Scott, Eden of Bob?

Discussion in 'Babynamen' started by Nurse89, May 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

#1 Nurse89, May 12, 2014
    Last edited by a moderator: May 12, 2014
    Hoi Dames,

Ik ben nog maar pril zwanger (10 weken) maar mijn man en ik hebben het al regelmatig over namen. De meisjesnaam daar waren we vrijwel meteen uit. De jongensnaam nog niet... Mijn man vindt Bob leuk, al vind ik dit een beetje cliché. Althans je hoort het hier vaak. Eden en Scott vinden we samen wel leuk, maar t is ook niet dat we meteen zeggen: dat wordt um.
    Scott vind ik wel leuk, maar ik vind t niet helemaal passen bij onze achternaam. En wat vinden jullie van Eden? (Op z'n Engels uitgesproken!)

2. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

Nov 13, 2013
    2,268
    208
    63
    Female
    Utrecht
    #2 Oliviafaye, May 12, 2014
    Last edited: May 12, 2014
    Scott en Bob vind ik eerlijk gezegd echt niks...
    Eden voor een jongen vind ik erg leuk vooral omdat ik de spelling Aiden/ Ayden niks vind maar de klank wel leuk vind.
    Ben waarschijnlijk wel de enige want vele vinden het als Eden gespeld meer een meisjesnaam;)(als spelling Ieden vind ik het trouwens ook echt voor een meisje)

3. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Ik vind Bob wel leuk. scott ook. Alleen het moet wel matchen met je achternaam en als ik het zo lees vind ik geen van de 3 namen bij de achternaam passen.

4. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Nee inderdaad nu je het zegt, Bob al helemaal niet. Het is natuurlijk niet exact dezelfde achternaam maar het lijkt er wel op. Goeie tip! En Scott vond ik idd zelf een beetje raar, maar Eden vind ik wel mee vallen bij de achternaam. Argh wat is het toch moeilijk!!! Oei, ik kreeg al een bericht van een bekende dus ik heb onze achternaam maar even verwijderd.

5. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Ik vind schrijfwijze Aiden juist mooier.
    Maar iig als klank vind ik Eden mooiste naam.

6. Twinkeltjes

Twinkeltjes Niet meer actief

Scott! Bob is een beetje saai en Eden vind ik een echte meidennaam al helemaal uitgesproken als Ieden.

7. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Hmm.. Ik ken eigenlijk alleen jongens die zo heten, maar t wordt dan inderdaad uitgesproken als iede.n. Aiden vind ik ook leuk, maar zo heet al iemand in mijn omgeving. Hmm, toch maar goed dat dit forum bestaat, tot voor kort had ik geen enkele jongens naam en nu je inderdaad ook weer reacties van anderen krijgt denk ik, Hmm nee dit worden ze niet. Al denk ik nu zelf dat Eden wel nog op ons lijstje blijft en de anderen duidelijk afvallen (ivm onze achternaam). Gelukkig nog tijd zat om over andere namen na te denken:)

8. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Eden vind ik een echte meisjesnaam. Ik weet niet wat je achternaam is, maar Scott bij een NL achternaam vind ik niet zo mooi. Dan zou ik voor Bob gaan.

9. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Alweer bedankt, wat kunnen die reacties verschillen zeg! Bob is al helemaal van t lijstje, dankzij een ander forumlid eigenlijk. Ik vond de naam persoonlijk al niet zo leuk, manlief wel, en nu heb ik dus een goede reden om te zeggen: nee schat, dat wordt em niet. Hij past echt niet bij onze achternaam! (Achternaam heb ik verwijderd ivm herkenning)

Vindt nou iedereen Eden een meisjesnaam? Ik ken echt alleen jongens die zo heten...

10. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Lastig he? Wij hebben ook een vrij normale achternaam maar toch waren er veel leuke namen die er niet bij pasten. Misschien toch hier eens beschrijven wat je zoekt in een naam en de dames met suggesties laten komen? Dat hielp mij toen ook, al werd het uiteindelijk toch een andere naam.
    Goed dat je de achternaam hebt verwijderd dan. :)

11. mamavane

mamavane Bekend lid

Jan 27, 2011
    687
    21
    18
    Onze dochter heet zo, alleen dan wel zo uitgesproken zoals je het schrijft, dus niet als Ieden:)

12. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Ja bedankt voor de tip!:) ik vind veel nemen leuk, maar ben nog niet echt "verliefd op die namen" gelukkig hebben we nog tijd zat om erover na te denken... De meisjesnaam past gelukkig wel goed bij de achternaam;).

Wat ik zoek in een naam? Ik zoek eigenlijk een een stoere korte naam. (T liefst 1 lettergreep, anders desnoods 2). Ik vond Finn bv ook erg leuk, maar mijn man weer niet.. Terwijl die naam eigenlijk t beste past bij de achternaam bedenk ik me net;) ( toch nog maar eens praten hier!)

13. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Hmm iedereen die reageert zegt inderdaad al dat t meer een meisjesnaam is...

14. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ik vind Eden ook echt een meidennaam. Komt door een serie van vroeger, Santa Barbara. Zijn er meer die het daarvan kennen of word ik nu echt heul oud...;)?

15. meme2014

meme2014 Lid

May 12, 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Scott vind ik leuk!
    Eden lees ik als ieden of eaden, en dan is het wel meisjesachtig ja...

16. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik vind Eden ook echt 100% een meisjesnaam. Scott vind ik niet mooi voor een kindje in NL,dat wordt hier niet mooi uitgesproken..
    Ik vond Bob juist de leukste van de 3, jammer dat deze niet bij jullie achternaam past.

Wat vindt je anders van:

Liam
    Finn
    Fenn
    Denn
    Ryan
    Jace

17. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Hmm we gaan inderdaad eens kijken voor andere namen. Finn vind ik het leukste tot nu toe, alleen mn man vindt het niks, zo jammer.
    Dus die naam had ik maar niet aan dit lijstje toegevoegd. Ryan is ook leuk! Bedankt

18. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik vind Eden (zo geschreven dan) meer een meisjesnaam. Aiden vind ik wel mooi. Bob en Scott zeggen me niet zoveel.

19. Amarens

Amarens VIP lid

Dec 24, 2009
    11,523
    3,772
    113
    Oh ja, Santa Barbara heerlijk... Ik heb het ook ;) daar is Eden een vrouw.

Share This Page