Ja het is nu gewoon heel kut geregeld. Ik hou mijn hart ook vast als mijn oudste dochter wil gaan studeren, Wij kunnen dat niet betalen dus zal ze ook moeten lenen.
Ik vind iedereen die onterecht als fraudeur weggestempeld is door hun, ongeacht huur, zorg of kinderopvangtoeslag een gedupeerde is en vind het ook niet fair dat die mensen niet meegenomen zijn in deze reeks. En inderdaad er moet wat veranderd worden structureel, dit kan en mag nooit meer gebeuren. En inderdaad die 30.000 zet voor het grootste gedeelte van deze groep geen zoden aan de dijk.
De rijken rijker maken? Ik vind dat echt zon populistisch geleuter. Balkenende was CDA, Rutte is VVD. Ik wacht nog altijd op het kwartje van Kok (PvdA). God forbid dat de rechtse partijen aan de macht komen. Wilders heeft het 1 keer mogen doen in de coalitie en dat is 'm niet bevallen en liet na 1 dag een grote kiezer belofte vallen als een baksteen (niet schroeven aan de AOW) wss omdat hij er ook achter kwam dat je mensen de hele wereld kan beloven maar die beloftes nakomen toch echt een andere tak van sport is. Wat zou de middenweg dan zijn volgens jou Tuc?
Ga maar vast sparen want die bakken met geld die nu (terecht overigens) gesmeten worden zullen ooit eens terugbetaald moeten worden. Gelukkig maar dat het land zo'n florissante monetaire positie heeft anders hadden we hier USA 2.0 gehad hier. Wat dat betreft kunnen we al die kabinetten Balkenende en Rutte redelijk dankbaar voor zijn dat dat geld er is
Dit zag ik ook niet vanuit mijn eigen financiële positie. Maar besef ik me nu des te meer nu ik een vriend heb die wel bij het financiële topje van de ijsberg hoort. En iets dat ik me ook niet zo heel goed besefte was dat de eigenaren van ondernemingen behoorlijk veel risico op hun schouders meedragen. Kijk maar hoe snel de spaarpot nu ineens leeg is van mensen die in de entertainment branche goud geld verdiende.
Ik heb het niet over partijen uit het midden, maar een links kabinet kan als het nodig is hele verstandige keuzes maken. We hadden in elk geval niet zo snel zo'n groot ic probleem gehad.
Ja dat is zeker zo. Als die mensen die "rijk" zijn/waren, ondernemers die succesvol waren, voor het oog schatjerijk waren. Veel mensen vergeten gewoon dat deze ondernemers alle risico's zelf dragen. En dat komt nu pijnlijk zichtbaar boven. De mensen in loondienst hebben het wat dat betreft een stuk makkelijker die krijgen maandelijks hun geld en zijn links-rechts -en door het midden verzekerd en beschermd. Men kijkt altijd alleen maar naar het oppervlak. En het is zo makkelijk schoppen naar de "rijken".
En dat weet je hoe precies? Glazen bol? Wichelroede lopen? Of gewoon wishful thinking? Hoe weet je dat ze niet halverwege hun kabinet andere, minder linkse, keuzes hadden moeten maken. Ik bedoel, wilders was een blauwe maandag lid van de regeling maar kwam er ook achter dat je je kies beloftes geen reet voorstellen als je het geld of het draagvlak niet hebt in de regering. Zo simpel is het gewoon. En dichter bij huis... Kijk even naar de chaos in onze gemeenteraad. Voornamelijk veroorzaakt door partij die links en rechts ver van het midden zitten. Nee hoor... Zowel links als rechts kijken voornamelijk naar hun eigen hachje... En mag ik dit jaar 25% meer gemeente belasting betalen.
Even puur op de IC inzoomen, voor zover ik het begreep was de IC afgeschaald naar wat nodig was. Deze pandemie heeft toch niemand aan kunnen zien komen? Een vergelijkbare pandemie was 100 jaar geleden En ik ben het met je eens dat er teveel op de zorg is beknibbeld hoor! Maar ik hoef echt geen Groen Links, als ik nu zie wat er aan geld in de natuur gepompt wordt. We leggen een viaduct aan omdat anders de huppeldepupslak niet aan de overkant van de weg kan komen het is toch om te janken. Als GL aan het roer staat krijg je ben ik bang nog meer van zulke ongein. Dus dat geld ja dan ook niet naar de zorg.
Ervaring, we hebben al meerdere links georiënteerde kabinetten gehad. Politiek is mijn dingetje, daar hoef ik geen glazen bol voor te hebben, dat is ervaring. Tien jaar geleden riep ik dat de zorg en het onderwijs kapot zou gaan. Dat is gewoon iets wat een blinde aan ziet komen. Zo weet je ook welke keuzes er met een links kabinet komen.
Afgeschaald naar wat uiterst minimaal nodig is. En ook geen enkel back up plan. Dat er geen 300 ic verpleegkundigen op afroep wachten snap ik, en ook dat een pandemie als deze niet te voorspellen is. Maar er was echt een andere optie dan helemaal kapot bezuinigen.
Ja dat vraag ik dus, hoe zie je dat voor je of gebeuren? Want het is ook wel gewoon een hippe oneliner.
Politiek in jouw straatje is jouw dingetje... Wel goed zeggen Tuc. Als politiek jouw dingetje was dan zou je dingen namelijk ook van andere kanten kunnen zien. Passend onderwijs is een draak. Ben ik helemaal met je eens. Door Een CDA minster ingevoerd. En her mag wat mij betreft teruggedraaid worden. Het werkt niet namelijk. Niemand wordt daar beter van, de leerlingen niet, de leerkrachten niet... Niemand. Zorg? Is wat mij betreft ook een ding van de zorgverzekeraars ook. Er is voldoende geld in de zorg alleen niet daar waar het hoort. Aan de andere kant, als mijn ziekenhuis mij een rekening van €300+ stuurt voor een telefoon gesprek van nog geen 5 minuten dan vraag ik mij af wat er dan fout gaat. Ik vind het zo ontzettend makkelijk om te gillen dat links het allemaal wel oplost. Ik denk dat je dan van een hele koude kermis thuis komt
Ik kan dingen zeker van verschillende kanten zien. Alleen jij bent het met mijn visie niet eens, dat is iets heel anders. Ik volg alles met politiek op de voet, de debat app is mijn meest gebruikte. Maar dat ik links stem betekend niet dat ik het niet van alle kanten bekijk maar dat ik een andere mening heb dan jij.
Met enige keuzevrijheid ben ik toch wel erg blij in het onderwijs. Mijn zoon zit op de vrijeschool en zou voor hem niks anders willen. We moeten er wel 18km voor rijden, maar gelukkig zit het vlak bij mijn werk, dat scheelt een hoop.
Wat er dan fout gaat is dat bepaalde primaire levensbehoeften gewoon nooit geprivatiseerd hadden mogen worden. Geldt niet alleen voor Nederland, in de UK wordt er ook al decennia een prachtig staaltje wanbeleid gevoerd. Ongegeneerde graaierij door de mensen aan de top, vriendjespolitiek, nul investeringen, en een inferieure service waar men de hoofdprijs voor betaalt. Ik ben zeker geen linkse idealist (meer), maar ik verbaas me er echt over dat mensen zo kritiekloos zijn op onvergeeflijk wanbeleid.