Hey dames Mijn kereltje is inmiddels 5 weken en doet het heel goed. Ik kolf fulltime en geef hem per voeding ongeveer 120 cc. Zijn laatste fles is om 21 uur al, 150 cc, en hij slaapt dan sinds kort door tot 4 uur. Gisteren heb ik hem om 21 uur slechts 80cc gegeven en wakker gemaakt om 23.30 uur om te kijken of ik door een latere laatste voeding, hem langer dan tot 4 uur kan laten doorslapen. Echter dronk hij met moeite 20cc en was hij weer in slaap gevallen. Als hij eenmaal slaapt dan is hij echt niet wakker te krijgen. En al wordt hij wel wakker dan houdt hij zijn lipjes stijf op elkaar. Geen honger dus. Om 4 uur hoor ik hem dan pruttelen in zn bedje, dat wil zeggen; kreunen door krampjes en andere piepgeluidjes, open ogen.. maar niet perse honger geluidjes (lees: hard schreeuwen of smakken, nehh, e.d) Als ik hem vervolgens oppak en de fles geef, drinkt hij amper 50cc voor hij weer in slaap valt. Hierdoor heb ik het idee dat hij wellicht helemaal geen honger heeft om 4 uur. Wellicht als ik hem zn speentje weer in zn mondje stop, dat hij wellicht zonder voeding weer in slaap valt, maar dat betwijffel ik dus.. dit ga ik sowieso vannacht uitproberen. Hoe doen andere mama's van kleine ukkies dit? Voeden bij wakker zijn of alleen bij hele duidelijke honger signalen?
Het kan maar zo zijn dat als je hem een speentje geeft hij dan nog een ruk maakt van 45-60 min en daarna wel goed wakker wordt. Kwestie van proberen. Aan de andere kant, wakker ben je toch, als hij met een beetje drinken weer doorslaapt tot weet ik het, 7 uur ofzo, dan zou ik er niet over vallen dat het geen volledige voeding/fles is.
Mijn meisje krijgt ook bv op verzoek maar dan live gedronken. Het eerste signaal toen was altijd met het mondje tutten (ze had geen speentje), telkens de lipjes tuiten, daarna kwam smakken en als ik het dan nog niet gezien of gehoord had, kwam er een jengel. Ik legde dan gelijk aan. Maar ik hoef geen fles warm te maken die dan misschien niet op gaat. Drinkt ze een paar slokken of een hele voeding, beide is goed. Kan me voorstellen dat je het zonde vindt om de melk, waar je lijf toch voor moet werken, weg te gooien als je het voor niets warm hebt gemaakt. Met een speentje kan je misschien testen of hij honger heeft? Gaat hij met speentje tevreden slapen? Dan heeft hij waarschijnlijk geen honger maar gewoon wat zuigbehoefte. Is hij niet tevreden en jengelt hij door, dan de fles proberen?
S nachts zie je de eerste signalen niet, dat mondje tuiten, maar ik hoorde wel t 'smakken' en dan wist ik dat ik mn mannetje aan moest leggen. Geef eens t speentje en kijk wat er gebeurt.
Dat tutten zie je s nachts inderdaad niet Ik werd alleen zelf om de haverklap wakker de eerste tijd om ff naar haar te kijken (ze slaapt naast me in een cosleeper) en dan zag ik het vaak al wel. Maar normaal gesproken is dat inderdaad s nachts niet.Dan hoor je dat gesmak naast je
Onze kleine meid meldt zich idd ook om 4u weer. Ik pak haar altijd al uit bed als ik haar hoor...maar ze smakt wel echt en probeert haar knuistjes op te eten ik leg wel altijd aan omdat ik toch wakker ben en ze slaapt daarna door tot 7u of 8u. Kan je anders niet kleinere porties aanbieden rond die tijd? Ben wel benieuwd of het speentje werkt van8!
Op die leeftijd zou ik m zeker voeding geven als er al 7 uur tussen zit. Klokje rond slapen is voorlopig nog niet de bedoeling.
Hier slaapt ze nu 7 uur per nacht , eerder wil ze echt niet drinken dus ik hou haar ritme aan. En zijn zat kindjes die al klokje rond slapen rond de 10 weken. Ik zou idd een speentje proberen
Je zoontje is nog zo klein, zou nog niet forceren om door te slapen. Zou hem gewoon lekker dat beetje voeding geven. Ik vind overigens 120-150 cc al best wel heel veel. Maar goed ik geef live bv en gaf af en toe een flesje (om te oefenen) en dan dronk ze max 80 cc rond die tijd. Maar goed los daarvan... op handjes/knuistjes sabbelen, smak geluidjes maken, onrustig bewegen enz. zijn honger signalen. Huilen is het laatste "station" om duidelijk te maken dat ze honger hebben, dus zou daar niet op wachten. Is er een reden trouwens dat je kolft ipv live voeden? Voed je verder op verzoek of op schema? Anders gewoon eens kijken wat er gebeurd als je op verzoek voed. Kindjes zijn prima in staat om goed aan te geven wat ze nodig hebben en wanneer.