Jeugdherinneringen uit het pre-digitale tijdperk.

Discussie in 'De lounge' gestart door Novastar, 6 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    En toen het net digitaal werd, dat je nog in dos werkte op de computer! En je commands met .exe moest typen om pacman op te starten. En je monitor alleen oranje was, en als je dan op een knop drukte werd hij groen. En een matrix printer gebruikte (doen ze hier bij de thermen nog steeds haha).

En.die hele grote gameboys! Haha...

2. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.421
    446
    83
    Limburg
    De commendore 64 met floppies en cassettes om spelletjes te spelen. Duurde een eeuwigheid voor dat die geladen waren.

De tienertour van de ns, heel het land door touren.

3. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Aha, de commodore 64 dus. Ik twijfelde al of het 64 of 65 was. ;)

4. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Alle oude computer spelletjes zoals prince of persia en pacman. De floppy's. Spelletjes kopiëren voor iedereen. Eindeloos supermario en Tetris spelen op de gameboy.
    Toen we eindelijk internet kregen dat je dan moest inbellen. Soms moest je wel een aantal keer inbellen voordat je verbinding had. En het mocht altijd maar even omdat je dan niet gebeld kon worden.
    M'n walkman waar ik boxjes op kon aansluiten dat was echt je van het. Zelf mixtapes maken door de radio op te nemen met de hitkrant erbij.

En de computer was in mijn middelbare schooltijd nog een beetje nieuw. Dus veel leraren snapte er niet zoveel van en het was slecht beveiligd. Ik zat bij een soort van clubje wat regelmatig het hele netwerk platlegde en allemaal ongein uithaalde ermee.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb niet alles gelezen, maar de ultieme voor mij is dat je met je cassettebandje erin naar de radio luisterde en probeerde de liedjes op te nemen, maar dan zo uit mikken dat je het gezeur van de dj er niet bij had.

6. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Werkstukken schrijven met de hand en dan plaatjes uit bieb boeken kopieëren en met prit stift erin plakken. :D

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    Ik weet ook nog goed de dag dat wij een kleurentelevisie kregen.
    We hadden een zwart wit met van die grote knoppen die je moest indrukken.
    En opeens konden we het tekenfilmpje in kleur afkijken!!! Met afstandsbediening ook nog.

Er was alleen op woensdag en zaterdag middag kinder televisie.

In 1984 kregen we de eerste homecomputers.
    Een acorn. De oude zwart wit TV als beeldscherm en een cassseteding om programma's te laden.

Heb ook nog van die bandjes liggen die van de Radio zijn opgenomen
    Ze doen het nog en ik weet zelfs nog wanneer de DJ begint te praten.

8. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik kwam bij mijn laatste verhuizing nog een paar van die tapes tegen en eigenlijk was het best leuk dat het geklets van de dj erop stond. Echt jeugdsentiment. Het waren de Magic Friends op 3FM.

9. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Als wij een film gingen huren, moesten we tevens ook meteen een videorecorder huren bij de videotheek :D Wij hadden zelf geen videorecorder, dus dat was echt bijzonder!

En bij de sigarenboer voor een gulden snoepjes kopen. Arme sigarenboer, eeuwig geduld moet hij hebben gehad met alle kinderen die voor 5 cent per snoepje minuten lang stonden te draaien voor de snoepbak :p

10. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Inderdaad :D

11. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Wat leuk om allemaal te lezen!
    Hier mijn herinneringen (ik kom uit '81)

De bibliobus
    Zoethout en stroopsoldaatjes kopen bij de snoepwinkel
    Toen internet er nét was: inbellen! Wat duurde dat een eeuwigheid
    Collect call bellen
    The holidayshow van frank marsmeijer
    Love letters
    Het gevoel hebben dat de zomervakantie oneindig duurt.
    De autotelefoon
    Gewoon mogen roken en drinken in de kroeg, zelfs op schoolfeesten.

12. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Wat een herkenning!

Inderdaad met je cassettebandje klaar zitten om liedjes op te nemen. Later kon je een single kopen op cd dat was ook heel wat.

Op zondagavond mocht ik op Internet een half uurtje, dan was het het goedkoopst en werden we het minst gebeld.

Een hele creatie van werkstukken maken. Met plaatjes uit tijdschriften.

Eigenlijk altijd buiten spelen. Eindeloos knikkeren, tikkertje, stoepranden enz enz. Mega balen als andere kinderen langer mochten dan jij.

Op vakantie naar frankrijk met een wegenkaart en als we veilig waren aangekomen kocht m'n vader een telefoonkaart om m'n opa & oma's te bellen.

Als we op school tv gingen kijken dat was echt feest! Werd er zo'n grote tv op een enorme kar naar binnen gereden.

Ben benieuwd hoe de jeugd van nu over zulke zaken praat over een jaar of 20/30...wauw vroeger hadden we alleen een hd tv thuis!

Deel Deze Pagina