Storend of niet ?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Kaatje85, 10 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mijn moeder en ik hebben dezelfde voorletter. vond het als tiener heel irritant als ze ( per ongeluk ) mijn post open maakte. Heb me toen voorgenomen om mijn kinderen nooit een naam te geven die met dezelfde letter als mijn of mijn man zijn naam beginnen.

Maar ja nu komen er dus opeens wel leuke namen langs met die letters(s)

Vinden jullie dit ook storend of is dit iets waar ik mezelf overheen moet zetten ? Mijn man ziet het probleem niet zo.

Kleine wordt niet gedoopt, dus een tweede naam/letter is geen optie.

2. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Mijn kleine is ook niet gedoopt maar heeft wel meerdere namen, omdat ik dat zelf gewoon heel mooi en leuk vond, zodoende zijn er dus ook meerdere letters.

Ik zou het zelf niet doen. Stel jouw naam begint met M en die van jullie kind ook ... dan kan de post bij een ander terecht komen en soms zijn dingen nogal prive. Ik zou dan zelf of een andere naam kiezen of toch een tweede naam geven, waardoor je dus 2 letters het en altijd weet voor wie de post is.

Succes!

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik vind 't niet storend, vaak zie je aan de envelop al wel voor wie dat de post is toch?
    Mijn vriend heet Mark en ons zoontje dus Milan, allebei dezelfde voorletter (en mijn eerste officiële naam is ook nog eens Marina, dus ook met een M). Wij hebben wel allemaal meerdere namen overigens, maar vaak gebruiken ze toch alleen de eerste letter.

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja idd. mijn moeder had dan bv meerdere namen maar werd toch alleen één letter op gezet.

1 naam verzinnen die we allebei leuk vinden is al een heel gedoe. laat staan twee. En vind het ook weer apart om Levi 1 naam te geven en de volgende 2

5. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Ik heb zelf meerdere namen en die staan bijna altijd allemaal er op.

Ja idd, als de eerste 1 naam heeft, zou ik dat bij een tweede ook doen!

Succes ermee!

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij kiezen bewust voor namen met andere voorletters. Mijn man heeft bijv. de letters N.P. en het verschilt per instantie waarmee ze hem aanschrijven, P is zijn roepnaam.
    Is gewoon heel persoonlijk of je het al dan niet storend vindt. Zelf zou ik er dus in eerste instantie niet voor kiezen, maar mocht ik nu echt helemaal verliefd zijn op een naam en die begint toch echt met 1 van onze beginletters dan ga ik toch voor die bewuste naam.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben bewust gekozen voor een naam met een andere letter dan waar mijn naam mee begint. (Manlief heeft maar liefst 4 voorletters, dus daar zou het probleem niet zo snel spelen.)
    Als we een tweede kindje mogen krijgen, zullen we die een naam met weer een andere letter geven.

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    nee zou mijn kinderen ook niet met dezelfde letter laten beginnen. Volgende naam wordt dus sowieso niet met een L.

9. luca84

luca84 Niet meer actief

ik zou wel een andere letter doen, of een 2e naam erbij. Je krijgt er anders vast toch spijt van. Onze oudste heeft ook 1 naam en onze 2e krijgt er waarschijnlijk wel 2.

10. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Persoonlijk zou ik het zelf niet doen. Mijn oudste broer heeft ook dezelfde letters als mijn vader en heeft dit ook altijd enorm vervelend gevonden.

11. Anice

Anice Niet meer actief

Ik heb ook dezelfde voorletter als mijn vader. Op mijn post stond altijd gewoon JR van junior er achter. Dus bv. A.W. Junior. Nooit echt problemen ondervonden hiermee. Ik vind het dus niet storend.

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Maar jij hebt dan nog het verschil tussen meneer en mevrouw ( als dit er tenminste op staat )

Baal echt. Heb die naam al tig keer op en af mijn lijstje gezet. blijf hem leuk vinden maar blijf ook over die voorletter vallen.

13. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik zou het niet doen, zeker omdat jij het zelf als puber ook super irritant vond. Jouw uk wordt ook eens zo`n puber!

14. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

wij houden er ook rekening mee dat onze namen alle 4 beginnen met een andere letter.

15. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.264
    113
    Centrum België
    Dom vraagje misschien... Maar staan de voornamen dan nooit volledig op de enveloppe? Krijg nooit post met enkel mijn voorletter?

On topic: het zou me niet tegenhouden indien het dé naam is...

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Mijn man is er héél stellig in.. Helaas zijn er daardoor veel namen afgevallen... Onze namen beginnen al met een R en een M - ik blijf Megan prachtig vinden, maar die komt er hier dus écht niet door.... En dat terwijl wij (behalve m'n man) allemaal meerdere voorletters hebben.
    Zonder meerdere namen zou ik het zelf dus ook niet doen.

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier juist zélden post met de volledige namen erop... Toevallig afgelopen dagen hier post gehad van de overheid geloof ik. Alle 4 kregen we een brief (over het elektronisch patientendossier) ... Lijkt me best raar als je dan 2 brieven krijgt aan dezelfde 'persoon' gericht en dat je aan de buitenkant niet kan zien, voor wie hij écht is.

18. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik reageer hier dan ook maar ff :D Je bent nu zo enthousiast bezig. ;)
    Ik heb er geen ervaring mee, althans heb wel dezelfde beginletter als mijn vader maar hij had 3 namen die vaak vermeld werden (niet voluit) én hij is een man.
    Maar ik zou mij (volgens mij als één van de enige) hier absoluut niet aan storen. Als dit dé naam is liet ik mij niet tegenhouden doordat ik toevallig dezelfde beginletter heb.
    En de post... tja, als dat alles is?! Vaak zie je aan de enveloppe al wel of die voor jou bestemd is of niet. ;) Tenminste, ik krijg maar zelden een blanco enveloppe met alleen een naam voor wie die bestemd is. Vaak staat er al wel een logo op of wat dan ook.
    Maar wat ik net zeg, ik heb er geen ervaring mee en jij wel. Dus kan me voorstellen dat je er nog eens goed over nadenkt.

19. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ik ben het met mamamuts eens. Je laat toch niet DE NAAM (en het is al moeilijk genoeg om die te vinden) gaan omdat deze toevellig met dezelfde letter begint :$. Hier 3x dezelfde voorletter (manlief een voornaam, ik twee en de kleine drie) en tot nu toe geen enkel probleem met de post. Als wij nog een zoon mogen krijgen dan wordt het waarschijnlijk 4x dezelfde voorletter, zowat...

20. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.264
    113
    Centrum België
    Da's wat ik ook al dacht: als je de man van je leven ontmoet, met helaas dezelfde voorletter, laat je 'm dan schieten? :( :D

Deel Deze Pagina