In 2 weken 2 keer een antibiotica kuur...

Discussion in 'Prematuur' started by iniemienie, Feb 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. iniemienie

iniemienie Actief lid

Feb 23, 2006
    241
    0
    0
    Verzorgende in de thuiszorg
    Hallo Meiden,

Sinds een paar weken is mijn meissie erg verkouden.
    Op 31 januari was het dusdanig erg dat we 's avonds toch naar de huisartenspost zijn gegaan want ze hoeste en piepte zo erg en huilde steeds. Nu bleek het een luchtweg infectie te zijn en oor ontsteking. Dus had ze antibiotica daarvoor gekregen. De woensdag daarop was de kuur klaar. Meteen die donderdag daarna kreeg ze weer een snot neus, soep oogjes en hoesten. Langzaam aan werd dat steeds erger. Op zaterdag was het weer op zijn ergst ...... Ze had 39,3 koorts, was heel sloom en zag erg warm en huilde de hele tijd. Ze wilde niets drinken laatstaan een beetj eten. Heb die avond de HAP gebeld maar daar werd ik eerst afgescheept met een paracatamol. Als dat na een uur niet zou helpen moest ik nog maar een keer bellen. Heb ze meteen gezegd dat mijn meissie 3 maanden te vroeg geboren was en dat we de week daarvoor ook al bij de HAP zijn geweest. Maar we meosten toch een uur wachten. Nou ik was 1.5 uur verder en er was nog niks veranderd hoor. Nou toen ben ik maar weer gaan bellen en toen mochten we toch langs komen.
    De HA daar heeft haar nagekeken en ze was uitgedroogd en ze had nog een beetje oorontsteking maar de reden waardoor ze niet at en dronk was omdat ze toch een fikse keelontsteking had. Ze zei: " Ik vind het net niet erg genoeg om haar op te nemen" Maar ze schreef weer een kuur uit. Maar we hoefden het niet te gebruiken maar mocht het vanavond erger worden dan zei ze dat we het toch meosten gebruiken. Nou je raad het al........ Ik wa ser best huiverig voor die kuur, weer een kuur binnen een week. Das toch echt niet goed. Maar het werd erger en ze huilde steeds, dronk nog steeds niks dus ben er maargewoon mee begonnnen.
    De 2e kuur binnen 2 weken. En ik ga steeds meer twijfelen....
    Had ik wel met de 2e kuur moeten beginnnen omdat zenog zo klein is en dit wel snel achter elkaar is? En wat als die kuur zo klaar is, komt het dan weer terug net zolas die keer daarvoor?
    Pfffffff, de onzerheid komt steeds meer naar boven.

Wat zouden jullie hebben gedaan? Of misschien nog tips wat ik nog kan doen? Het is wel wat minder maar heb niet het idee dat het nu helemaal weg is. Het heosten blijft en ze slaapt nog ontzettend veel.
    Zou ik dan toch nog een keer naar mijn eigen huisarts moeten gaan?

Nou, ben mijn verhaal weer kwijt..... Zit er gewoon wel mee........

Liefs Shir

2. Malaika

Malaika Fanatiek lid

Aug 27, 2006
    1,359
    0
    36
    Limburg
    Ik zou de kuur wel geven, maar zeker ook naar mijn eigen huisarts gaan. Je kunt dan met hem toch nog een keer overleggen en hij kent je kind het best (buiten jullie natuurlijk). Het is nu vrijdag en we zitten dus voor het weekend, dus ik zou nu nog bellen.

Beterschap voor je meisje.

3. PetraK

PetraK Fanatiek lid

Sep 19, 2005
    1,222
    0
    0
    Amsterdam
    Lieverd is ze getest op RS?
    Zo nee dan zou ik dat even laten doen.

Heb dit met Danischa ook mee gemaakt.

En zij kan haar niet ziek genoeg vinden, maar jij kent je kindje het besten.

Tuurlijk kan je ze vol stoppen met de AB maar dat is natuurlijk ook niet fijn.

Ze gaat nu wel de leeftijd tegemoet waar ze haar weerstand gaat kweken, hier kan ze dus wat meer ziek worden.

Maar nogmaals laat haar uit voorzorg testen op RS...
    En als JIJ er geen goedgevoel bij heb gewoon weer terug naar de HAP toe gaan.

Share This Page