Mijn zoontje van 18 weken slaapt de laatste paar weken erg slecht. Kort en wordt ook 's nachts een aantal keer wakker. DIt terwijl hij tot ongeveer vier weken terug heerlijk doorsliep tot 7.30 uur. Hij kan zich de laatste tijd ook niet lang alleen vermaken. In de box en op het kleed houdt hij het even vol en dan begint het..mmm..mmmm- gejengel. Als ik er bij ga zitten is het goed, maar dat kan ik niet 24 uur per dag blijven doen. Heeft iemand hier ervaring mee en misschien tips? Kan je hem leren om zichzelf langer te vermaken?
niet gelijk op het jengelen ingaan werkt hier heel goed, de ene keer gaat ze dan verder met spelen en de andere keer blijft ze jengelen, dat is voor mij een teken dat ze moe is en naar bed moet. in bed jengelen hetzelfde, niet gelijk naartoe lopen, 9 van de 10 keer vallen ze in slaap, als het overgaat in echt huilen dan even kijken. ik zou er sowieso niet naast gaan zitten als mijn kindje jengelt, als het me te lang duurt pak ik haar op want dan is ze het zat, als het jengelen doorgaat in de wipstoel of bij papa of zo dan is het toch echt bedtijd.
ongeveer 19 weken is weer sprongetjes tijd. Over een poosje zal je merken dat hij weer veel meer kan.
Nou ik had in die tijd ook van alles geprobeerd wat niet werkte. Die van mij is nu 7 maanden en speelt nu eindelijk een poosje alleen in de box (15 min). Voor mij was de loopstoel een uitkomst. Kind gelukkig en mama ook!