Jesse Klaver vindt dat kabinet moet aftreden ivm toeslagen affaire

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Felice, 10 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.249
    36.050
    113
    Nou ik niet in elk geval en las net dat de vvd 10 zetels in de plus staat en de rest in de min. Dus heb nog hoop, want een links kabinet is in mijn ogen echt de grootste gruwel.

Linda86, bosi333, Aszz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.249
    36.050
    113
    Ik ook echt niet.

Huismuisie vindt dit leuk.
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.249
    36.050
    113
    Zo rechts als ik ben vind ik dit echt te kort door de bocht en nogal onnozel overkomen als ik eerlijk ben.

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Even voor iedereen die roept "godzijdank, Rutte weg, leven de linkse beweging"... Weet wel dat zij ook met dezelfde zak geld moeten werken. En ook voor het nieuwe kabinet geldt dat zij keuzes moeten maken over waar dat geld naartoe gaat en ook waar dat vandaan komt.

Want het is niet zo dat magisch er geld verschijnt met een ander kabinet. Meer geld naar de zorg? Dan wordt dat elders gekort of gaan belastingen omhoog.

Of wat denk je dat een nieuw kabinet met de corona crisis gaat doen. Alsof dat magisch verdwijnt.

Vind dat altijd zo bijzonder om te lezen ... Mensen denken dat opeens alle problemen zijn opgelost.

Ik ben alles behalve rijk, alleenstaande ouder. Maar wat mij betreft blijft links lekker in de oppositie zitten of vormen een coalitie die liberaal in het midden zit.
    Ons Jesse is een kei in het opgooien van ballonnetjes maar de uitvoering is altijd een stuk minder. Ook Jesse is erg kundig in het aaien over bolletjes en zeggen dat iedereen wel eens een fout maakt.

Dus reken je niet rijk. Ik persoonlijk vind het erg jammer dat dit gebeurd. Slechte timing Maar goed, het is en over 2 maanden staan we weer in de stemhokjes dus de tijd zal het uitwijzen.

Nellie4, Mar76, NiVa0230 en 9 anderen vinden dit leuk.
  5. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dat iedereen zich dat heel goed beseft. Nederland moet het "vrijwel" met dezelfde middelen doen met een ander kabinet. (Niet helemaal, want andere keuzes geven andere mogelijkheden)
    Maar diezelfde middelen kunnen op een andere (meer eerlijke manier) ingezet worden.
    En ook wat betreft Corona kunnen er zeker andere keuzes gemaakt worden

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.249
    36.050
    113
    Maar dit vind ik persoonlijk echt zo onvolwassen en laag. Je gaat niet iemand uitschelden die je niet eens kent.

sprits, Mar76, Dubbelgeluk en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.346
    8.850
    113
    Vrouw
    Klopt dat we dit krijgen. Maar believe me, dan nog is het geen vetpot hoor.

En je opmerking: dat zie ik de andere kant niet doen. Niet iedereen die niet werkt doet dat voor de lol hoor. Ik zit niet voor de lol thuis en ben niet voor de lol 100% arbeidsongeschikt verklaard. Waar ik trouwens enorm voor heb moeten vechten incl rechtzaken en alles omdat uwv vond, ookal had ik het zwart op wit van mijn artsen dat het absoluut niet kan, dat ik makkelijk 40u per week kan werken. En natuurlijk is het goed dat je het moet kunnen aantonen, maar ik ken ook gevallen die het binnen no time voor elkaar hadden en dus wèl kunnen werken.

Ik hoop eigenlijk heel erg dat je jouw opmerking niet zo hard bedoelt als dat het wel (bij mij iig) over komt.

tuc en citroenrasp vinden dit leuk.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Dat mag jij vinden hoor

9. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik ben een gedupeerde en eerlijk? Ik denk dat het laten vallen van het kabinet ons gedupeerden niet gaat helpen.

Ik hou m'n hart iig vast en dat geld wat ze "ons" beloofd hebben dat zal nu ook wel niet meer komen :rolleyes:
    (ik ging er toch al niet vanuit, plus dat het een druppel op een gloeiende plaat is want wat er destijds gebeurd is kan niet meer terug gedraaid worden)

10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Maar als je zijn persconferentie gekeken hebt net weet je dat hij er persoonlijk niet slechter van gaat worden. Hij drukt z’n snor nu al door te zeggen, ik ben dan wel eindverantwoordelijke maar ik heb niet op het stoeltje gezeten waar een Asscher bijv zat. Nee ik vind niet dat ik zo verantwoordelijk ben dat ik me terug moet trekken, de kiezer beslist.
    Hij weet donders goed dat er geen opvolger is. Dat hij gewoon weer herkozen gaat worden, ondanks alle fouten die er onder zijn kabinet gemaakt zijn. Vooral nu tijdens de Corona crisis blijkt dat de zorg echt verre van goed geregeld is. En het zorg personeel is de dupe. Net als de leraren, politie, boa etc.

En maar geld naar Europa pompen. ja ik betaal liever een paar euro belasting meer dat de bovengenoemde beroepen een wat meer respect krijgen. En laat belastingen eens veel meer inkomensafhankelijk zijn. Maar tegelijkertijd zwart werk, uitkeringstrekkers, gedetineerden etc maar eens aanpakken. Hup aan het werk zelf voor je centen zorgen. Ik ken er helaas genoeg die prima in staat zijn om te werken maar er gewoon geen zin in hebben.

Spoetnik en tuc vinden dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.249
    36.050
    113
    Dat is het punt niet, ik zeg toch niet dat je het ermee eens moet zijn?
    Maar je hoeft iemand ook niet uit te schelden.

Butchke vindt dit leuk.
  12. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben het niet gauw met je eens. Maar nu wel! Stel je voor dat het nog eens iets met NL wordt hier:rolleyes:

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.575
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb heel mijn rijbewijs kunnen betalen van mijn studiefinanciering, Ik was ingetrokken bij mijn man want die huurde een appartement voor nog geen 300 gulden per maand. Ik was gezakt op 1 vak waardoor ik wel kon gaan werken en enkel naar school ging om dit vak te volgen, Ik had een inkomen en een Sf van ruim 700 gulden. Dat waren echt gouden tijden. Rijbewijs gehaald en vet kunnen sparen. Laat maar komen dat linkse kabinet, dat gun ik mijn kinderen ook;)
    Oja en het ziekenfonds was 30 gulden per maand. Waar is het in godsnaam allemaal mis gegaan.?

bosi333 vindt dit leuk.
  14. tuc

tuc Niet meer actief

Met 4 kabinetten Balkellende en nu 3 kabinetten Rutte

15. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.436
    113
    Ik denk dat aan het eind van die periode het geld op was :roflmao::roflmao:

Nellie4, Mar76, Huismuisie en 7 anderen vinden dit leuk.
  16. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Klopt

suus1983 vindt dit leuk.
  17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Denk je echt dat wat Anouk2005 beschrijft een houdbare situatie was o_O. Ik denk dat we dan lang en breed failliet waren gegaan.

suus1983 vindt dit leuk.
  18. tuc

tuc Niet meer actief

Er is nog een goede middenweg.
    Maar de rijken rijker maken is dat niet.

Whysteria en citroenrasp vinden dit leuk.
  19. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.402
    21.795
    113
    Ik weet niet of ik mezelf gedupeerde mag noemen, want bij ons ging het niet om kinderopvangtoeslag maar op en af om zorg- en huurtoeslag. We hebben een jarenlang getouwtrek met de belastingdienst achter de rug en ik denk dat ik ze nu wel goed genoeg ken dat die 30.000 voor gedupeerden niks gaat oplossen. Er zullen m.i echt dingen structureel veranderd worden.
    Oh en @goblins mijn man werkte destijds soms wel 12 uur per dag 6 dagen per week -dat is 72 uur- zodat we zónder al die toeslagen (en daar bovenop onwettige boetes van de belastingdienst!) konden rondkomen. (Zelf kon ik door omstandigheden niet werken.) Dus ja, hardwerkende "laagbetaalde" mensen bestaan er zeker. Ik ken er iig genoeg maar je moet het wel willen zien.

Nu gaat het financieel veel beter maar we hebben daarvoor wel moeten emigreren.

20. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Die goede oude tijd...
    Shit die had ik ook mee willen maken. In plaats daarvoor heb ik een studieschuld waar je u tegen zegt.

Anouk2005 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina