iemand een tip voor schoonmaken siliconenrandjes??

Discussie in 'De lounge' gestart door La femme Nikita, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    H! Meiden.

Wij gaan over een maand of 6 verhuizen, maar het schoonmaken en voorbereiden begint nu al te kriebelen bij me.
    Je bekijkt dan toch alles met andere ogen, en nu valt mij op dat bij ons op verschillende plekken van die silliconenrandjes lelijk zijn.

Rond het aanrecht of onder in de douchecabine is het wel schoon, maar die randjes zijn verkleurd of het vuil zit eronder...zo ook onder aan de ramen achter de gordijnen, daar zitten van die witte silliconen randjes en onder dat randje is het zwart, en daar kom ik zelfs met een tandenborsteltje niet bij.

We wonen in een huurhuis dus wil het graag schoon achterlaten en geen gezeur krijgen, maar weet niet goed hoe ik dit nog schoon kan maken en denk niet dat manlief die randjes net zo netjes kan vervangen als de profi´s die het nu hebben gedaan.

Het zijn van die kleine dingen waar je eigenlijk dagelijks overheen kijkt en niet op let, maar dan opeens zie je zoiets...:(

Iemand een tip??

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Waarschijnlijk is het schimmel. Het beste kun je dat weghalen door het in te spuiten met een schoonmaakmiddel (verdunde chloor bijvoorbeeld, of je hebt ook speciaal spul van HG voor dit soort randjes), even laten inwerken en dan afspoelen. Ik zou vooral niet te hard gaan borstelen op de siliconen want dan kunnen ze loslaten.

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wattenstaafje met bleek?

4. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Eylem...HG...nog nooit van gehoord, waar haal je dit? En bleekt dat dan ofzo zodat de randjes weer hun normale kleur aannemen??

Mamavanjuul, wattestaafjes heb ik ook al geprobeerd, maar kom daarmee niet onder het randje...vandaar het borsteltje...het zit net een klein beetje onder het randje...

5. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Dat spul van HG schijnt goed te helpen inderdaad, het heet vocht en schimmel reiniger en zit in een sprayflacon. Ik ga het ook kopen voor die kitranden. Ben benieuwd hoe het wordt.

Deel Deze Pagina