basisschool

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nicol, 3 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicol

nicol Actief lid

8 nov 2005
    142
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik hoorde gisteren dat er nog al lange wachtlijsten zijn voor de basisschool.

Nou vroeg ik mij dus af wanneer kan ik het beste mijn dochter inschrijven, en heb je opendagen voor de basischolen?

Hoe hebben jullie dit gedaan.

Groetjes Nicol

2. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier is de peuterspeelzaal verbonden aan de basisschool, dus als onze jongste 4 wordt, gaat ze automatisch door naar de basisschool. De oudste heb ik een jaar vt voren geinformeerd en toen zeiden ze bij de school waar ze heen zou gaan dat zij contact op zouden nemen voor een kennismakingsgesprek. Dit gebeurde een half jaar later en een paar maanden voordat ze 4 werd mocht ze al 2 ochtenden meedraaien op school.

Ik denk dat het verschilt van school en plaats hoe het zit met de wachtlijsten, dus ik zou iig op tijd gaan rondkijken en informeren!

3. nicol

nicol Actief lid

8 nov 2005
    142
    0
    0
    ja precies ik denk ook dat het verschilt per plaats en school, ik ben het internet al aan het afzoeken naar verschillende scholen.

Bedankt voor je antwoord.

4. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Wachtlijsten verschillen per plaats denk ik. Hier heb je niet echt wachtlijsten.
    Meestal kan je gewoon een school opbellen om een afspraak te maken.
    Dan krijg je een rondleiding door de school, ze vertellen je hoe het op school gaat en vaak krijg je ook een schoolgids mee.

Ongeveer 2-2,5 maand voordat je kleintje 4 wordt, mag ze (meestal, verschilt per school) 10 dagdelen meedraaien.

5. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Hier in Utrecht wel enorme wachtlijsten, vooral bij de school hier bij ons in de wijk (nogal veel kinderen). Wachtlijst ligt nu op ongeveer 70 kinderen.
    Ik heb toen Jaime nog geen maand oud was de inschrijfformulieren al in huis gehaald (had haar meegneomen dat was wel grappig).
    Je kan er niet vroeg genoeg bij zijn.

6. nicol

nicol Actief lid

8 nov 2005
    142
    0
    0
    Bedankt voor de antwoorden,
    ik zal volgende week eens gaan bellen, ik heb 2 scholen gevonden die ik wel zie zitten en nou maar hopen dat er hier geen wachtlijsten zijn.

7. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    het is toch wat he :) kleine is er net en dan moet je al gaan nadenken op welke school je ze wilt hebben hahaha

Ameé was net geboren toen ik haar al had ingeschreven op de peuterspeelzaal omdat daar een wachtlijst was van ruim 2 jaar

tis wat :)

8. nicol

nicol Actief lid

8 nov 2005
    142
    0
    0
    ja precies hihi, daar sta je niet echt bij stil

Deel Deze Pagina