Anti Zwarte Piet demonstratie Rotterdam

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Debaky, 18 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik vind het echt onbegrijpelijk dit.

Dat mensen willen demonstreren prima, ik sta absoluut niet achter deze protesten maar als zij dat willen oke.

Maar waarom moet dit zo prominent in het oog van de kinderen gebeuren?
    Waarom moet er zo geroepen en geschreeuwd worden naar ouders die het feest proberen te vieren?

Moet je het dan echt verzieken?

Kijk naar de grote intocht op TV, ja daar was ik inderdaad erg sceptische over maar nu ik heb gezien dat er zowel zwarte als witte en roetveeg pieten zijn vind ik dit een goede oplossing. Voor iedereen wat wils zou je denken.

Moeten we dan serieus door tot het hele feest verdwijnt?

http://www.rijnmond.nl/nieuws/161559/Vreedzame-anti-zwartepietdemonstratie-bij-Rotterdamse-sinterklaasintocht

2. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Vind ik ook

Bijgevoegde bestanden:

Chocoladetaart, Kat1981, piscean en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. Aszz

Aszz Niet meer actief

dreumesje, maartje84, Caithy en 8 anderen vinden dit leuk.
  4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Vond het echt super dat ze uiteindelijk in Dokkum niets hebben toegelaten. Respect!

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Mochten ze toch niet gaan demonstreren in Dokkum? Zo nee dan vind ik dat heel goed! Ik snap niet dat je dat zonodig voor het oog van allemaal kinderen moet doen die zich van geen kwaad bewust zijn. Ik had het op de radio wel gehoord dat ze op de snelweg klem gezet waren. En heel eerlijk? Daar moest ik stiekem wel een beetje om lachen.

Ik heb het stukje op nos even gelezen nu.. Ik vind het de juiste keuze om ze niet toe te laten

6. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Klopt, uiteindelijk besloot de Loco burgemeester dat het toch niet mocht. Vind dat een verstandig besluit.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.236
    16.603
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gewoon negeren dat soort figuren en de toegang weigeren.
    Hoe minder aandacht, hoe beter.
    Die figuren sporen echt niet.

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Stelletje zielepoten zonder leven zijn het.

Hommeltje vindt dit leuk.
  9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.470
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Na vandaag is Friesland wederom 10 punten gestegen bij mij.
    Het blokkeren van een snelweg mag niet, maar ik vond het een geweldige actie! ‘Ben je tegen piet? Prima! Maar jullie gaan niet vandaag tijdens dit kinderfeest bij ons onrust lopen stoken.’
    Fryslan boppe!

Essie3, Hommeltje, Jippie en 18 anderen vinden dit leuk.
  10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Geen gewonden, wel kop-staart botsingen. Slecht over nagedacht als ik eerlijk ben. Leuk hoor zo’n bus tegen houden. Maar je bedenkt toch niet om dat op de snelweg te doen? Ik vind het levensgevaarlijk als ik eerlijk ben.

Janna en amdaa vinden dit leuk.
  11. jupke

jupke Niet meer actief

Ik vind dit altijd een moeilijke discussie.

Ik ben zelf niet donker dus kan niet aanvoelen hoe mensen zich voelen die wél donker zijn.

Ik heb oranje haar. Zou ik het leuk vinden als er jaarlijks een feest wordt gehouden waarbij er mensen met rode pruiken gek lopen te doen?
    Ik denk het niet.

Even de relatie met de slavernij achterwege gelaten.

Maar zou ik die dag verzieken voor andere? Voor kinderen?

Nee. Dan zou ik zorgen er gewoon niet in de buurt te zijn.

Ik vond de beelden erg naar. Feestende kindjes en mensen die zo'n nare toon aan de sfeer geven.

Suuzan vindt dit leuk.
  12. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.632
    8.365
    113
    Vrouw
    Ik vind dat demonstraties, ongeacht de reden, niet thuis horen op een feest dat gericht is op kinderen. Het kan mij dan echt niet meer schelen wat ze de rest van het jaar te melden hebben.

Wat mij betreft komt er een algemeen verbod om te protesteren bij intochten.

dreumesje, Zara75, Hommeltje en 11 anderen vinden dit leuk.
  13. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wij zijn bewust niet naar de intocht in rotterdam geweest maar naar de intocht van een plaats naast rotterdam.
    Ik heb geen demonstranten gezien en de pieten waren gewoon zwart.
    En tussen de toeschouwers liepen allerlei nationaliteiten, zo zonde dat een aantal mensen zo’n dag willen verpesten.

14. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Ze wilden na Dokkum doorrijden naar Weesp maar ook daar werden ze niet toegelaten. Heel goed

Debaky vindt dit leuk.
  15. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Als je de beelden hebt gezien was er bij de blokkade zelf wel degelijk over nagedacht en op een veilige manier uitgewerkt. Dat er dan kop-staartbotsingen verderop gebeuren ligt niet aan de uitvoering van de blokkade. Dat er overigens vervolgens mensen onveilige acties uithalen om via het gras bij de middenberm de boel voorbij te rijden met als gevolg onveilige situaties is eerder te vergelijken met de mensen die ook door rode kruisen rijden of via de vluchtstrook de uiteindelijke afrit nemen bij een file.
    Die kop-staartbotsingen gebeuren overigens ook bij politie-stops en blokkades.

On topic: ik vind het dan opmerkelijk dat er door diegene in de bus heel hard geroepen wordt dat de blokkade bij hen ‘geweld’ zou zijn maar wanneer zij zelf een blokkade veroorzaken op de Erasmusbrug is er geen sprake van geweld.
    Overigens vind ik het wel bijzonder kwalijk dat er filmpjes uit de desbetreffende bussen vervoerders worden beschuldigd met naam en toenaam als zijnde dat ze er iets mee te maken zouden hebben terwijl nergens uit blijkt dat dit zo is, beter gezegd zelfs op het zelfde filmpje te zien is dat desbetreffende vrachtwagenchauffeur 1 van de personen van de blokkade aanspreekt en er door gelaten wordt. Rectificatie 0,0 in het hele filmpje waarbij vooral opgeroepen werd om het filmpje vooral te delen. Mag hopen dat desbetreffende vervoersbedrijf stappen onderneemt voor smaad en laster. Overigens was op het filmpje ook duidelijk hoorbaar dat er door een aantal passagiers duidelijk werd aangegeven naar anderen op film of aan de telefoon dat het een geweldloze blokkade betrof, ondanks dat de filmer trachtte paniek te zaaien omdat blijkbaar 1 van hen wel buiten rondliep.

Chocolat en Lindalovesmo vinden dit leuk.
  16. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

Helemaal mee eens! Oprotten en nooit meer terug komen. Koekwausen.

17. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik ben blond, maar die moppen over domme blondjes raken mij echt niet hoor..

Maar ik snap je wel hoor. Vind het ook dubbel..

Chocolat vindt dit leuk.
  18. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @jupke om een vergelijking te trekken, voel jij je aangesproken als clowns (bijvoorbeeld bassie) etc oranje haren hebben? Heb jij het idee dat jij om je haren gezien wordt als clown?

Hommeltje vindt dit leuk.
  19. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Zijn de "oudere" die het verpesten. Laten we het bekijken vanuit t oog punt van de kinderen.

Vriendin van mij heeft een donkere huidskleur en haar broertje ook. Rond deze tijd wilt hij verkleed als zwarte piet naar de intocht. Hij vroeg; wil mn gezicht zwart maken?

Ontopic; inderdaad laten we dit niet doen waar kinderen bij zijn. Kom op.

Chocolat, Syane en piscean vinden dit leuk.
  20. Manque

Manque Niet meer actief

Het protest had beter in Den Haag gevoerd kunnen worden. Als men uit is op een verbod of iets dergelijks, moet men het behandelen als een politiek issue en richten tot politici.

Deel Deze Pagina