24 uur tussen leven en dood

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door mona23, 24 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mona23

mona23 Niet meer actief

Wie heeft het gisteravond gezien?
    Snap de ophef niet zo, zulke programma's zijn er toch wel vaker geweest.
    vond het wel mooi gefilmd

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik ben erg benieuwd kan ik het ergens terug kijken?

3. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Zulke programma's zijn er idd eerder geweest. Maar daar werd vooraf gevraagd of ze het goed vonden dat er gefilmd werd. Nu wordt iedereen gefilmt en wordt er achteraf verteld dat ze gefilmt zijn en of het goed is dat het uitgezonden wordt.

4. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Zover ik heb begrepen is er maar een enkeling die niet vooraf gevraagd is.

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Heb het ook gekeken
    Vond het niet echt boeiend
    Gewoon een simpel 1e hulp programma zoals er al zoveel waren op oa SBS6 wat elke avond kwam

Snap de titel ook niet: tussen leven en dood
    Het waren namelijk geen dodelijke situaties, maar gewoon dagelijkse 1e hulp dingen

6. SeaShell

Omstreden tv-programma '24 uur' geschrapt
    RTL stopt met het omstreden tv-programma '24 uur: tussen leven en dood'. Dit omdat het VU medisch centrum daarom heeft verzocht, zo verklaarde RTL Nederland vrijdag.

,,RTL heeft in samenwerking met VUmc en Eyeworks alles in het werk gesteld om een integer programma te maken en staat achter het eindproduct’’, aldus RTL. ,,Echter, nu VUmc zich terugtrekt, besluit RTL de programmareeks niet uit te zenden.''

7. mamsvanf

mamsvanf Actief lid

21 okt 2011
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb het ook gezien, snapte de ophef ook niet zo maar ik vond het wel een programma dat ik wel zou gaan kijken. (Zeker beter dan de herhaling van help mijn man is klusser die eigenlijk zou komen gister ;) )
    Inderdaad wel mooi gefilmd. Normaal zie je iemand in zo'n bloederige toestand niet zo in beeld. Ik vond het wel interessant, alleen de titel "tussen leven en dood" paste niet echt vind ik. Een schouder uit de kom en een vinger er bijna af noem ik niet levensbedreigend.

Maar wat raar dat het nu ineens van tv wordt gehaald?!

8. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Heb het gister gekeken en vond het een heel goed programma. Had het zeker vaker gaan kijken.

9. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik was het ook zeker vaker gaan kijken ,vond het een goed programma !!

10. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Vond het ook een goed programma.. Goed gefilmd ook..

11. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    het was ook nog maar de 1e aflevering , wie weet wat we allemaal nog hadden kunnen zien 1 ;)

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Vooraf is niemand persoonlijk ingelicht dat ze gefilmpt werden. Dit werd bekent gemaakt met posters. Dit wordt niet altijd gelezen. Ondertussen kijken 10 tale mensen mee hoe jij persoonlijk tegen een arts je verhaal doet en of het wel of niet bruikbaar is. Daarna als het bruikbaar is wordt er pas toestemming gevragen of het uit gezonden mag worden. Vind deze manier van werken totaal niet kunnen. Ongepast en opdringerig. De opnames zijn Natuurlijk spontaner en natuurlijk en niet gemaakt maar goed, je verteld iets persoonlijk tegen een arts, ondertussen kijken en luisteren verschillende mensen mee en sta je wel eeuwig ergens op tape.

13. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    dat is zeker ook niet correct gebeurd, snap ook niet dat het ziekenhuis zelf daarmee akkoord is gegaan ...Maar goed ....

14. mona23

mona23 Niet meer actief

Dan snap ik het wel..

15. SeaShell

Het waren ook nog verborgen camera's ook, dus mensen wisten van niks
    het ziekenhuis werkte volledig mee, maar na 400 klachten zien ze zelf ook in dat het schandalig is

16. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik snap wel dat mensen daar problemen mee hebben hoor ,laten we dat voorop stellen ...Maar ik zelf totaal niet .....Maar het feit dat ze het niet melden , is niet netjes ........

17. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ik heb het nog nooit gezien Daantje bij de tig ehbo programma;s , hhihih ..Maar geloof wel dat het gebeurd hoor !!

18. SeaShell

1) jij word dan niet specifiek gefilmd maar alle mensen in de supermarkt
    2) zonder geluid
    3) word niet uitgezonden op tv
    4) jou medische gegevens liggen daardoor niet open en bloot
    5) je privacy word niet geschonden
    6) je weet vantevoren dat er camera's in supermarkten hangen want dat is algemeen bekend en is niet om jou te volgen omdat je interessant bent voor op tv maar puur voor winkeldiefstal etc

als jij een appel jat in de AH worden die beelden bijv ook niet zonder jou toestemming zomaar op tv utgezknden

19. LittleMonsters

Ik heb er eerlijk gezegd ook nog nooit van gehoord.. En etenswaren kan ik nog inkomen met breken misschien.. Maargoed jij noemt dat niet op.. Dus ja vond dat voorbeeld nergens op slaan..

20. LittleMonsters

Meid relax je hoeft niet overal op te antwoorden en mij te overhalen want dat hoeft niet ik blijf bij mijn standpunt;)

Deel Deze Pagina