ben een beetje verdrietig....Vandaag de uitslag gehad van alle testjes die we maandagochtend hebben moeten doen. Helaas zijn de zaadjes van mijn vriend niet echt geweldig.... Ik zal niet meer veel te zien zijn op het NOD forum. De doc zegt dat ze ons zo niet langer laat aanmodderen en ons doorstuurd naar de gynecoloog omdat het op de natuurlijke manier het zo niet zal lukken. Morgen maar bellen voor een afspraak. Gelukkig is mijn vriend er redelijk rustig over. Hij is gelukkig al 3 weken gestopt met roken en door de weeks zal ie geen alcohol meer drinken en in het weekend drastisch minderen. Voor de rest moet ik hem veel groente en fruit voeren en gaat ie vitaminepilletjes slikken. Deze adviezen zullen ze hem in het ziekenhuis toch ook gaan geven, dus we kunnen er beter maar meteen mee beginnen. Ik ben wel helemaal van slag al had ik eerlijk gezegd al niet zo'n goed nieuws verwacht. boehoeoeo Sorrie voor het lange, niet echt vrolijke verhaal. Meiden, jullie succes en bedankt voor het lezende oor...
Wat moeilijk he....heel veel sterkte met alles meis...en ik hoop dat je wat steun kunt vinden bij ons allemaal hier....
He meis, heel veel sterkte! Wij zijn van de week ook voor het eerst naar de gyn geweest. Heel spannend allemaal, maar het geeft toch ook wel weer een goed gevoel dat er nu eindelijk wat gebeurd. Sterkte!
Dankje wel meiden voor de lieve reacties. Dat we maar veel steun aan elkaar mogen hebben! De eerste schrik is er gelukkig al weer vanaf. Onze eerste afspraak staat op 25 mei. dus nog 5 weken wachten... Groetjes Jessica
Ja, dat is even schrikken he...tis sowieso niet leuk als blijkt dat t allemaal niet zomaar vanzelf gaat...helaas hebben we er hier allemaal mee te maken...ben iig blij dat we hier allemaal ons ei kwijt kunnen. Veel succes met de vervolgstappen!
klote meid, dan zakt ff de grond onder je voeten vandaan, weet natuurlijk niet in welke mate het bij jouw man niet goed is, maar het zal ongetwijfeld niet zo slecht zijn dat er geen andere optie's voor jullie zijn anders hadden ze je dat al verteld.... hier van het zelfde laken een pak, wij zijn inmiddels doorgestuurd naar fertility in het umc en morgen terug dan worden er verschillende onderzoeken gedaan waarvan we 16 mei de uitslag horen, en zij wilde nog niet zeggen hoe nu verder te gaan omdat ze eerst de uitslagen af wilde wachten.... van wat ik gelezen heb zal iui voor ons de beste optie zijn en daar is gelijk voor ons ook de grens bereikt, verder dan dat gaan we ook niet.... ook mijn mannetje slikt sinds november vorig jaar zink-15 tabletten en ff wat een potje bier betreft is ie ook een heel stuk gaan minderen, nu de shaggie's nog minderen (gaat moeilijk, maar het gaat steeds beter, ook ik met mijn nicotinesticks) dus wie weet.,... veel liefs meid en heel veel succes.... @ sandra, ik zie dat je inmiddels 9 dgn overtijd bent, hoe is het nou tis nu wel heel erg lang meid?heb je nog nooit gehad dat je zolang overtijd bent....hoop dat het is waarvoor we hier allemaal zitten? liefs smoekie
Hoi Jessica, ik weet niet of je vriend 2 testen heeft gedaan, want het is maar een momentopname en missschien nu hij minder drinkt dat de tweede test veel positiever zal zijn. Heelveel succes meid, en ik hoop dat de weg in de MMM niet lang zal zijn en dat je als nog snel zwanger mag worden. Groetjes Jolie
Jessica wat rot voor je ik weet hoe je je voelt. bij ons waren de zaadjes ook niet al te best , 1 miljoen maar ipv 20 miljoen. dat zei de gyn de ene week en een week later bleek ik toch spontaan zwanger te zijn . ik wil je toch een steuntje geven dat het evengoed wel mogelijk zou kunnen zijn , en dat de wonderen de wereld nog neit uit zijn. heel veel succes en hopelijk ben je snel zwanger
zo zie je maar weer dat het altijd letterlijk en figuurlijk weer een wonder is als er weer iemand zwanger is, en vaak is het zo dat ze zeggen dat het niet onmogelijk is, maar dat het langer kan duren.... dat werd ons ook verteld, dat ondanks dat de resultaten niet je van het zijn (20 mlj - 13 mlj - 18 mlj en daarbij verminderde concentratie - beweeglijkheid tesamen met antistoffen ) en de kans op een spontane zwangerschap niet groot is maar zeker niet onmogelijk het blijft ten alle tijde een match-match gebeuren waarbij ook iemand met normale spermaproductie en eicellen moeten wachten op de juiste combi (simpel gezegd) want ook bij "gezonde" mensen is gebleken dat stellen vaak genoeg jaren aan het "tobben" zijn en het maar niet wil "lukken:" terwijl er medisch geen enkele aanwijsbare reden voor is.... meer dan positief blijven en hoop blijven houden kun je niet doen.... ondanks boven genoemde blijven wij ook positief en heb ik op de een of andere rare manier het gevoel dat het "vandaag of morgen" toch ineens raak is nog zonder de mm in te gaan....denk dat dat ook heel belangrijk is dat je altijd positief moet blijven... liefs smoekie...enne sonja nog gefeliciteerd meid....
hoi meiden, de 'FSC waarde' op het papiertje van de uitslag van mijn vent is 3.8 FSC waardes tussen de 3 en de 13 is matig, daaronder slecht, daarboven goed. Dus 3.8 is zeer matig lijkt me. Ik weet alleen niet precies hoe ik die waarde moet interpreteren. Ik heb al zitten googlen, en kwam bij ons eigen laboratorium uit. Volgens mij moet ik die 3.8 vermenigvuldigen met 10.000.000 of 1.000.000. Volgens mij zijn dit dan de goed bewegende, goed gevormde zaadjes. Weet iemand hoe dat precies zit?
@Sonja, jou verhaal is idd wel een opsteker ja! Proficiat met je zwangerschap, geniet ervan. Groetjes Jessica
http://www.dpcweb.com/nl/symposium/PDF/09-%20Weber.pdf http://www.brusselsivf.be/default.aspx?ref=AFAAACAC&lang=NL http://dawnmaus.punt.nl/index.php?r=1&id=298368&tbl_archief=1 http://www.nvkc.nl/tijdschrift/content/2001/nr%206/p277/2001-6-p277.pdf hai meid, misschien heb je aan bovenstaande site's wat dat je de uitslag van jullie wat beter kan uitleggen voor jezelf... liefs smoekie
@Smoekie, dankjewel voor het opzoeken! Ik heb nu geen tijd om het allemaal te bekijken want ik ga zo lekker baantjes zwemmen en ben net thuis (eten koken, opruimen, je kent het wel) Maar ik dacht heel even kijken of iemand al gereageerd heeft die iets meer weet dan ik! En spannend voor jou, op 16 mei weten jullie meer. Ik hoop voor jullie op goed nieuws! Groetjes Jessica