Jesse Klaver vindt dat kabinet moet aftreden ivm toeslagen affaire

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Felice, 10 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Nee zeg, stel je voor! Dat er meer geld gaat naar de zorg en het onderwijs en dat de grote bedrijven eens wat meer gaan betalen voor bijvoorbeeld het vervuilen van het milieu.
    Die hele (rechtse) privatisering is waarom er nu te weinig mensen aan het bed staan, want alles moest van tevoren ingekocht. Net als die extra ic-bedden die waren gecreëerd en die nu niet vergoed kunnen worden, want het stond niet in het contract. :rolleyes:
    Maar dat aftreden is natuurlijk meer symbolisch, wel terecht! Zonder crisis waren ze al eerder weggeweest op dit dossier. Beschamend.

femkes, MyMiracle, tuc en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. tuc

tuc Niet meer actief

De armen werken er in het algemeen ook heel hard voor.

MyMiracle, Anouk2005, citroenrasp en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ik stem links! :thumup:

Anouk2005 en bosi333 vinden dit leuk.
  4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Was het maar zo simpel.

Zo werkt het helaas niet.

Natuurlijk is een links kabinet heerlijk...ook voor ons gezin. Maar uiteindelijk is het niet echt een goed idee.

Ik heb heel de jaren 90 trouwens super geprofiteerd van een links kabinet. Ik kon elke dag wel uit eten van mijn studiefinanciering ( die ik gewoon kreeg en niks van terug hoef te betalen) en overal naartoe reizen met mijn gratis OV pasje. En thuis wonen.... niet nodig. Goedkoop een kamer huren en feesten. :cool:

Yvuna, Anouk2005 en suus1983 vinden dit leuk.
  5. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    #45 HappyRabbits, 15 jan 2021
    Laatst bewerkt: 15 jan 2021
    Wat een aanname zeg. Er zijn genoeg mensen die keihard werken er geen volle spaarpot aan overhouden. De mensen die vooraan in de zorg staan nu bijvoorbeeld en die op hun laatste tandvlees lopen?

edit: er zit bij ons een jongen in de klas waarvan de moeder arbeidsongeschikt is door ziekte en vader heeft 2 banen. ‘s Avonds maakt hij kantoren schoon, want met zijn dagbaan redden ze het financieel niet. Die man maakt meer dan 60 uur per week en houdt amper iets over. De zorgkosten voor zijn vrouw stijgen namelijk de pan uit. Fijn als iemand in goede gezondheid 60 uur kan maken en een Maserati kan aanschaffen. Het is hem/haar gegund. Maar zo zwart-wit als ‘dat zie ik de andere kant niet doen’ is het niet.
    En wat is die ‘andere kant’ eigenlijk!???

Mar76, femkes, NiVa0230 en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Herkenbaar ja, maar er is een tussenweg, daar ben ik van overtuigd.

Aszz en bosi333 vinden dit leuk.
  7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Daar ben ik het zeker mee eens.

Maar ik denk dat een links kabinet heel weinig kan doen aan beter salaris voor de zorg. Ik ben bang dat ze zich veel meer gaan richten op onderwijs en milieu.

suus1983 vindt dit leuk.
  8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Klopt...dat hoop ik dus echt ook.

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    oops dit vind ik best een hard oordeel. Er zijn zoveel mensen die net zo hard werken maar gewoon veel minder verdienen.
    Er zijn genoeg arme maar ook genoeg rijke mensen die profiteren.

SAARC en HappyRabbits vinden dit leuk.
  10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
  11. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.436
    113
    Nou, dat hoop ik ook, het zou voor Nederland mooi zijn als links en rechts samen in het midden een weg kunnen vinden.

En met het Nederlandse kiesstelsel is het wat dat betreft gevarieerder dan bijv. in de USA, daar heb je eigenlijk maar 2 smaken o_O

Zonnestralen vindt dit leuk.
  12. Aszz

Aszz Niet meer actief

#52 Aszz, 15 jan 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jan 2021
    Ik hoop vooral dat links, maar ook zeker niet rechts de overhand krijgt.
    Als ik al die Coronawappies hoor over baudet en Wilders hou ik mijn hart vast.
    Sowieso al die extreme anti Rutte uitspraken van sommige mensen....
    Het zal voor vele gewoon nooit goed zijn en er zullen altijd goede moeten lijden onder de kwade. Geef mij maar weer een kabinet die in het midden zit, zonder christelijke partijen of andere geloven.

En dat ‘rijk’ meer zou moeten inleveren dan arm gebeurt nu toch al. Wij betalen fors meer inkomensbelasting. Hebben nergens recht op.
    En mijn man, die sinds kort zzper is, heeft 15 jaar keihard moeten werken om hier te komen. Die heeft geen nee geaccepteerd, en gezien zijn achtergrond en uit welk nest hij komt, had het zomaar heel anders uit kunnen pakken. Maar ik ben er van overtuigd dat je verantwoordelijk bent voor je eigen toekomst en geluk.
    Wij zijn begonnen met het loon van mijn man toen we net samen gingen wonen, dat was 1300 euro bruto per maand. Kwamen we laatst met een zolder opruiming tegen.
    Nu is dat vele malen hoger, met zijn eigen bedrijf. En de opleiding die hij nu weer zelf bekostigd. En daar zijn we verdomd trots op. Wij hebben ons steentje altijd bijgedragen en blijven dat ook doen.

Wat ik om mij heen zie in de ‘armen’ ( en ik kom uit de meest kans arme gemeente van Nederland ) is toch een hoop mensen in de slachtofferrol en weinig werklust. Snel tevreden zijn met wat je hebt en acceptatie dat het niet beter wordt.

Kijk dan liever naar de middeninkomens. Waar wij jaren in hebben gezeten en altijd tussen wal en schip vallen.
    Stimuleer hard en veel werken, opleidingen ( niet perse studeren ) en gezondheid/sporten.

Yvuna, Butchke, bosi333 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.618
    8.364
    113
    Vrouw
    Ik wou al zeggen. Mijn vriend draait genoeg weken van 60 uur. Maar daar worden wij echt niet rijk van. (Niet dat we arm zijn). Er zijn best wat zware banen die niet veel opleveren.

HappyRabbits en tuc vinden dit leuk.
  14. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.618
    8.364
    113
    Vrouw
    Ik stem wel links. Maar ik zit niet te wachten op GroenLinks. Ik hoop ook op een balans tussen links en rechts. Maar dan met de SP.

tuc vindt dit leuk.
  15. A je to

A je to Bekend lid

7 feb 2016
    944
    1.259
    93
    Hier ben ik het volledig mee eens!
    Nee, de ouders en kinderen krijgen de afgelopen jaren er niet mee terug. Helaas, niets kan dat nog goedmaken.
    Ik kan me niet eens voorstellen in wat een ellende, stress, wanhoop en onmacht sommigen van hen hebben moeten leven. Totaal onterecht beschuldigd worden, financieel kapot gemaakt worden en er niets tegen kunnen doen.
    Dat moet inderdaad keihard aangepakt worden. Zodat deze ouders niet ook nog met het gevoel blijven zitten dat de veroorzakers er zomaar mee weg komen. Heel terecht dat dit kabinet nu is gevallen en voor wat betreft de Corona crisis; na 17 maart zouden ze ook demissionair doorgaan, dat doen ze nu ook, dus alles kan wat dat betreft gewoon doorgaan.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Maar let op mijn woorden, die zak van een Rutte gaat hier echt nog beter van worden hoor.

zonnetje2015, SAARC, Whysteria en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ja en ik begrijp nu ook een beetje waarom. Ik keek gisteren naar Op1 en daar zat Felix Rottenberg zich mateloos op te winden over het optreden van zijn lieveling. Maar de reactie van politiek verslaggever Joost Vullings maakte veel duidelijk. Hij zei: in de fanshop van de PvdA is het messenblok altijd uitverkocht. De partij is zo kritisch en onvergeeflijk naar zijn mensen. Dat is heel anders bij de VVD. Daar zeggen ze: ach, iedereen maakt wel eens fouten. Zand erover en weer door. Dus de mensen die altijd al VVD stemmen, strijken met hun hand over hun hart en kleuren straks het bolletje achter Rutte weer rood. Zo gaat dat.

Amarens en tuc vinden dit leuk.
  18. tuc

tuc Niet meer actief

Ja ik denk wat jij schrijft dat dat klopt.
    Tenekrommend.

19. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Tja ik ben alles behalve rijk. Maar ik zit toch niet op een links kabinet te wachten.

Butchke, suus1983 en bosi333 vinden dit leuk.
  20. tuc

tuc Niet meer actief

Ik hoop dat de rest van nl er anders over denkt;)

Deel Deze Pagina