Jesse & ...dilemma naam tweede zoontje

Discussie in 'Babynamen' gestart door Ldw, 31 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.839
    8.490
    113
    Vrouw
    Ik stel mezelf altijd voor hoor met voor- en achternaam. Dat blijft het hele leven.. niet alleen wanneer je je kind roept ofzo.

Ik zou het echt niet doen. Maar Thije of Thijmen lijkt er wel op en is toch anders.. dat kan wel prima in mijn ogen

2. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    En hoe denk je dat Thijs zich later voorstelt bij een sollicitatie, of hoe denk je dat hij genoemd wordt in de klas? Juist, Thijs de Wijs. Of noem jij wel alle 3 je namen op?

@Ldw Thijs moet je echt niet doen in jullie geval. Of je achternaam veranderen. Joris is een prima naam. Wat geeft het dat hun namen met dezelfde letters beginnen? Onze Willem en Max hadden er ook geen moeite mee ;)
    Timo vind ik ook best leuk. Is Tyme/Tijme, Tygo of Thomas nog een idee?

3. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.700
    4.307
    113
    noord holland
    Dat je meerdere namen hebt maakt mijns inziens niet veel uit. Op alle plekken waarbij je hardop je voor én achternaam uitspreekt of gaat horen zoals wanneer je je voorstelt aan iemand of bij bij het opnoemen van namen in de klas, in de aula, tijdens je zwemdiploma, als je opgenoemd wordt in wachtkamers etc etc dan heb je een rijmnaam. Je tweede en/of derde naam wordt hierbij nooit genoemd (in ieder geval wel als je gaat trouwen ;)), maar bij gewoon dagelijks gebruik breken deze je rijmnaam niet. En uiteraard kun je dat prima vinden, dat is wat anders. Maar ik denk zelf dat extra namen in ieder geval niet voorkómen dat je voor- en achternaam rijmen.

4. yvonneh

yvonneh Actief lid

26 feb 2013
    282
    151
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Noud past ook wel bij Jesse

5. Sunna

Sunna Fanatiek lid

10 okt 2017
    1.103
    600
    113
    Ik vind Timo een hele leuke naam! Ook bij Jesse. Bij ons stond Tygo op 1 voor een jongen.

6. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Ik vind het wel wat jut en jul , hoewel ik Joris een leuke naam vind.
    Timo is ook leuk.

Floris
    Stijn
    Thibo
    Aris

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.411
    17.374
    113
    Ik zou dan timo doen :)
    Thijs idd niet en ook geen ties want dan krijg je al de ties de wies denk ik

Deel Deze Pagina