Mijn oma heet Trijnie. Nu willen we dit als tweede of derde naam voor de kleine, mocht het een meisje zijn. Alleen willen we de naam wel opleuken, want Trijnie vinden we echt niet mooi! Wie weet een leuke naam die op de naam Trijnie lijkt of waar je aan kan zien dat het naar die naam vernoemd is?
Tja, zo ver waren wij ook al 😂 Maar ook dat vinden we niet mooi. Toch bedankt voor het meedenken.
Het komt volgens mij van Catharina af, daar kun je wel mooie namen van maken denk ik. Cathelijne vind ik zelf er mooi en zit ook die ij in.
Rinske Het komt inderdaad van Catharina af, maar om Kate nou als vernoeming naar Trijnie te doen, ik denk niet dat dat nog herkend wordt. Edit: Petronella Locomotiva, de naam waarmee mijn oma altijd gepest werd (ook een Trijn)
Trijnie komt oorspronkelijk van Catharina? Dus je zou die naam kunnen doen. Of als ik ga puzzelen: Treine / Trijne Tijne / Thijne Tine / Tiene Riene / Rine
Ik vind Catharina heel mooi! Heel klassiek, kan wat mij betreft in deze tijd nog gewoon als tweede naam.
Vind ik ook. Heel mooi. Of misschien Catharijne/Katharijne. Dat is nog wat duidelijker een vernoeming naar Trijnie.