Ik stel mezelf altijd voor hoor met voor- en achternaam. Dat blijft het hele leven.. niet alleen wanneer je je kind roept ofzo. Ik zou het echt niet doen. Maar Thije of Thijmen lijkt er wel op en is toch anders.. dat kan wel prima in mijn ogen
En hoe denk je dat Thijs zich later voorstelt bij een sollicitatie, of hoe denk je dat hij genoemd wordt in de klas? Juist, Thijs de Wijs. Of noem jij wel alle 3 je namen op? @Ldw Thijs moet je echt niet doen in jullie geval. Of je achternaam veranderen. Joris is een prima naam. Wat geeft het dat hun namen met dezelfde letters beginnen? Onze Willem en Max hadden er ook geen moeite mee Timo vind ik ook best leuk. Is Tyme/Tijme, Tygo of Thomas nog een idee?
Dat je meerdere namen hebt maakt mijns inziens niet veel uit. Op alle plekken waarbij je hardop je voor én achternaam uitspreekt of gaat horen zoals wanneer je je voorstelt aan iemand of bij bij het opnoemen van namen in de klas, in de aula, tijdens je zwemdiploma, als je opgenoemd wordt in wachtkamers etc etc dan heb je een rijmnaam. Je tweede en/of derde naam wordt hierbij nooit genoemd (in ieder geval wel als je gaat trouwen ), maar bij gewoon dagelijks gebruik breken deze je rijmnaam niet. En uiteraard kun je dat prima vinden, dat is wat anders. Maar ik denk zelf dat extra namen in ieder geval niet voorkómen dat je voor- en achternaam rijmen.
Ik vind het wel wat jut en jul , hoewel ik Joris een leuke naam vind. Timo is ook leuk. Floris Stijn Thibo Aris