Hoera, Oliver is geboren!!

Discussion in 'Geboren' started by Cinnamon, Jun 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

Jun 24, 2009
    2,478
    0
    36
    Hallo allemaal,

Vrijdag 25-06 is onze zoon Oliver geboren.

Op maandag 21-06 kon het volgens de vlos nooit meer lang duren omdat ik al 1 cm ontsluiting had en alle signalen van een naderende bevalling waren er. Ze heeft me toen gestript.. helaas was er op woensdag nog steeds geen baby. Maar ik had al wel 2,5 cm ontsluiting. Nogmaals gestript en een verwijsbrief voor het ZH voor controle op 25-06. (was al op 15-06 uitgeteld)
    Na het strippen was er nog steeds geen actie helaas... Ik was me er al helemaal op aan het voorbereiden dat ik maandag 28-06 zou worden ingeleid.
    Op vrijdag ochtend werd ik rond 06.00 wakker met kramp. Maar dat had ik de laatste weken wel vaker. Even douchen en toen hielden ze op. Maar na het douchen had ik af en toe nog steeds een kramp. Maarja, ik had gelezen dat als je twijfelt of het een wee is, dan is het geen wee. Dus ik heb nog van alles in en om het huis gedaan. Rond een uur of twaalf ging ik toch twijfelen. Ik zou me om 13.30 in het ziekenhuis moeten melden voor de controle ECG en ik dacht dat ze het daar niet zouden kunnen waarderen als ik weeen zou hebben. Dus toch maar de vlos gebeld. Ze zou even komen controleren. Rond 13.00 was ze er. Ik had toen al bijna 5 cm ontsluiting! Het was dus echt begonnen. Ik vond het allemaal nogal onwerkelijk omdat ik voor mijn gevoel nog geen "serieuze" weeen had, en ik was er helemaal op voorbereid dat ze me in gingen leiden. De vlos heeft me nog een keer gestript om het een beetje te versnellen
    De stagaire bleef bij ons en de vlos zou rond 15.00 weer terug komen. Door het strippen werden de weeen wel sterker en heftiger maar ze waren nog prima weg te puffen. Tussen de weeen door was ik nog grapjes aan het maken met mijn man. Het was allemaal heel relaxed.
    Om drie uur was de vlos terug en ik had nog steeds rond de 5 cm ontsluiting. Ze zouden mijn vliezen breken en dan zouden we naar het ZH gaan. ( wilde graag een ZH bevalling) Zo gezegd zo gedaan. Bij het breken van de vliezen bleek dat de kleine in het vruchtwater had gepoept. Dus we moesten zowiezo naar het ZH.
    In de auto werden de weeen behoorlijk wat heftiger en moest ik echt mijn best doen om ze weg te puffen.
    In het ZH ging het allemaal super snel. Ik wilde nog graag pijnstilling maar daar was het al te laat voor... ik zat een uur na het breken van de vliezen al aan de 8 cm ontsluiting. Het ging behoorlijk heftig en de weeen volgden elkaar heel snel op. Ik ben in een kwartier van 8 naar 10 cm gegaan en ik had behoorlijke persdrang. Om 17.31 is onze zoon Oliver geboren. Voor mijn gevoel heeft de bevalling geduurd van het moment dat de vliezen braken tot het moment dat Oliver werd geboren. In twee uur was het dus gebeurd!
    En nu zijn we heerlijk aan het genieten van onze prachtige zoon.

2. helia

helia Actief lid

Dec 4, 2009
    445
    1
    0
    Amstelveen
    Wow een supersnelle bevalling dus...:D van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon.

3. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Gefeliciteerd!!

4. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    gefeliciteerd :D

5. mamma1

mamma1 Actief lid

Apr 20, 2009
    420
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd!!

6. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    Gefeliciteerd!

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

gefeliciteerd met jullie zoontje

8. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

Oct 26, 2009
    1,236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Gefeliciteerd met jullie kindje!

9. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

Jun 24, 2009
    2,478
    0
    36
    Bedankt voor alle felicitaties!
    We zijn heerlijk aan het genieten van ons prachtige zoontje!

Mamaloe gefeliciteerd met je zwangerschap!!

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,186
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Van harte gefeliciteerd met jullie zoon!

11. Gefeliciteerd met jullie zoontje

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

gefeliciteerd (en mooie datum Emma is van 25-06-2009)

Share This Page