Jericho echt zo raar?

Discussion in 'Babynamen' started by eltigra, May 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. eltigra

eltigra Actief lid

Jun 22, 2012
    263
    0
    0
    Wachten tot meneertje besluit om geboren te worden
    s Hertogenbosch
    Ik heb een tijdje geleden een poll gezet en toen kwamen er wat leuke namen uit maar de Jericho werd geen 1 x geliked. Is deze naam echt zo erg dan? :(

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vind het geen rare naam hoor, vind 'm alleen zelf gewoon echt niet mooi. Maar zeker niet gek of raar!

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,992
    4,008
    113
    Eh Jericho is toch een stad?

4. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

Dec 30, 2010
    1,585
    1
    0
    Den Haag
    Is een bijbelse naam toch zo hete een of ander stadje toch?
    Ik vind hem persoonlijk niet mooi, sorry.

5. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Ik vind hem niet mooi en ook wel raar inderdaad.

6. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    1,303
    0
    0
    Amsterdam
    Ja ik vind het geen mooie naam. Tenzij je in de biblebelt woont... ;)

7. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

Sep 6, 2011
    2,049
    0
    0
    Niet mijn smaak, maar niet raar hoor.
    Ken ook een jongetje die Jericho heet

8. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    2,091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ik vind het geen rare naam, maar het is ook niet mijn ding.
    Als deze naam voor jullie goed voelt gewoon doen en niet op de mening van anderen afgaan

9. Fides

Fides Fanatiek lid

Jul 29, 2013
    2,139
    22
    38
    Jericho vind ik helemaal geen rare naam.

Ik reageer gewoon niet zo vaak op polls; het zijn er soms een beetje veel op deze site. Vandaar dat ik ook niet gestemd hebt op de naam.

10. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Het is helemaal geen erge naam hoor, je moet er alleen echt van houden. Hij is absoluut uniek en durf te wedden dat hij later de enige is in de klas met die naam!;). Ik persoonlijk hou juist heel erg van namen die je bijna niet hoort. Dus als jullie dit een mooie naam vinden gewoon doen en niet naar de mening van anderen luisteren.

11. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Ik denk dat deze naam serieus problemen oplevert; een Joodse stad. Israeli hebben ontzettend veel moeite met reizen, in veel landen ( Azië, Afrika) krijgen ze geen VISA om het land in te reizen.

Ik zou dus om deze associatie mijn kind deze naam niet geven.

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,159
    8,892
    113
    Ik vind Jericho op zich geen hele rare naam, al is het niet mijn smaak, maar het is voor mij de naam van een stad. Net als Paris ed. Maar is gedeeltelijk natuurlijk ook een kwestie van wennen, want bv. Antony, Milan, Florence en Viënna zijn ook steden, maar ook geaccepteerde namen. Als Jericho voor jullie De Naam is, dan zou ik het dus gewoon doen.

13. Noraly

Noraly Actief lid

Jun 6, 2012
    253
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry, maar ik vind het echt gek. Het is inderdaad een plaats en ik heb meteen een liedje in mijn hoofd dat erover gaat: de muren van Jericho vielen om...
    Ik heb het ook nog nooit als voornaam gehoord.

14. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Jericho is een stad in de bijbel..

15. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    nee vind het geen rare naam

16. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Ik vind het wel raar sorry. Ik hou erg van bijbelse namen. Maar Jericho is een stad met een negatieve lading

17. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

En de muuuuren van Jericho, de muuuuuren van Jericho vielen om. Rommeldebom BOM!

Ik heb hem nu in mn hoofd :p

18. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik moet heel erg denken aan de liedjes en verhalen over Jericho (stad die in puin viel in Israël). Tsja, als jongensnaam... Toch wel heel apart!

Wat vind je van:

Jeruël
    Jeroam
    Jafeth
    Jethro

19. indy22

indy22 Fanatiek lid

Oct 20, 2012
    1,829
    25
    38
    Ik vind Jericho echt de naam van een stad! En volgens mij een stad die bekend is in de bijbel omdat ie is verwoest, dus heb er ook niet echt een positieve associatie mee dan.

Aan de andere kant denk ik ook dat associaties verdwijnen als je kind er is en die naam heeft (dan associeer je die naam alleen nog maar met je kind).

Maar wat eerder al genoemd werd: Als je kind wil reizen, vooral in sommige aziatische en afrikaanse landen, kan die naam echt problemen geven!! Want voor mensen die je kind niet kennen zal de associatie vaak israelisch/joods/bijbels zijn denk ik..

Maarja, misschien wordt je kind helemaal geen reiziger;) Als het DE naam is: gewoon doen.

20. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Waar halen jullie dit vandaan? Er zijn toch zat andere Joodse/Bijbelse namen die gegeven worden, waarom zou dit met reizen problemen geven? Paspoort is volledig westers Europees. Dan zouden mijn kinderen ook problemen krijgen daarmee, en vele anderen ook!

TS, daar zou ik me dus niet te veel aan storen..

Share This Page