Ik ben benieuwd wat voor leuke, vreemde, rare en grappige tradities, rituelen, gewoonten en regels jullie er op na houden! In het dagelijks leven, op vakantie, met een verjaardag, met de feestdagen enzovoorts.
's Avonds mogen ze kiezen hoeveel kusjes en knuffels ze willen (max 10 ) en in welke taal dan geteld moet worden. Mijn dochter kiest altijd 10 kusjes en 10 knuffels in 'alle talen', dus dan tel ik bijv. uno, zwei, trois, four, vijf, six, sieben, huit, negen, diez. (geen idee of alles goed geschreven is) . Maar elke avond hetzelfde dus, geen idee waarom ik haar nog laat kiezen Vlak voor kerst mogen ze altijd een kerstbal uitzoeken. Daar gaat naam en jaartal op. We hebben nu dus 7 ballen van de oudste en 6 van de jongste. Het grappige is dat ze elk jaar dezelfde willen
Ik maak héél veel foto's, maar ik film ook heel veel. Aan het eind van het jaar maak ik dan één lange film van de leukste momenten (duurt vaak een uur of 2, hoeveel ik ook wegknip ) en met kerst kijken we die dan met m'n moeder, broertje en ons gezin. Ik kijk er elk jaar weer naar uit om die film in elkaar te zetten en om hem met z'n allen te kijken, haha. We hebben ongetwijfeld nog veel meer dingen, maar dit vind ik toch wel één van de leukste tradities ♥
Elk jaar als we op vakantie gaan eten we de eerste avond rijst met goulash. De rest vh jaar eten we het nooit
Ieder jaar als we op vakantie gaan in de grote schoolvakantie krijgen allebei de kinderen van ons een tasje met wat cadeautjes en leuke of nuttige hebbedingetjes. Ze zijn allebei in de winter jarig, dus vind ik het leuk om ze in de zomer even extra te verwennen. Er zit dan meestal een knuffel in, wat te knutselen, een boek etc. Ik stem het wel af per kind, dus ze krijgen niet hetzelfde. Dit nemen we dan mee op vakantie en krijgen ze daar. Erg leuk en fijn voor regenachtige momenten bv.
Als een van onze meisjes jarig is dan gaan we 's morgens samen naar de bakker waar ze een gebakje uitkiezen die ze eten voor ontbijt 😜
Oh wat leuk! Wij hebben vooral de traditie om voor onze hond en katten op hun verjaardag een cadeautje te kopen. Kan echt een half uur voor het schap staan nadenken wat ik voor ze mee zal nemen 😂 En bij mn schoonfamilie zongen ze je, als je jarig was, zo vals mogelijk wakker. Nu doen ze dat dus bij ons niet meer, maar er wordt nog altijd gezongen als ml of ik jarig zijn en dan dus zo vals mogelijk en na afloop ligt iedereen in een deuk
Op zondag altijd friet eten Met of rond verjaardagen gaan we altijd met opa en oma naar de Griek uit eten.
Hier thuis nog niets. Behalve het hierboven al genoemde cadeautje kopen voor jarige katten . Dat cadeautje is vrijwel altijd een verse vis. Als kind: - Feestje vieren als een baby 6 maanden oud werd. - Op de verjaardag van een kind kregen alle andere kinderen ook een klein cadeautje. - Op eerste kerstdag 's middags gezelschapsspelletjes spelen. - Pizza's sneden we niet met een mes maar knipten we met een schaar. - Tijdens het eten stonden altijd alle pannen op tafel, vond ik zelf zo ongezellig dus dat was het eerste wat ik schrapte toen ik op mezelf ging wonen . - Mijn jongste zusje had een bijnaam als baby die nog tot ze 8 of 9 was is gebruikt. Er waren zelfs mensen die haar enkel onder die naam kenden . - Altijd als ik bij mijn opa en oma logeerde in het weekend gingen we op zaterdag vissen (als het weer het toeliet) en op zondagochtend naar het zwembad. En nu nog in de familie: - Elk jaar eind december gaan we uit eten bij de Chinees met mijn vader, zijn vriendin, haar dochter, mijn opa en oma van mijn vaders kant, mijn zusjes, vriend van mijn zusje, broertje en zijn vriendin. Dat is echt een avond waar ik het hele jaar naar uit kan kijken.
Onze dochters krijgen elk jaar op hun verjaardag kados en taart op bed! In de nacht versieren we dan heel zacht de slaapkamer en sochtends zetten we zo vroeg mogelijk de wekker om de ze dan wakker te zingen met gebak met een kaarsje en de kados💖
Onze tradities hier in huis zijn o.a. - na ieder ziekenhuisbezoek gaan we wat eten in de stad (leuk joh, die controle's bij de gyn!) - verder eten we ongeveer een keer in de 2 weken op zaterdag of zondagochtend pannenkoeken bij het ontbijt (soms ook wekelijks) - daarnaast op vrije dagen staat vriend NOOIT eerder op dan ik, ik moet altijd als eerste uit bed haha. - dat hele ritueel zal er wel uitgaan haha
Mijn zusje en ik gingen vroeger altijd helemaal uit ons dak op "Celcilia" van Simon &Garfunkel van een cd van mijn ouders. Op een gegeven moment was het traditie dat het hele gezin mee deed: met de nadruk op rondjes om de tafel dansen . Prettig gestoord
Wanneer ik iemand messen cadeau geef (zoals mijn oudste voor Sinterklaas, of van de week mijn vriendin een bestekset) vraag ik per mes 1 cent terug. (dus 12 messen is 12 cent) Uiteraard niet om het geld, maar omdat ik van huis uit geleerd heb dat wanneer je messen cadeau geef je de vriendschap door snijdt. Wanneer je er geld voor vraagt wordt dat afgekocht. Mijn man verklaard mij altijd voor gek, maar ik houd me er heel streng aan.
Elk jaar plan ik een fotoshoot voor de kinderen zo'n 2-3 maanden voor hun verjaardag om foto's te maken voor hun verjaardagsuitnodiging. Ik verstuur verjaardagsuitnodigingkaarten en bestel ook iederjaar bierviltjes met een fotoshootfoto met de tekst hier hiep hoera ik ben .. Jaar. Van ieder jaar bewaar ik er een paar. Als ze 18 worden leg ik van alle viltjes een paar neer, dan zie je ze dus dmv viltjes groot worden. Verder bestellen we met verjaardagen heliumballonnen als toevoeging op de versiering. (Dus de traditie is uitpakken met verjaardagen) Verder laat ik ieder jaar een fotoalbu afdrukken voor ieder kind. Ik plaats in het boel foto's en complimentjes/teksten/levenslessen. Deze komt in hun herinneringen kist. Ben ik van baby af aan mee Begonnen, vind het belangrijk dat ze herinneringen hebben mocht ons iets gebeuren.
Op een verjaardag ontbijten we met gebak. Met kerst mogen de kinderen een bal uitzoeken. Nou ja de eerste 2 jaar doe ik dat Op een kinder verjaardag worden ze helemaal plat verwend. Ze krijgen 1 keer per jaar een groot cadeau, zomaar. Oudste bijvoorbeeld een duplo of lego set en de jongste kreeg een loopkar De oudste is in de winter jarig en diekrijgt het cadeau in de zomer. De jongste is in de zomer jarig dus die krijgt m in de winter.