eerste schoentjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Danie1991, Dec 15, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Danie1991

Danie1991 Actief lid

Aug 18, 2014
    449
    0
    0
    hey hey,

ik was wat aan het rondkijken wanneer je de eerste schoentjes koopt. staan nogal verschillende berichten over. soms als ze goed op hun voetjes staan (niet meer op hun tenen) en op een andere site weer als ze 6 (?) weken los kunnen lopen. dit lijkt me nogal een groot verschil :p
    ons mannetje kan nu staan en ik zou graag voor naar buiten schoenen gaan kopen. hij staat de hele dag en schuifelt wat heen en weer langs te tafel, maar lopen helaas nog niet.
    nu is het zo dat hij in de kinderwagen of autostoel hij graag zijn sokjes/slofjes uittrekt. dit heeft al behoorlijk wat sokken en sloffen gekost. (hij krijgt echt werkelijk alles uit)
    Nu heb ik gehoord dat die 'echte' schoenen gewoon beter blijven zitten en ben ik er dus eens naar gaan kijken maar kom er niet echt uit wanneer je dat nou kan doen.
    al is het wel zo dat het natuurlijk echt voor buiten is, of als we een keer ergens op bezoek zijn. thuis gewoon lekker op blootje voetjes :)
    kan iemand me helpen :p

2. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    Ik zou hem inderdaad op blote voetjes laten lopen thuis. Zolang hij nog niet los loopt heeft het niet zoveel zin om schoentjes te kopen lijkt mij.
    Toen mijn zoon 2 volle weken het loslopen onder de knie had, zijn we schoentjes gaan kopen. Hele flexibele, van Shoesme.

3. Danie1991

Danie1991 Actief lid

Aug 18, 2014
    449
    0
    0
    ja dat snap ik, maak de overweging gewoon omdat ik laatst in 't donker thuiskwam met een mannetjes met ijsklompjes omdat hij z'n slofjes en sokjes weer verduisterd had. -,- echt frustrerend soms :p

4. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Heb je al slofjes van Melton geprobeerd? Mijn zoon krijgt die echt niet uit hihi. Ik zou nu ook nog geen schoentjes kopen hoor, pas als hij echt een poosje goed los kan lopen.

5. Danie1991

Danie1991 Actief lid

Aug 18, 2014
    449
    0
    0
    nee ik zag ze toevallig net voorbij komen :) leek mij idd ook wel een optie :D maar eens ff bestellen :p

6. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Ik zou inderdaad ook nog geen schoenen kopen. Wij gebruikten in de winter altijd van die Aapies slofjes in huis. Die hebben hele dunne, flexibele zooltjes, maar zijn wel warm. Voor de winter zijn er ook varianten met wol erin bijvoorbeeld.

Bij de oudste hebben we na ruim 6 weken goed binnen loslopen schoenen gekocht. Bij de jongste hebben we zelfs nog iets langer gewacht, omdat het nog lekker weer was en ze op zachte ondergronden (gras, zand) buiten op haar slofjes mocht lopen.

7. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

Jul 8, 2013
    1,792
    493
    83
    Ik heb wel al 'echte' schoenen gekocht, voordat zoon echt goed kon lopen. Dit, omdat hij inderdaad echt ALLES van zijn voeten wist te trekken. Maar toen liep hij sowieso nog niet buiten, en binnen altijd op blote voeten (sokken worden ook gelijk uitgetrokken). Deze blijven inderdaad netjes aan, heb wat hogere laarsjes met veters en rits. En voor op de fiets zijn warme schoenen toch wel fijn, want we doen alles met de fiets :)

Nu loopt hij wel op deze schoenen buiten, en dat ging vanaf het eerste moment eigenlijk wel goed. Maar daar heeft wel een paar weken tussen gezeten vanaf het moment van binnen goed lopen tot we buiten op schoenen gingen lopen. Maar thuis sowieso nog steeds op blote voeten (want die sokken blijven nog steeds niet aan ;)), zodat zijn voetjes goed kunnen ontwikkelen.

8. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

May 3, 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb ook al schoentjes gekocht voor dochter los liep. Wel liep ze aan de hand mee en ik vond het maar niks om haar bijvoorbeeld in de stad zonder schoentjes te laten lopen. Het was toen zomer dus slofjes vond ik ook geen oplossing, ze heeft toen heel flexibele sandaaltjes gekregen.

Nu in de winter zijn schoentjes gewoon lekker warm, zeker bijvoorbeeld op de fiets. Dan heb ik zelf toch ook veel liever warme schoenen dan een paar sloffen. Als ze net wat gaan stappen leggen ze ook nog geen hele afstanden af, dus zo lang lopen ze er niet op.

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier de slofjes van bambino gebruikt toen hij nog niet kon lopen.
    Hier kon hij met 9 maanden staan, maar als ik toen al schoentjes had gekocht had hij die al lang niet meer gepast toen hij ging lopen.
    Hij liep namelijk pas met 16 maanden. :p

Hier wel eens schoentjes voor de sier gehad, maar dat waren altijd van die zachte/stoffen schoentjes. Kocht dan bewust iets met veters, dat kon hij namelijk niet uit krijgen. :D

10. Danie1991

Danie1991 Actief lid

Aug 18, 2014
    449
    0
    0
    fijn om te lezen dat mijn mannetje niet de enige is die dat doet, en dat 't dus niet aan mij ligt dat er werkelijk geen schoentje aanblijft.
    vind 't idd ook voor de kou. daarom zit ik er een beetje over te twijfelen.

11. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

Jul 8, 2013
    1,792
    493
    83
    Net als wat Spathi aan geeft, in het begin zullen ze er toch nog geen grote afstanden op af leggen buiten. Zeker nu het kouder wordt, en het voor de kleintjes niet echt fijn buiten speel weer meer is (zeker als ze nog buiten kruipen), zullen ze er buiten niet veel op lopen nu. En zolang je binnen geen schoenen aantrekt, komt dat echt wel goed hoor.

Dus als jij het prettiger vindt om voor nu 'echte' schoenen te kopen, zou ik dat gewoon doen. Laat je alleen wel goed adviseren betreft de maat! Ik heb trouwens zijn schoentjes bij van Haren gekocht, hebben ze ook keurig zijn voeten opgemeten en goed advies gegeven qua zool en pasvorm, en ben je niet gelijk de jackpot kwijt (vooral als er toch nog niet op gelopen wordt, hoeven het niet gelijk de duurste schoenen te zijn).

12. Danie1991

Danie1991 Actief lid

Aug 18, 2014
    449
    0
    0
    heb het laten meten bij de schuurman schoenen. hij heeft echt nog maat 18 nodig (kleine voetjes? i dunno). die hadden ze niet ^^ dus maar ff rondkijken op internet en anders moeten we het toch nog maar ff met de slofjes doen.

13. Sweetygirl84

Sweetygirl84 Actief lid

Oct 29, 2011
    369
    28
    28
    NULL
    NULL
    Heb net eerste loopschoenen gekocht van shoesme voor mijn zoontje van 10,5 maand nu overal in de sale scheelt weer.

14. PlatvoetJ

PlatvoetJ Niet meer actief

Hier heeft hij ook al schoentjes sinds een maand, die trek ik aan als we naar buiten gaan boodschappen doen etc. Hier trekte hij zijn slofjes en sokken ook uit dusja. Hij loopt er verder niet op binnen heeft hij ze niet aan. Ik heb ze van shoesme

15. Alf

Alf Niet meer actief

Dit.

Ze heeft prachtige schoenen, voor onderweg. Lopen doet ze nog alleen binnen op blote voeten.

16. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Ik heb met 8 maanden babyproof van shoesme gekocht omdat ik alleen de sokjes voor buiten ook veel te koud vond. Daar zitten rubberen nopjes onder en toen ze wat kon stappen heeft ze daar buiten ook haar eerste stapjes op gemaakt achter de baby walker. Echte schoenen zou ik nog echt nu niet kopen.
    Babyproof zijn prima en kunnen ze ook buiten mee

Share This Page