Veel mensen vinden dat ook geen leuke namen.. Jericho klinkt hard en NOG aparter dan de al wat ingeburgerde stedennamen. Kinderen zijn wreed en pesten snel; niet doen.
En stuk voor stuk vreselijke namen (vind ik dan). Nee, Jericho vind ik dus ook niets. Is een stad met een negatieve associatie.
Je haalt 2 dingen door elkaar. Mijn antwoord was niet gericht op de vraag of iemand deze namen mooi vindt. Het ging er om dat er gezegd werd, dat je geen naam van een stad moet geven.
Ik vind het geen mooie naam. Maar wie ben ik? Als jullie het wel een prachtige naam vinden zou ik het gewoon doen.
Hoe spreek je Jericho uit? Misschien kan je de schrijfwijze en de uitspraak iets veranderen; dat kan al een groot verschil maken. Jaricho/ Jerico lijkt bijvoorbeeld al heel anders. Ik zou het zelf niet uitgezocht hebben. Ik vraag me ook af of je zoontje deze naam zelf zou uitzoeken (als dat had gekund). Uiteindelijk zal hij in de toekomst zijn naam moeten "verdedigen". Ik denk dat je aan de reacties wel kan zien dat het een naam is waar best veel mensen hun wenkbrauwen bij optrekken. Dat zal waarschijnlijk in de toekomst niet anders zijn, dus dan kan je je afvragen of je je zoontje hier echt een plezier mee doet.
Ik vind m best leuk eigenlijk. Niks mis mee. Zou hem op z'n Nederlands uitspreken tenzij anders aangegeven.
Ik vind hem juist lekker stoer! En ja dat een stad zo heet lekker belangrijk ... Vind ik dan. Ik werk al 8 jaar in de kinderopvang en vind de namen die je veel hoor juist echt niet meer leuk. Geef mij maar lekker apparte namen!
Ow gelukkig, dan past ie toch want ik ben wel 'ordi' wonend in een volkswijk met m'n getatoeëerde arm...
"De stad en alles wat daarin is, moet voor de HERE worden vernietigd, maar alleen de prostituee Rachab en allen die in haar huis zijn, mogen in leven blijven, omdat zij de spionnen heeft beschermd." (...) "Zij vernietigden alles - mannen, vouwen, jong en oud; ossen, schapen, ezels - letterlijk alles." (...) "Daarna legden de Israelieten de hele stad in de as. Alleen het goud, het zilver en de koperen en ijzeren voorwerpen werden bewaard in de schatkamer van de HERE." (...) " Jozua sprak daarna een vreselijke vervloeking uit over ieder die Jericho zou trachten te herbouwen. Het leggen van het fundament zou het leven van zijn oudste zoon kosten en als hij de poorten overind zou zetten, zou dat ten koste gaan van zijn jongste zoon." Jozua 6, vertaling Het Boek Niet de associatie die ik voor mijn zoons naam zou willen...
Mijn oudste heet Rafaël en die zou de dag des oordeels aankondigen. Maar ik ga ervan uit dat mensen m dat later ook niet tegen m gaan gebruiken...
Maar ik krijg wel erg veel commentaar op deze naam idd...en het is een gewone naam hoor, ik ken jongens die zo heten. heel jammer want ik was er wel erg fan van...
Maar als jullie hem leuk vinden, wat houdt je dan tegen? Die reacties die ik hier lees zou ik me niet zo druk om maken eerlijk gezegd. Het is geen scheldwoord, het klinkt mooi. En uiteindelijk noemen mensen hun kind ook abel, dat dat de broer van kain was waardoor die vermoord werd staan mensen ook niet bij stil. Ik zou het erg jammer vinden als dit je droom naam zou zijn en je je hierdoor laat af hangen.... Ik vind het een mooie naam en het past ook erg goed bij de naam van je andere zoon! Maar uiteindelijk is het natuurlijk jullie keuze...
Naar mijn mening zijn de reacties hier een beetje overdreven, tuurlijk zullen er mensen zijn die zo denken, maar het merendeel zal er echt niet bij stil staan. Jerricho past mooi bij raffael en als het voor jullie DE naam is, wie zijn wij dan om daar een oordeel over te hebben. Op een of andere manier moet ik iedere keer als ik de naam lees aan een cowboy denken, waarom? Geen idee, maar vind dat toch wel een leuke associatie. Dus volg je eigen hart en ga niet af op de meningen hier
haha! Verder ben ik het geheel met Wintersun eens. Ik vind heel veel top 10 namen niet mooi, maar heel veel kindjes krijgen toch die naam. Het is in ieder geval een originele naam! En het aller belangrijkste is toch dat jullie 'm leuk vinden?