Ik voel me een beetje depri vandaag..... Mijn man is begin november ontslagen en krijgt t/m januari (gelukkig) salaris. Hij solliciteert zich rot, via de krant, internet, kennissen enz. maar het lukt niet. Natuurlijk heeft hij recht op WW, maar ik word hierdoor wel onzeker. Julia gaat 2 1/2 dag naar de kdv, moet ik haar eraf halen en zo geld besparen of erop laten zodat we haar plek niet kwijt zijn? We hebben net een vrijstaand huis gebouwd, ik kan natuurlijk prima de hypotheek betalen en andere vaste lasten, maar dan houdt het op. We wonen in het Noorden waar sowieso minder werk is. Soms denk ik, ach het komt allemaal wel weer goed en soms (zoals vandaag) denk ik van niet
Jeetje dat is heel erg naar. Ik hoop natuurlijk dat hij snel een passende baan heeft gevonden. w.b.t. het kdv zou ik haar niet eraf halen, dadelijk ben je je plekje kwijt en heeft je man misschien vrij snel daarna een andere baan. Daarbij ben ik wel van mening dat er altijd werk te vinden is als er nood aan de man is. Het is dan misschien niet op zijn niveau of met het salaris dat je gewend bent, maar dan kun je vanuit die baan verder solliciteren naar iets dat beter past. Veel succes!
hoewel ik snap dat je je zorgen maakt zou ik proberen de zon te blijven zien.. hij krijgt de eerste tijd ww (en ja dat is minder dan loon) Ik duim dat er snel een prachtige kans voor je man om de hoek komt! Ik weet niet of jij werkt? en is het ook een optie dat jij (tijdelijk) de kostwinner word? Dat hebben we hier gedaan!
Ohhw ik weet precies hoe je je voelt. Die onzekerheid is zo rot!! Mijn vriend werd vorig jaar dec ontslagen (erg leuk in de decmaand!!) en heeft tm september dit jaar thuis gezeten. Wij hebben dan nog geen kinderen, maar het was wel behelpen. Je levert toch in op je salaris... Maar blijf positief, het wend op een gegeven moment (tenminste dat hadden wij). Mijn vriend doet nu werk wat hij niet leuk vind, maargoed er komt weer geld binnen. (rotbaantjes zijn er altijd!). Maar dit hangt ook wel een beetje af van wat voor werk je man deed.. Mijn vriend heeft nl nooit gestudeerd dus dan kun je makkelijk in de 'rotbaantjes' stromen... Heel veel succes iig, en echt, uiteindelijk loopt alles weer op rolletjes.
Herkenbaar, woon ook in Drenthe en werk krijgen is hier zeer moeilijk. Ik weet niet hoeveel geld je kwijt bent aan kinderopvang maar als hij in 2011 nog op de loonlijst staat (zo begrijp ik het tenminste) dan krijg je iig het hele jaar nog een tegemoetkoming in de kinderopvangtoeslag. Dus in dat opzicht zou ik het niet te snel opzeggen. Het zou heel vervelend zijn als je man weer werk vindt en vervolgens niet kan beginnen omdat je geen opvang hebt. M'n vriend heeft trouwens iets verder weg gesolliciteerd en werk gevonden in Zwolle. Zijn wel lange dagen nu, maar hij heeft iig een vast inkomen en kan nu rustig verder kijken naar iets in de buurt. Misschien voor jullie ook een idee?
Mijn man is in oktober ook weggegaan bij zijn werk ( niet echt ontslagen maar ook weer wel) Mijn man heeft juist wel 4 banen kunnen afwijzen ( wonen in Friesland) Maar wat hij wel heeft gedaan is niet alleen in de buurt solliciteren. Hij heeft veel breder gekeken. Uiteindelijk werkt hij nu voor USG Energie. Zij boden het leukste werk voor het beste salaris. Ik weet niet wat je man deed en nu weer zoekt maar misschien is het beter om niet alleen in het Noorden te zoeken.
Herkenbaar, mijn man is afgelopen april ontslagen. Wij wonen in een dorpje in Groningen. Hier viel het erg mee, 1 mei had hij weer nieuw werk en een maand later weer omdat ze hem ergens anders graag wilden hebben en meer boden. Ik zag het ook heel somber in, maar dat hoeft het echt niet perse te zijn hoor. Sterkte, ik weet die onzekerheid echt kl*te is.
Ik herken het ook helaas.... Mijn vriend zit al een jaar zonder baan, maar mocht gelukkig nu via het UWV een opleidingstraject in. En ik ben 1 dec mn baan kwijt geraakt door reorganisatie... krijg wel tot maart door betaald en daarna de WW in als ik dan nog geen baan heb. Kan je verder niet helpen, maar wil je heel veel sterkte wensen.
hoi dds ik weet dat er in Coevorden verschillende banen te verkrijgen zijn moet je even via verschillende uitzendbureau's kijken in de omgeving en het betaald goed mijn vader (heb er geen contact mee) die werkte bij nefit en ja jij weet ook wel heel veel mensen zijn met een bonus op straat gezet hij is in die omgeving gaan kijken en had binnen een paar weken werk het is even rijden maar werk is werk
Hier hetzelfde nog niet ontslagen maar een andere situatie met ziek zijn enz.Nu zijn we er al 600 euro op achteruit gegaan en dadelijk nog meer. Ik ben net minder gaan werken door de komst van de kleine krijg je dit. Ik word er ook moedeloos van en vooral omdat niemand je begrijpt. Ik wil het liefst geen geld meer uitgeven maar ja iedereen verwacht van je dat je volop aan de kerst enz doet
Ik ken het ook helaas. Ik heb dik een jaar in de ziektewet gezeten en vanaf augustus zit ik nu in de WW. Mijn zoontje gaat ook 2 dagen naar de opvang, maar wij moeten hem er per 1 Januari afhalen Dit jaar krijg ik nog kinderopvangtoeslag, omdat ik in een reintegratie project heb gezeten, maar vanaf 1 Januari dus niet meer. Gelukkig zijn hier bijna geen wachttijden bij de opvang, maar vind het niet leuk om hem er af te halen. Hij heeft het zo naar zijn zin, maar ja zelf betalen dat gaat cker niet lukken. Ik hoop maar dat hij er snel weer terecht kan als ik wel werk krijg.
Jij woont héél dicht in mijn buurt. Toevallig toch niet in een dorpje dat begint met de N. hé?! Herkenbaar ts, wij zelf willen hier weggaan, richting Zwolle, omdat hier in de omgeving gewoon bijna niets meer is. Mijn man kan gelukkig makkelijk werk vinden overal,maar ik niet. Nu ben ik tbm, ( deels gedwongen keuze dus ) maar later als ik groot ben wil ik wel weer gaan werken!
Dat geldt ook voor ons idd. We proberen nu werk voor m'n vriend in Emmen en omgeving te vinden, maar als dat niet lukt en hij in Zwolle aan het werk blijft dan gaan we ook die kant op. 3 uur reistijd per dag is niet grappig namelijk met kleine kinderen thuis.
dds hier in het zuiden is het ook flut met werk hoor mijn mannetje doet er al ruim 1,5 jaar over om fatsoenlijk werk te vinden. of in ieder geval een baan gewoon via contract en niet via uitzendbureau. niet de kleine van de kinderdagverblijf halen hoor !! komt vast goed ww. is eerste maanden nog wel te doen hoor. heb er ook van geleeft. misschien even kijken goedkopere verzekeringen waar je op kan gaan besparen. boodschappen goed uitkijken naar aanbiedingen enzo. is ook voor het sociale gebeuren goed voor de kleine misschien om daar te blijven aangezien die er al tussen zit he tussen de kindjes.. misschien eventjes kijken of het mogelijk is om over te schakelen naar peuterspeelzaal kijken of dat goedkoper is ?? gewoon blijven solliciteren wat je mannetje al goed doet natuurlijk. uitzendbureau's langs gaan iedere dag overal in schrijven. reintergratie bureau misschien langs gaan? jobcoache van cwi erbij nemen? zijn een heleboel mogelijkheden natuurlijk. maar het is gewoon overal een beetje flut met de banen. en overal word bezuinigt en heel veel mensen zitten in het zelfde rondje als jou. je solliciteerd ,en solliciteerd en er gebeurt geen reet. FF door zetten nog meid. en die ww is echt niet zo erg als het lijkt. en voor kinderdagverblijf krijg je op inkomen toch je kinderopvang toeslag? die gaat dan toch ook omhoog zodat je die kosten ken opvangen daarmee?? kom vast en zeker goed. het is al eengeluk dat je man tot januari betaald word en normaal salaris krijgt ! wow. wou dat mijn vriend dat gekregen had. maar het bedrijf waar hij werkte is gewoon failiet gegaan... voor de 4e keer op rij in 6 jaar!! :O
toekomst is altijd onzeker.. je weet nooit wat er op je pad komt.. maar goed ik ken je situatie ik waas 6 weken zwanger toen mijn vriend werkloos raakte.. ik ben nu donderdag - vrijdag uitgerekend .. en hij is vandaag weer voor het eerst aan het werk.. hij moet zich gewoon overal inschrijven en gek solliciteren .. helaaskan je meer niet doen ..
hier iets negatiefs en iets positiefs... ik ben anderhalf jaar op zoek en doe minimaal 4 brieven per week de deur uit. zolang kan het duren voor je iets anders hebt. maar mijn ervaring is dat er altijd wel een mouw aan te passen is. wij hebben het financieel niet breed, maar redden het wel altijd. hoe het ook loopt, je vindt altijd wel een oplossing. als je man hard werkt om iets anders te vinden zal dat ooit beloond worden. en tot die tijd zie je wel hoe het loopt, maar het komt goed!
Nee dat nog niet, maar de kans is wel groot dat ie na afloop van z'n contract (1 mei) mag blijven. Waarschijnlijk niet vast, maar het is gelukkig werk in een branche waar ze nog redelijk veel werk in hebben (ICT).
Bedankt voor jullie verhalen. Meestal maak ik me geen zorgen, maar vandaag wel. We willen haar misschien 1 1/2 dag naar de kdv brengen i.p.v 2 1/2 dag.
wat vervelend hopelijk vind hij snel iets, vooral proberen te netwerken en veel rond vertellen wat hij voor iets zoekt. Wie weet een neef van een vriendin, ik noem maar wat he, maar zo gaat het meestal wel. Als de wachtlijsten bij jullie niet lang zijn, dan kun je misschien idd overwegen om 1 1/2 te pakken op het kdv, even uitrekenen wat het scheelt.