hallo moeders, ik hoop dat iemand mij een beetje gerust kan stellen... ben vanochtend op het cb geweest en toen vertelde ik dat ik mijn eigen zorgen maakte over de stand van zijn linkeroog. die trekt nou sinds 2 weken best wel veel naar binnen toe, gewoon een heel gek gezicht. dus hebben ze een (tot zover) een kleine ogentest gedaan en zij bevestigden dat hij inderdaad met zijn linkeroog af en toe naar binnentrok. dus ik wordt doorverwezen naar het oogziekenhuis. ben heel erg bezorgd omdat ik niet weet wat ons te wachten staat. ik ben altijd iemand die supernuchter tegen dingen aankijkt, maar zodra het om mijn eigen kind gaat, wordt ik toch zo emomuts... heeft iemand hier ervaring mee??? groetjes een hele bezorgde moeder
geen ervaring mee maar kan een lui oog zijn....het "goede oog" word dan afgeplakt voor een tijdje zodat het luie oog weer mee gaat werken...is niet ernstig en bij kleintjes vrij snel verholpen...maar goed weet niet of dat het is natuurlijk maar als je er op googled heeft het wel overeenkomsten sterkte meid!
Ik heb indd ook vroeger lui oog gehad , en die werd ook afgeplakt .. niks meer van te zien ! Ik denk dat je je niet zo zorgen moet maken .. Het ziekenhuis is er voor om te helpen dus vertrouw op hun .. En als het echt een lui oog is en hij heeft het pas sinds 2weken , dan ben je er gelukkig wel vroeg bij .
Hoe oud is je kindje?? Ze zullen waarschijnlijk eerst een paar testjes doen, ligt er aan hoe oud ze zijn. Met een lampje kijken en in wat kaarten figuren aanwijzen. Als ze het niet vertrouwen geven ze vaak oogdruppels en die moeten dan drie kwartier inwerken en dan kunnen ze met een apparaat meten of er geen brilsterkte uit komt. Ik denk zelf aan een lui oog maar je weet nooit. De tip die ik je mee geef neem een zonnebrilletje en een petje met klep meen. Ik ging de eerste keer met mijn dochter (toen 3 jaar) er vrolijk op de fiets naar toe in de zomer. Kreeg ze druppels daar blijven je puppillen heel de dag wijd van dus terug huilen op de fiets. En handen voor haar oogjes zo traande het. Ze adviseren ook een pet en een zonnebril maar jah ik wist toen ook niet wat me te wachten stond ook doorgestuurd door cb. Mijn dochter heeft ook geplakt dus ervaring genoeg dus als je nog vragen heb???
Wij zijn er pas nog geweest, hoort bij onze 'standaard' onderzoekjes aangezien mijn zoontje downsyndroom heeft. Het was helemaal niet erg! Er was een jonge meid die eerst wat onderzoekjes deed, ze deed het echt heel erg leuk (en slim, op fina manier reacties uitlokken). Ze keek in zijn oogjes met een lampje (ze zette er een poppetje op zodat hij dus naar haar keek), ze keek naar zijn reactie op een kaart met allemaal bolletjes, en bepaalde vormen (zoals auto) kwamen dan naar voren. N. greep er dus naartoe, dus zij zag dat hij het zag! Ook ging ze kijken of hij op grotere afstand volgde, of zijn ogen iets van dichtbij scheel keken etc.. Het laatste stukje was minder leuk, maar ook wel ok. Ze deed druppels in zijn ogen om te pupillen te verwijden of zoiets. Moesten even wachten, na kwartier nog eens bekijken, samen met nog een arts. Was gelukkig ook prima. Je hoeft je in elk geval niet druk te maken, ze hebben vaker kinderen geholpen, en als het niet gaat, kun je altijd terugkomen (hebben wij wel eens gehad met een ecg, haha, hij wilde maar niet stil liggen).. Wij gaan altijd in Veghel naar het ziekenhuis.
Hier werden we ook doorgestuurd door het CB hiervoor. Maar het bleek geen lui oog te zijn. We moeten wel nog elk jaar terug (nu in mei weer) Maak je geen zorgen, de onderzoekjes worden leuk gedaan zeg maar. Mijn zoon had er toen helemaal geen zin in en het is toch goed gegaan. Alleen aan het einde moest ze echt iets bekijken en dat lukte niet en toen hebben we hem in de houdgreep moeten nemen maarja het is wel belangrijk dus even doorzetten Succes!