. Ze klimt er niet uit en doet ook geen poging tot.

Je hebt ook van die hekjes die je in de deurstijl klemt (zonder boren dus). Opa en oma hebben die in de slaapkamerdeur zitten als dochter daar logeert, omdat ze bang zijn dat dochter van de trap valt als ze half slaapt en naar de wc moet. Traphekje heeft geen zin omdat er naast de trap ook nog een gat zit waardoor ze naar beneden kan vallen (enge gevaarlijke trap dus). '

Deel Deze Pagina