na het badje helemaal overstuur

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gusam, 23 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gusam

Gusam Niet meer actief

hallo,

Ik heb een dochtertje van 4,5 maand.

Als ze in bad of met mij onder de douche is geweest dan raakt ze helemaal overstuur.

niet meteen nadat ze uit het water is gehaald, maar pas als ze afgedroogd is en al een luier aan heeft.
    ze is dan met geen mogelijkheid te troosten en krijst het uit (echt zielig, dat gaat bij mij door merg en been)

ze gaat een uur na haar voeding in bad, dit omdat als ik haar voor de voeding in bad doe, is ze al overstuur voordat ze het water raakt.

verder vind ze water geweldig, en is een echt waterratje, maar ik doe altijd volens een vast ritme haar in bad en aankleden.
    nu doe ik haar om te troosten een flesje geven.

waar zou dit aan kunnen liggen, en hebben jullie evt wat tips?

XXX Gusam

2. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    nou, ik heb vaak het idee dat zo'n badje best vermoeiend is voor die kleintjes.. en dan gaat het afdrogen nog wel, maar daarna heeft Eef hier ook wel zoiets van "het is goed zo ma, wil ff tukje doen.." Ik ben zelf ook een bankhanger nadat ik in bad ben geweest..

ik probeer haar gewoon af te leiden en liedjes te zingen of pak haar favoriete speelgoed er bij..

3. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Hoe warm stook je de badkamer en de aankleedkamer?? Zorg dat het echt een lekker warme temperatuur is, van al die verschillen worden ze ook niet blij. En het is wel vermoeiend inderdaad.
    Hoe vaak doe je haar in bad? Met 4,5 maand is het echt niet nodig om elke dag in bad te gaan hoor, dan kun je best toe met 1x in de week en de rest van de dagen met een warme natte washand wassen op t aankleedkussen!

4. Gusam

Gusam Niet meer actief

ze gaat 2 a 3x per week in badje.
    op haar kamer en douche is dan 22,5 graden.

en ik was haar iedere ochtend met die washandjes van zwitzal.

XXX Gusam

5. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik denk dat ze het dan gewoon zat is en moe is. Jacob vind het badje zelf ook geweldig maar daarna op het aankleedkussen is het niet meer leuk.

6. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Mijn kleintje heeft ook best een poosje een hekel gehad aan badderen (nou ja, meer het uit bad gaan). Totdat.... Ik de olie ontdekte en de mini-massage introduceerde na het bad. Ik droog dus eigenlijk alleen zijn bolletje en plooitjes ff af en dan smeer ik hem op mijn gemak helemaal in met olie. Dat vindt ie heerlijk en hij wordt er lekker ontspannen van. En ja, daarna kan ik hem meteen op bed leggen, want hij is dan helemaal kapot, hahaha! Heerlijk vind ik dat...

7. Joepie25

Joepie25 Actief lid

4 dec 2008
    112
    1
    0
    Hier hetzelfde! Ze was dan te vermoeid om tegen dat gefriemel (aankleden) te kunnen. Met afleiding door liedjes zingen was het prima te doen. Hoe ouder ze werd hoe beter het ging. Nu (met 9 maanden) is het alleen na een creche dag nog wel eens. Meestal gaat ze die dag niet in bad omdat het te vermoeiend is maar als ze vies is dan moet het wel. Even doorzetten en dan hup lekker het bedje in.
    Sterkte. ps. In de manenschijn werkte hier super haha

8. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Bij ons was het ook één groot brulfeest na zijn bad.
    Toen we een Tummy Tub zijn gaan gebruiken, was dat over.
    Hij ligt nog wel te mopperen (moeheid en hij is het dan zat dat gepluk aan hem ;)) maar het is niet meer brullen/huilen/krijsen.
    Wij doen hem 's avonds op een vast tijdstip in bad, pyjama aan, in de slaapzak, daarna nog een fles en dan naar bed.

Deel Deze Pagina