Jermolai ja of nee

Discussion in 'Babynamen' started by Amarens, Oct 21, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linda86

Linda86 VIP lid

Nee! Gewoon nee!

Amarens likes this.
  2. Amarens

Amarens VIP lid

Dec 24, 2009
    11,522
    3,770
    113
    Nicolas is een prima naam maar valt hier af, Jamai vreselijk ;) Mikai leuker dan Nikai maar denk ik eigenlijk ook weer aan een combi van Mika en Kai. Denk dat ik dan Mikail of Mikaël leuker vind. Is zeker lastig, dank voor de reactie!

Anna1083 likes this.
  3. Amarens

Amarens VIP lid

Dec 24, 2009
    11,522
    3,770
    113
    Nikais klinkt Grieks. Micajah zou ik dan als Mikai schrijven maar is het net niet. Sergej valt hier af Andrej zou wel kunnen maar ben wel bang dat het ook te is. Ok minder exotisch dan Jermolai maar nog steeds te...

4. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

Nov 13, 2013
    2,268
    208
    63
    Female
    Utrecht
    Ik vind Makar, Erwann en Nikolai wel hele andere namen dan Jermolai.
    Ik hoor bij Jermolai, het woord Germs en daarom vind het niks.
    Erwan vind ik eigenlijk wel leuk!

5. Amarens

Amarens VIP lid

Dec 24, 2009
    11,522
    3,770
    113
    Dank voor de reactie, J spreek je gewoon op zn nederlands uit, niet met dj klank.

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Dat is ook iets om rekening mee te houden, ik las ook "djermolai".
    Maar ik vind het ook geen mooie naam, sorry! :oops:

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,137
    8,869
    113
    Erwann vind ik leuk! Makar kan ik ook wel aan wennen.

Jermolai vind ik echt niet leuk. Klopt niet qua oorsprong ed, maar valt voor mij een beetje in het rijtje Shaniqua, Jenayro, enz.

hummeltje5 likes this.
  8. dreumesje

dreumesje VIP lid

Jan 7, 2014
    7,562
    1,865
    113
    Female
    Nee sorry, vind het niks.

9. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

Aug 7, 2012
    4,828
    2,498
    113
    Female
    Een echte No go

10. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,507
    13,797
    113
    Female
    Noord- Holland
    Iets met 'goed lezen' ;)
    Ze zei niet 'ik ken EEN Nikais', zei zei: ken ook Nikais van mijn leeftijd'. Waaruit je mag opmaken dat ze meerdere mannen van haar leeftijd kent die Nikai heten ;)
    Of @Jo79 moet het niet goed hebben neergezet, maar dan kun je mij niet blaimen in ieder geval :p

11. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,507
    13,797
    113
    Female
    Noord- Holland
    Andere namen zijn idd. ook niet my cup of tea maar denk dat daar nog wel aan te wennen valt.
    Denk dat veel mensen hier het idee hebben dat Jermolai in het rijtje geknutselde Dj-namen vallen als Jayliënso, Joynihnah, Jadothüensa en dat soort gekke knutsels :confused: en gezien dat nogal volks en dommig overkomt dat het gewoon niet de smaak is van de meeste mensen hier.. :rolleyes:

Gwendal: ik denk aan de vrouwennaam Gwen/Gwenda met de -l erachter.
    Jaroslav: Joegoslaaf/Joegoslavië.
    Makar: Dakar (race).
    Erwann: geknutselde Erwin met een extra -n eraan vastgeplakt. En denk ook aan Erdogan :confused:
    But as said: kan hier nog wel aan wennen :)

12. Libelle82

Libelle82 VIP lid

Jun 26, 2008
    5,081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Nee

13. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Mee eens!

Is het een idee om er een poll van te maken? Bij een topic zoals dit -met een open vraag- wordt het sneller een 'wat de boer niet kent' waardoor de reacties veelal negatief zullen zijn. Bij een poll 'dwing' je mensen verder te kijken dan de bekende kaders en verder te kijken naar de klanken.

Amarens and Anna1083 like this.
  14. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

May 12, 2017
    7,933
    12,187
    113
    Ik heb die naam nu 80 keer gelezen in dit topic en begrijp dat je uit Rusland komt, het is mijn naam niet, maar door de achtergrond begrijp ik het nu wel beter en raak er al aan gewend eig :)

Als ik op een forum in Rusland vraag of ze Tim of Bram leuker vinden, dan krijg ik vast ook 950 keer njet te horen :)

Gewoon lekker doen wat jullie mooi vinden!

bonita09, Amarens and littlemunchkin like this.
  15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,137
    8,869
    113
    Als het voor jullie De Naam is het sowieso doen!

(Ik heb ooit ook een poll geopend met de naam van onze jongste dochter, de naam waar het minst op gestemd werd is het uiteindelijk toch geworden. ;))

Amarens likes this.
  16. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,065
    3,859
    113
    Ja dat klopt, het was als meervoud bedoeld :). Al zal Nikais vast ook wel een naam zijn.

17. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,811
    1,004
    113
    Nee.. niet echt. Het komt inderdaad geknutseld over, hoewel ik na het lezen van de comments begrijp dat het een Russische naam is en dan wel snap. Als jullie er helemaal weg van zijn natuurlijk gewoon doen. Twijfel je nog, dan zou ik nog even verder kijken of je iets tegen komt wat je meer aanspreekt.

Wat dacht je van Youri, Dimitri, Grigory? (moest ff googlen voor Russische namen)

Amarens likes this.
  18. Amarens

Amarens VIP lid

Dec 24, 2009
    11,522
    3,770
    113
    Een ding is voor mij nu duidelijk, de schrijfwijze zal dus Yermolai worden :roflmao: om te voorkomen dat mensen denken dat het met dj uitgesproken moet worden. Of het de naam is, weet ik nog niet daarom heb ik ook een topic geopend. Als het echt de naam was, had ik dit waarschijnlijk niet gedaan. Ik ben bang dat wij toch een compromis moeten gaan zoeken tussen international en authentiek rekening houdend met de uitspraak.

19. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    Ik denk bij die naam aan een jongetje die uit Rusland o.i.d komt, of ouders heeft die daar vandaan komen. En volgens mij kwam jij daar ook vandaan dus ik vind het geen gekke naam.

20. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Ook dan lees ik Djermolai :p Ook al is dat onjuist, dat weet ik

Share This Page