Hoeveel regelmaat met een kleintje van 1 maand oud

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marijcha, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Onze dochter is nu bijna 1 maand oud en ik merk zelf dat we nog totaal geen regelmaat hebben :(.
    Zij wilt overdag nauwelijks slapen, soms is ze wel 2 uur achter elkaar wakker, met huilen en kijken daarbij wilt zij alleen maar bij ons zijn. Ook heeft ze ook nog behoorlijke last van krampjes.

In de nachten gaat het slapen wel iets beter.

Ook met de fles weinig regelmaat, soms 2,5 uur ertussen en soms dik 4 uur omdat ze dan eindelijk in slaap is (in onze armen of op bed ) maar dan laten we haar liggen.

Hebben of hadden jullie met je kleintje toen wel wat meer regelmaat? En hoe zag jullie ritme er toen uit?

Heb overigens nu een draagdoek aangeschaft, misschien dat zij nu wat meer slaapt en dus ook meer rust krijgt?!

2. Regelmaat is niet perse altijd elke dag op hetzelfde tijdstip slapen, eten enz, maar vooral een vaste, voorspelbare volgorde aanhouden… Die regelmaat qua slaapjes enzo die komt dan vanzelf erin :)

Overigens zitten er hier nog steeds dagen tussen dat ik denk te weten wat zijn ritme is en dat hij het dan opeens weer omgooit. Het is en blijft vooral goed kijken naar de signalen die je kindje geeft :)

3. KimK

KimK Niet meer actief

Regelmaat was hier toen: luier verschonen, flesje, knuffelen en op de arm. Dochter had reflux dus die wilde ook niet slapen. Wat je kunt doen is evt zelf een ritme aanbrengen in de zin van om de 3 uur (bijv) voeding. En dan wel het regelmaat in de zin van verschonen, flesje, knuffelen, even in box , miss slapen anders weer op arm :)

4. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Hier ook totaal geen ritme qua tijden, maar wel een beetje qua volgorde. Ook al verschilt dat per dag. Ik geef bv en soms heeft hij dagen dat hij erg veel wil drinken dus dan is er maar weinig te zien van een regelmaat hihi. Maar net als vandaag gaat het weer een stuk relaxter. Go with the flow :D Dat is het fijnst voor iedereen. Succes!

Ps. draagdoek is geweldig! Hier zit hij er ook vaak in :)

5. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Welnee, hier met 1 maand ook geen regelmaat te bespeuren hoor! Ik probeerde om de 3 uur te voeden, maar dat was indd ook soms 2,5 uur en dan weer 4 uur. Dag- en nachtritme kwam rond de 7 weken.

Ik heb de eerste 2 maanden ook veel met de draagdoek gelopen. Lekker warm tegen mama aan is fijn bij darmkrampjes. Daar kan geen Infacol tegenop hoor ;)

6. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Oh hell no...
    daar was nog totaal geen peil uit op te trekken

7. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Bedankt voor jullie reacties meiden! Het is natuurlijk ook wel iets teveel gevraagd misschien om nu alles al op orde te hebben, maar soms vraag ik me gewoon af of we het allemaal wel goed doen. :(
    Ik probeer inderdaad wel een vaste volgorde aan te houden qua verschonen en fles alleen blijft de kleine meid bijna de hele dag op de arm, we krijgen d'r nauwelijks in bed. Vandaag de draagdoek getest, tot zover erg fijn!

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij begonnen na een maand met een beetje regelmaat erin te brengen. Eerst even een maand aan elkaar snuffelen, lekker relaxen, mee bewegen en tot rust komen.
    Na de eerste maand, vijf weken zijn we begonnen met elke dag op dezelfde tijd te beginnen. Dat maakt al heel veel verschil. Elke dag begonnen we om 8:00.
    Elke 3-3,5 uur voeden en verder weer even aankijken hoe het allemaal gaat.
    8:00 - 11:00 - 14:00 - 15:00 - 20:00 - 23:00 - nacht (en natuurlijk tussendoor als het nodig was)

9. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nul regelmaat! Na 3 maanden kwam dat een beetje

10. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hier met ca. 6 weken wel met een vaste volgorde begonnen. Vond het namelijk best lastig om signalen te herkennen, dus ik hield me wel een beetje aan de tijden van hoe lang een kindje wakker kan zijn. Zo leerde ik ons mannetje steeds beter kennen. Maar dan komt de krampjesfase en wordt het weer even wat lastiger ja. Verder wel voeden op verzoek, op een gegeven moment herkende ik ook die signalen wel. Ik denk wel dat jouw kindje ook huilt van vermoeidheid, draagdoek kan wel helpen om meer rust te creëren.

11. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Idem!

12. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Hier duurde het ook wel een tijdje voor we enige regelmaat hadden, en nog is dat er niet echt.
    Het heeft me echt wel 6 maand gekost om erachter te komen op wat voor tijden zoonlief nou ongeveer slaapt. En nog slaapt ie soms een slaapje veel langer of korter dan 'normaal' en dan is alles weer in de war. Ik heb besloten me er niet meer druk om te maken en ik ga volledig mee in het ritme van zoonlief.

13. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Hier is na ruim 2 maanden langzaam een ritme aan het komen. Al zijn de voedingstijden ook nog altijd wel wat wisselend. Eigenlijk vanaf dag 1 wel al begonnen met regelmaat in de zin van een volgorde aanhouden in de bezigheden. Wakker maken zou ik alleen gedaan hebben als hij te lang doorslaapt, maar dat is nog nooit gebeurd. Ons ritme ziet er zo uit: verschonen, voeden, op schoot babbelen, box buik, box rug met mobiel, knuffel en slapen. Nouja dat slapen is de bedoeling ;) we proberen ieder slaapje in bed, maar vaak beland hij toch op schoot of in de draagdoek. De draagdoek vind ik echt ideaal... werkt eigenlijk altijd.

14. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ritme kwam hier na een week of 4 langzaam op. Ik probeerde onze dochter die vooral te geven door goed op haar signalen te letten: je gaat slapen als je toont moe te zijn, je krijgt eten als je honger hebt. Niet op de klok maar op haar signalen. Op die moment weet je kindje wat er wanneer gebeurt en dat is heel prettig en veilig voor zo'n kleintje, die net nieuw is op de wereld.

15. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Enige ritme wat ik hier heb is dat ze tussen 20u en 22u voor de laatste voeding komt...dan tussen 3u en 4u weer en dan rond 8u beginnen we de dag. Ik voed op verzoek dus soms heb ik er 3 uren tussen en soms iets meer of minder. Heb wel de volgorde voeden....schone luier....knuffelen/spelen en dan wanneer ze moe is naar bed. Ze gaat dan lang niet altijd direct slapen maar vaak valt ze met haar speentje in wel in slaap :)

16. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    Hier wilde ik heel graag ritme maar kwam erachter dat het toch niet werkte, wat ik ook probeerde te sturen. Daarna werden we allebei veel rustiger. Nu begint er langzamerhand regelmaat/ritme in te komen en dat doet ze helemaal zelf :) .

17. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Probeer niet teveel een regelmaat te krijgen. Zonde van je energie. Het komt vanzelf! Als ik dit van tevoren had geweten, had ik de eerste maanden veel meer ontspannen kunnen beleven. En het is waar dat het lastig is om te zien wat de behoeftes van je kindje zijn. Misschien wel het moeilijkste van moeder worden. Maar deze tijd gaat hoe dan ook voorbij (met een strakke volgorde of ritme of go with the flow: wat jij wilt) en dan heb je weer andere dingen waar je je zorgen over maakt.

18. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Hier is er ook nog geen echt ritme, wel de standaard dingen schone luier, fles, knuffelen :)

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik volgde geen enkel ritme, alleen mijn zoontje. Had hij honger kreeg hij de fles, was hij moe dan ging hij slapen,...
    Dus soms was het flesje en dan slapen maar ook soms slapen en dan een flesje. Hij leest die boeken niet he :p
    Dat werkte hier heel goed, hij had snel een eigen ritme, vaste tijden van flesjes, helemaal zelf geregeld. Alleen s'nachts wisselde het nog maar of hij nu om 2u of om 6u een flesje had gehad, rond 8u had hij altijd weer honger

Maar je doet het super ts! Elke mama is in het begin onzeker maar je doet het gewoon goed, volg je gevoel. Elk kindje is anders :)

20. Marloes89

Marloes89 Actief lid

13 sep 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    Wij hadden ook totaal geen regelmaat qua slapen op die leeftijd.
    Ik wou er perce ritme inkrijgen maar neem van mij aan dat je dat absoluut niet lukt.
    Elk kind heeft zn eigen ritme en als hy zn ritme gevonden heeft, gooitie het weer om.
    Ik probeerde altijd wel: luier --> voeden --> in de box of op de arm en dan naar bed bij de eerse moeheidssignalen. Dat naar bed werkte bij ons helaas niet dus dat werd de draagdoek de eerste vier maanden.. nu sinds een week slaapt hij lekker in zn eigen bedje als hij moe is maar ook daar zit geen vast ritme in. De ene keer een half uur en dan weer een uur of twee uur. Hij regelt het allemaal zelf en ik ga erin mee..

Deel Deze Pagina