Miljoen voor slachtoffer waterdieet "'It's amazing, ongeloofelijk.'' Je valt er enorm van af, van het Amazing Hydration Diet. Een dieet waarbij je flink water en bijna geen zout tot je moet nemen. Helaas heeft het ook een negatieve uitwerking. Een 52-jarige Britse vrouw krijgt daarom een schadevergoeding van een miljoen euro. Dawn Page hield aan het zogenoemde ontslakkingsdieet namelijk een blijvende ernstige hersenbeschadiging over. Na een paar dagen flink water drinken en zoutloos leven, begon ze flink over te geven. Niets aan de hand zei haar diëtiste, dat hoorde allemaal bij het ontgiftingsproces. Vervolgens kreeg Page echter een epileptische aanval en werd ze met spoed in het ziekenhuis opgenomen. Daar bleek dat door een ernstig zouttekort water de hersens was binnengesijpeld. De vrouw heeft daardoor nu een permanente schade aan haar geheugen en spraak- en concentratievermogen. Het voorval vond overigens al zes jaar geleden plaats. De Britse rechtbank had al die tijd nodig om tot een definitieve uitspraak te komen. De verzekering van de diëtiste zal het schadebedrag vergoeden. Bronnu.nl
Ze had ook een hartaanval kunnen krijgen, omdat ze alle natrium en kaliumzouten wegspoeld met al dat water.
inderdaad daisySanches, ze had er ook een hartaanval van kunnen krijgen. Het is nu ook gebleken met de 4 daagse van nijmegen in 2006 dat er daarom ook veel mensen ziek van zijn geworden omdat ze alleen water dronken. Mijn zusje liep dit jaar mee en ik heb een termoskan met kokend water en cup a soup mee genomen voor haar. Ze knapte gelijk op na de soup, zout is belangrijk om vocht vast te houden. De aankomende dagen, met de aankomende hittegolf zal ik ook cup a soup nemen of een flinke pan soep maken.
tja daarom wordt ook aangeraden als je flink diaree hebt en dus vocht sneller verliest als je kan in nemen, van die zakjes ORS te gebruiken. Daar zitten zouten en mineralen in die zorgen dat t vocht wat je in neemt ook daadwerkelijk opgenomen wordt en niet meteen weer verdwijnt dmv de diaree of plassen. Wordt ook aan sporters gegeven die te lang in de zon hebben staan sporten overigens. Zou dus ook n idee zijn om mee te nemen bij een 4daagse ofzo. Je kan t nml zowel koel als warm drinken. Smaakt alleen n stukkie minder als soep
Er was toch ook een vrouw overleden vorig jaar die te veel water gedronken had..... Met een wedstrijdje water dinken... Maar 1 ding ze had wel gewonen... Nou daar heb je veel aan, winnen maar je ben wel dood. 1 miljoen wat heb je er aan als je rest van je leven beschadigd bent.
Toen wij op vakantie waren in Turkije zijn we meegegaan op zo'n cruise. En daar kreeg je 's middags een zakje met chips, omdat daar ook veel zout inzit en je daardoor dus je vocht vasthoudt. Wist dat daarvoor echt niet hoor, liep alleen maar aan het water als het warm was!
Ik weet nog dat in groningen een paar jaar geleden een jongen overleden is omdat hij ontgroend werd bij de studentenvereniging. Hij moest toen ook heel veel water drinken en is daar toen aan overleden.
Ik snap alleen eerlijk gezegd ook niet dat je met gezond verstand aan zo'n idioot dieet begint... Het is toch voor de hand liggend dat zoiets niet goed is voor een mensenlijf?
sommige mensen willen zo graag afvallen dat ze er alles voor over hebben als het maar helpt. En je kan je natuurlijk dan geestelijk heel anders voelen als je, je niet lekker voelt met je lichaam en er helemaal voor gaan voor alles... denk dat het daardoor ook komt..
Dat herinner ik me idd nog. Ik weet dat t kan maar toch is t erg vaag. Want water zou immers gezond zijn. Wat moet je dan aan vrienden zeggen als ze vragen hoe t komt... Die kijken je vast aan alsof ze water zien branden...
Mijn schoonzus is vorig jaar ook flink ziek geweest van water drinken. Het was warm en dan drinkt ze toch al 2 liter, en ze had een blaasontsteking, dus ze dacht even lekker doorspoelen... Nog een litertje of 2 extra 's avonds voelde ze zich niet lekker en kreeg ze hartkloppingen enz. dus naar de ehbo, en daar vertelden ze dat het idd door teveel water drinken kwam. Gelukkig is het goed afgelopen, maar het kan dus ook zeker nadelen hebben.
Ja heel erg allemaal hoor maargoed, je bent ook ook niet helemaal goed in je potje als je je ZO ziek voelt en gaat kotsen maar de dietiste zegt dat het goe dis, je dat gelooft, van welke planeet kom je dan? Zo'n iemand krijgt wel een dikke vergoeding, maar iemand in NL die sterft aan een hersenvliesontsteking door een verkeerde diagnose van een dokter, krijgt niets... piepwereld...
4 liter en dan al ziek? Ik drink meer dan 4 op 1 dag hoor? Pas bij 9 liter hoort het gevaarlijk te zijn?
elk persoon is anders. Ik kan ook niet te veel water drinken want dan ga ik aan de diarree. En mijn lichaam is toch wel gewent water te drinken aangezien ik bijna niks anders lekker vind. Maarja een watervergifteging bestaat echt.
Ik denk dat het er ook aan ligt in hoeveel tijd je het drinkt... Mijn schoonzus kreeg 's middags te horen van die blaasontsteking, dus en ze heeft uiteindelijk in een paar uur die 4 liter gedronken... En misschien nog wel meer, dat weet ik ook niet precies.. (Haar kennende zal het wel meer geweest zijn)
wat een verhaal he, doet me denken aan het gezin dat ook bij mijn gastouder zit. die familie eet sinds een tijdje helemaal zoutloos, de kinderen dus ook (5, 3 en 1 jaar) Is dat wel goed eigenlijk,voor mijn gevoel namelijk niet (maarjah ben geen dokter he)