Beiden niet mijn smaak, maar dan zou ik het op Nicolai houden. Die andere naam vind ik echt vreselijk. Maar is jouw kind, dus volg je eigen gevoel.
Sorry, vindt het echt niets. Ben bang dat hij altijd zijn naam moet spellen. En 3x zijn naam moet zeggen.
Dit eigenlijk. Maar als jullie het mooi vinden, wie ben ik om jullie tegen te houden. de opties Nikai of Jeremiah die hier worden genoemd vind ik mooier. Ook de namen uit je top 5 lijstje vind ik leuker.
Vind het zelf niet mooi nee, maar omdat het wel gewoon een bestaande Russische naam is heb ik er niks op tegen. Schrijfwijze Yermolai vind ik er wel wat natuurlijker uitzien.
Ik zag m al staan in je post van je top 5, maar vind deze als enige van je rijtje echt in het afgrijselijke namentopic thuishoren.. Nikolai beter, maar wel een erg harde naam, en doet me dankzij Ruben Nicolai nu in eerste instantie aan een achter- ipv. voornaam denken. Het geopperde Nikai is al beter.
Nee, sorry, echt niet mooi. Ik vind de andere namen uit je lijstje stukken mooier! Vind Zeger dan de mooiste. (Waarom) Zijn deze namen geen optie?
Oh sorry ik bedoel het niet rot, maar ik moet denken aan het nummer: 'doe mij een toppertje en een breezer ananas' van Guillermo.
Zeger is te hollands, mooie naam hoor maar valt daarom af. Jermolai zou overigens eventueel ook nog als Yermolai geschreven kunnen worden, ik geloof dat dat de spelling is bij de zoon van Solzjenitsyn. Zelf twijfel ik omdat het toch wat ouderwetse naam is naast moderne namen van mijn kinderen en omdat deze inderdaad niet zo in smaak valt bij een gemiddelde Nederlander Maar goed als ik hier een topic open wat vinden jullie van Gwendal of Jaroslav of Makar of Erwann zullen de reacties waarschijnlijk ook niet positief zijn. Lastig hoor, wel dank voor jullie feedback
Nikai vind ik dan weer niks aan, een combi van Nick en Kai en een modenaam. Wat ik overigens wel een leuke naam vind is Nikita, komt van Nikolai maar klinkt inderdaad een stuk zachter. Alleen krijg je dan weer een gezeur dat het een meisjesnaam is bla bla bla. Maar Nikita zou ik zomaar kunnen geven
Ik vind Nikai geen modenaam, ken ook Nikais van mijn leeftijd. Leuke naam. Jermolai vind ik weer heel anders klinken, niet zo leuk. Micajah, Sergei/Sergej misschien nog een optie?