Jennifer Lopez zou IVF nooit overwegen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Umm85, 12 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinusje

Tinusje Bekend lid

Er zijn hier mensen die zeggen zeker te weten dat ze IVF heeft gehad. Hoe weet je dat zo zeker dan; heeft ze je dat zelf verteld? De media is niet echt betrouwbaar (lees; echt niet!).

En mocht ze deze uitspraak werkelijk gedaan hebben; ze veroordeelt toch niemand? Ze geeft alleen aan dat ze het zelf niet zou doen. Dus volgens mij hoeft niemand zich aangevallen te voelen.

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Waarom denk jij dat je je aangevallen voelt?

Jij voelt je bijv. aangesproken omdat je ook in God gelooft, net zoals Jennifer Lopez. Jij weet toch ook net zo goed als ik dat niet iedereen op dezelfde manier in God gelooft? Waarom doe je daar nou zo gepikeerd over? Zij gelooft hierin, net zoals jij dus blijkbaar in iets anders gelooft. Waarom zou ze haar principes overboord moeten gooien?

Ik begrijp jou dus niet :)

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Precies!

4. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Ik denk dat je het al dan niet overgaan tot IVF pas echt kunt beoordelen als het krijgen van kinderen niet vanzelf gaat. Dat als die grote kinderwens niet in vervulling gaat.....

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ze beoordeeld het niet ze zegt alleen wat ZIJ op DIT moment zou doen.
    En als t werkelijk zo is dat ze met IVF bezig was en toen spontaan zwanger is geworden weet ze er misschien wel zekerder wat ze uiteindelijk zou doen als dat wij nu met zn alle denken dat ze weet.

Overigens zijn er zoveel geloven als dat er mensen zijn want niemand gelooft PRECIES wat een ander gelooft. Behalve misschien mensen in een erg dominerende sekte. Dus wat voor haar wel bij het geloof hoort hoeft voor een ander er niet bij te horen. En toch heet het allemaal "protestants/rooms katholiek/islam/boedhisme/etc."
    En kennelijk past het niet bij haar geloofs overtuiging.

6. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Ik zeg ook niet dat ik weet waar zij op dit moment mee bezig is....ik weet alleen wel dat ze twee kindjes heeft en dat het vanuit dat perspectief makkelijk is om te zeggen is dat ze het op dit moment niet zou doen en ze het aan god overlaat.....

7. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Lisa: ik heb geen flauw idee of ik de mmm zou hebben overwogen of niet. Ik ben er dom weg vanuit gegaan dat het wel zo lukken. Dom, näief ik weet het. In mijn omgeving werd iedereen zwanger op de natuurlijke manier. Pas toen ik een vriendin sprak die ivf ging doen kreeg ik meer duidelijkheid in de mmm. Ik was zelf al zwanger op dat moment. Ik heb gezien wat de mmm met haar en haar relatie heeft gedaan. Het was zwaar maar voor hun wel de moeite waard. Het krijgen van een kind was belangrijker dat de heftige mmm. Nogmaals ik heb geen idee.

Ik las net dat iemand schreef: liever een kind van ons samen of anders een kind dat helemaal niet van ons samen is. Maar als je zwanger raakt door middel van ivf/icsi/iui is het kind toch gewoon van jullie samen?

8. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    nu.nl/achterklap | 'Jennifer Lopez ondergaat ivf-behandeling'

En hier staat dat ze wel ivf onderging. Dus 1 van de twee berichten klopt niet. Maakt mij verder ook niet uit wat ze wel of niet gezegd heeft.
    Alleen als ze zegt dat het gods bedoeling niet is om met dat soort zaken te knoeien.....zij doet wel meer dingen die god niet bedoeld heeft denk ik.

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Alsof dat niet kan, mijn tante heeft 4x iui gehad en hormonen moeten spuiten en daarna zou zouden ze voor isci gaan, omdat er 0,1 % kan was op een natuurlijke zwangerschap.
    En voor ze ICSI zou doen is ze dus gewoon op de natuurlijke manier zwanger geworden. Kind is nu 5 jaar, dus het kan zeker wel !!

Alleen wel een rare uitspraak natuurlijk als ze wel de ivf klinieken instapte en nu zegt geen ivf zou doen.

Maar ik vind haar uitspraak niet belachelijk, als zij deze denkwijze heeft en heel nuchter denkt "zo zou god het willen" is dat haar keuze.. En dat ze hier mensen mee zou kwetsen vind ik dan wel weer belachelijk.

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Trouwens ik geloof dit bericht ook niet hoor.
    Jennifer, lijkt mij ook inderdaad een intelligente vrouw, arrogant waarschijnlijk. Maar verder lief en respect vol.

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

En een intelligente vrouw kan deze uitspraak niet maken? :(

12. Trees

Trees Niet meer actief

Dat denk ik ook. Ik kom het regelmatig op mijn werk tegen. Mensen denken dat ze het zus of zo zouden doen op basis van ratio. Op het moment dat ze daadwerkelijk voor de beslissing komen te staan, blijken er zoveel emoties en gevoelens mee te spelen dat eerder genomen beslissingen in een heel ander daglicht komen te staan. Je denkt het te weten, maar je weet het nooit zeker.

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dat denk ik ook, maar daar kun je iemand niet op beoordelen. Mensen hebben ook wel eens tegen mij gezegd 'wacht maar totdat...'. En dat is dan zo lullig, omdat je daar eigenlijk weinig tegenin kunt brengen. Maar toch is regelmatig gebleken dat die mensen het fout hadden, dat ik toch bij mijn standpunt bleef toen het moment zich wel aandiende.

14. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Precies hetzelfde als wat ik ook zei.....wacht maar totdat je in die situatie zit dan gaan hele andere dingen een rol spelen!

15. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Het is een mening van een vrouw. Prima als ze er zo over denkt. Ik denk er anders over maar kom op: live and let live! Ieder mens verandert. Dat is de natuurlijke beweging van het leven. Stilstaan niet. Het is in mijn idee volkomen logisch dat mensen van mening veranderen zodra ze ineens zelf echt in de situatie staan. Sommige mensen leren nou eenmaal ook beter door alles te doormaken en ervaren.

Misschien dat ze inderdaad verandert van mening. Maar misschien is haar vertrouwen in God echt heel sterk. So be it.

16. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Is toch prima als zij dit vindt? Is toch haar mening. Waarom moet alles altijd gewogen worden alsof wij erbij zijn geweest. Het is een zin uit een groter interview waar je zelf niet bij bent geweest. Jullie oordelen over haar net zo hard als dat zij oordeelt over een vruchtbaarheidsbehandeling.

17. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    hm.. heb maar 1 dingetje te zeggen..

wat ben ik toch ontiegelijk blij dat er zoiets als IVF bestaat!!!

Ohnee, heb nog 1 dingetje hihi..

ik dacht ook dat zij zwanger was geraakt doormiddel van IVF, maar heb geen idee waarom ik dat dacht, of ik het ergens gehoord heb weet ik ook niet meer eigenlijk... :D oeps..

18. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ikzelf zei ook altijd het nooit te willen, mijn tante zit zwaar in de MMM, zijn zeker 11 bezig voor een kindje, toen ik ''bezig'' ging met zwanger raken riep ik altijd dat ik nooit zo ver zou gaan dat als er hulp nodig zou zijn, ik dit nooit zou doen. 3.5 jaar verder bijna, geen kindje en sta nu op de wachtlijst bij het UMCG. Het ligt er net aan hoe sterk je wens is denk ik.

Een collega van mij heeft cystes op haar eierstokken en een man met zwak zaad, haar werdt ICSI geadviseerd, maar heeft dit geweigerdt. Dat ging haar te ver.

Ieder zijn mening toch?

19. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Tuurlijk ieder zn mening!

moet ook eerlijk zeggen dat ik altijd heb gezegd dat ik nooit met donorzaad zwanger zou willen worden als de 3 icsi's niet lukken..
    maargoed ik weet niet hoe dat gaat als ze echt alle 3 niet lukken.. dat zie ik dan wel weer..

20. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Ow jawel hoor, maar ik denk dat het sowieso anders geformuleerd word en dat zij wel 2 keer nadenkt over wat ze zegt.

Deel Deze Pagina