Jeugdherinneringen uit het pre-digitale tijdperk.

Discussie in 'De lounge' gestart door Novastar, 6 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Aan de deur staan, om te vragen of diegene naar buiten kwam. Entegenwoordig app je diegene of die naar buiten komt!

2. Heartbead

Heartbead Niet meer actief

Hahaha ik ben van 76 en weet dit nog goed.;)

3. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Op zaterdagochtend altijd met m'n vader mee boodschappen doen bij de Maxis en later Konmar. En dat hij dan afrekende met cheques :)

4. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Afspreken met vriendinnen in de stad en dan op de afgesproken tijd er zijn. En niet appen, "ik ben er al, waar ben jij", als iemand te laat was.

Bellen met een telefoonkaart. Ik had een vriendje aan de andere kant van het land. Als mijn trein vertraging had en ik de aansluiting miste, belde ik in een telefooncel dat hij me later van de trein moest halen.

Muziek luisteren met mijn walkman. Later een discman en toen was het branden van cd,s helemaal geweldig. Op school was een heuse handel ontstaan van een paar kinderen die thuis een pc hadden met een brander.

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    In het studentenhuis hadden we 1 telefoon met snoer en dan moest je het aantal tikken opschrijven wat je gebeld had. ( kastje wat aan de telefoon gekoppeld was)

En natuurlijk waren degene die het meest belden het meest slordig met op schrijven

Trouwens als we verder weg gaan kijk ik altijd op de kaart.
    Als de Tomtom opeens stuk gaat weet ik iig waar ik ben

6. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Oooooh wat is dat leuk om allemaal te lezen 😁
    Ik ben van '84 dus zoveel is herkenbaar.

- Uren rondstruinen door de videotheek, omdat je maar niet tussen een aantal films kon kiezen;
    - Flippo's sparen en ze dan vervolgens allemaal binnen een dag weer verliezen... Zo ging het ook met knikkers trouwens bij mij.
    - Speelgoed uit de speelgoedwinkel was ook om écht mee te spelen, niks digitaals aan. Ministeck, strijkkralen, spirograph, stickers plakken en zoveel mogelijk aparte gummetjes sparen, de kleine fopspeentjes voor aan je ketting, de trollen met gek haar en nog zoveel meer;
    - de klaparmband 😁
    - In de avond na het eten in de zomer nog even buskruiten met je buurtvriendjes. En als zij dan nog mochten spelen en jij naar binnen moest, drama!
    - Door de sproeier heen springen op het grasveld.

En de zomers die eindeloos leken te duren. Bruin worden en dan na de schoolvakantie je verhalen delen met je klasgenootjes.

Ik wil weer terug 😭

7. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik ging vroeger op vakantie met een vriendin naar Blanes en nam Travelcheques mee die we moesten inwisselen voor contant geld bij bank.

Ik heb een keer in de trein gezeten op weg naar mijn stage die een aanrijding kreeg. Niet ernstig gelukkig maar we konden niet verder en niemand wist waar ik was want er waren nog geen mobiele telefoons.

8. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Touwtje uit de deur! Oftewel, touwtje uit de brievenbus hangen als je ging buitenspelen. En in een kinderrijke wijk zag je dus overal van die veters uit de brievenbus hangen :D.

Chips in een koffiezakje ;).

SRV man, apart naar de bakker, slager en groenteboer.

In de bieb of bij de supermarkt kopietjes maken voor 10 cent per stuk.

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    geweldig want mijn kinderen spelen gewoon op straat en steken af en toe de neus om de deur voor drinken/ijsje/wat lekkers zodat ik weet dat ze er nog zijn. En de afwas doe ik dus ook nog steeds met de hand (en dan gaan de kids weer buitenspelen tot een afgesproken tijd)

Op vakantie met de boot en dan 1 keer in de week ter land, ter zee en in de lucht kijken omdat de tv op de accu draaide en anders de accu (te) leeg werd om de boot nog te starten (nu hebben mijn ouders zonnepanelen op de boot en dus altijd stroom)

10. Islah

Islah Niet meer actief

Ik ken iemand die zo een nacht opgesloten zat in de trein... :( Best eng.

11. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Achterin de auto op de bank liggen met koffers tussen de rugleuning van de voorstoelen en de achterbank. Hoofdkussens als leuning tegen de deuren.
    jongens, zitten de achterdeuren goed op slot vroegen mijn ouders dan? En daar gingen we! Met vakantie naar Oostenrijk!
    Dit is mijn helft! Daar mag jij niet overheen! En... Ik zie ik zie wat jij niet ziet!

12. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    De groetenboer die met paard in wagen door straat reed!

O fuck, nu voel ik mij oud! (Ben 30 jaar)

13. Within

Within Niet meer actief

De SRV wagen.. ik weet nog steeds hoe het rook als je daar naar binnen stapte.. en dan nam je glazen flessen melk en vla mee terug..

Boekverslagen en opstellen met de hand schrijven.. en dan kreeg je een extra punt als je het op de computer had gedaan of via een typmachine.

Maar 10 minuten op internet mogen omdat de telefoonlijn het dan niet deed..

14. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Op Tienertoer met vriendinnen door heel Nederland.

15. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nou, precies wat ik wilde typen 😁

Ik moet zeggen dat onze oudste hetzelfde doet als wij vroeger. Die vliegt naar buiten en komt af en toe binnen om te melden dat hij in de speeltuin is😁 Hij komt rond 16.00 uur meestal even binnen lopen om te vragen wanneer we gaan eten. Je kan er de klok op gelijk zetten😁
    Hij krijgt een horloge mee en komt om 1 minuut voor 17.00 binnen wandelen.
    Na het eten weer naar buiten en als de kerkklok dan 1 keer slaat, komt hij naar binnen. Half 7 is dat.

16. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    De SRV-man komt in mijn "ouderlijk" dorp nog steeds. Het is een klein dorp met een groot buitengebied dus vooral voor ouderen die nog zelfstandig wonen is het erg fijn.
    Verder herken ik echt alles wat jullie schrijven. Het opnemen van liedjes met de cassetterecorder, de telefoonkaarten, het buiten spelen en typeles op zo'n oude typemachine. Supersnel was ik ermee! En spelletjes op de commodore 65! :D

17. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    #37 dochters, 7 mei 2016
    Laatst bewerkt: 7 mei 2016
    * Bellen in de telefooncel. Wat ik ook deed is voor de gein met vriendinnen naar de telefooncel en daar gingen we dan 'vieze' nummers bellen (06-4949 is zo 1 haha, die kwam heel vaak langs met de reclame op tv.) :) Dit is mijn herinnering van de telefooncel. :p

* Elke week trouw naar de bieb om biebboeken te halen en/of in te leveren. Dat zie je mij nu niet meer doen.

* Weggooicamera kopen voor op vakantie. Toen je nog de doordraairolletjes had.

* (eigen opgenomen) cassettebandjes luisteren. Ik nam soms ook mezelf op met zingen en met gek doen.

* Video-banden kijken. Wilde je hem opnieuw kijken, dan weer helemaal terugspoelen...

18. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Omroepster op de tv. Loeki de Leeuw. En testbeeld.

19. Islah

Islah Niet meer actief

Oh ja! 06-nummers. Wat nu 112 is, was 0611 geloof ik.

20. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Srv rijst hier nog gewoon. En ik woon/werk niet in een heel achtergebleven gebied ofzo ('t Gooi). wist niet dat dat zowat uitgestorven was.

Deel Deze Pagina