Ik geloof er eigelijk ook niets van.. Het is makkelijk voor mensen om dat te zeggen als ze natuurlijke manier kinderen kunnen krijgen... Bullshit dus.....
Ze kan wel zeggen zo traditioneel en gelovig te zijn. Maar ze is wel 3 keer getrouwd, dus dat klopt dan ook voor geen meter.
Toegevoegde waarde: Aandacht krijgen.... over de ruggen (lees:gevoelens) van andere mensen...... Zelfde als Mevrouw Kim, met "één kind is een accessoire".... en mevrouw Paay met haar kinderwens...... Zelf ben ik trouwens van mening dat je INDERDAAD geen echte vaste uitspraken kunt doen,over iets wat jezelf niet meegemaakt hebt.... want in sommige situaties, kun je JEZELF nog niet eens inschatten..... laat staan als het een situatie is, waarin meer mensen meespelen, zoals bij IVF, je partner.. hoevaak doen we wel eens iets (positief of negatief), waarvan je later zegt: dit had ik nou nooit van mezelf verwacht..... En wellicht als precies dezelfde situatie, nog eens zou voorvallen zou je WEER anders reageren...... Sommige dingen zijn niet in te schatten en dan ZEKER geen uitspraken over te doen.....
Tuurlijk kun je geen vaste uitspraken over iets doen, over zoveel dingen niet. Maar daarom kun je op dat moment wel je mening hebben wat niet wil zeggen dat je daar over 10 jaar nog zo over denkt, maar sommige zijn er wel van overtuigd dat ze die mening over 10 jaar nog hebben over een bepaald iets en dat kan (dit gaat over een mening in het algemeen) Maar mensen lijken wel niks meer te mogen zeggen. Stel dat iemand zegt:als we geen kindje kunnen krijgen via de natuurlijke manier gaan we voor behandelingen. Dan zullen de reactie's weer zijn dat diegene denkt dat een behandeling niks voorstelt, hoe ze zo makkelijk kan denken ed. Maar zoals ik al zei, soms heeft het geen toegevoegde waarde om je mening te geven aan iemand. Maar wel steun, liefde en kracht om te zorgen dat diegene erdoorheen komt of dat nou met IVF is of met iets anders. Iedereen staat anders in het leven en gelukkig maar, want zo kun je steun krijgen van iemand die het anders ziet dan jou waardoor jij ook een andere kijk op bepaalde zaken krijgt, waardoor je mening langzaam verandert naar een andere misschien wel betere mening. Edit: en door het ouder en wijzer worden kan je mening veranderen uiteraard.
Die uitspraak snap ik niet eens, volgens mij heb ik iets gemist in de media. "Eén kind is een accessoire..." Nou, dat miste dus in mijn outfit de laatste tijd... ik voelde me al zo kaal.
die opmerking van Kim Lian is alweer uitgesproken dames, ze heeft haar excuses aangeboden, het was een als "grappige" opmerking bedoeld en ze meende dat echt niet serieus over haar dochter, ze doelde er gewoon op te melden dat ze graag meer dan 1 kind wou in haar gezin.