Ha dames, Ik had laatst een discussie met een collega over de naam Jente/Yente/Jenthe/Yenthe. (enz) Ik vind het een meisjesnaam, zij een jongensnaam! Wat vinden jullie?! Liefs Loesie
Je hoort beide, maar ik vind het meer een meisjesnaam. En Jente betekent in het Noors 'meisje' dus dat lijkt me duidelijk..
Jente = meisjesnaam, maar eventueel ook voor een jongen (wel een beetje gek, zou voor een jongen eerder gaan voor Jelte) Jenthe = meisjesnaam Yente = meisjesnaam Yenthe = meisjesnaam Jinte / Jinthe / Yinte / Yinthe vind ik overigens allemaal meisjesnamen.
Meisjes naam ook zeker ivm de vertaling in het noors ik hoorde laatst ook inderdaad iemand die hun zoontje zo wilden noemen vond ik wel erg raar, je noemt een meisje toch ook geen boy (ik een jongen ook niet hoor)
Jent is een Friese jongensnaam. Mijn oom heette Jent en mijn opa Jentsje. Jente ken ik alleen als meisjesnaam.
Zou het eerlijk gezegd echt gek vinden als ik een jongen tegen zou komen met deze naam Echt een meisjesnaam
Mijn neefje heet Jente, dus voor mij is het echt een jongensnaam!! (ben de eerste die er zo over denkt zag ik ) Yente vind ik meer voor een meisje.
Meisjesnaam, al heb ik een collega die een zoontje Jente heeft (weet niet hoe je het schrijft bij hem). Toen hij hem zo noemde moest ik echt ff kijken of hij het nu tegen zijn zoon of dochter had. Maar nee t was zijn zoon. Dochter heeft en andere naam!
Meisjesnaam!!! Maar als je bij de namenteller kijkt, zie je dat de naam ook aan jongens gegeven wordt (wel een stuk minder dan aan meisjes en dan meestal met een J, Jente) Maar ik vind het een echte meisjesnaam, hij staat op ons lijstje Yente
Ik vind het ook een echte meisjesnaam, en volgens mij is een overweldigende meerderheid het met jou eens
Ik twijfel erg. Aan de ene kant klinkt het als Jinte, en zeg ik dus meisjesnaam. Maar het klinkt ook weer als Jelte, een jongensnaam. Voor mij is het dus een beetje een unisex naam.