Ja, die wurm! hoe heet dat ding nou! Lieten ze zien dat het door een glas kon kruipen, en ik geloofde dat!hahahahahaa.
volgens mij mis ik hier de lipsmackers nog en ik had idd ook een speelboom! mijn dochtertje speelt er nu mee, zo leuk! een hoop is al genoemd zie ik, ik had vroeger ook nog zon soort veer die je van de trap af kon laten lopen,in fluorkleuren maar die verkopen ze volgens mij nu nog. en een jojo natuurlijk
Ooow leuk, een vuurwiel idd en ze zijn no te koop Ga er meteen een paar kopen voor mij en mijn kinderen... Bekijk bijlage 39676
oohh ik herrinner me er nog 1 die ik had.... en zelfgemaakte smurfensnot....of hoe het ook heet...boterhamzakje met zacht spul erin zegmaar......ik maakte het altijd met shampoo en een drupje water en dan goed kneden als zakje dicht was...dat rook zooo lekker en wat zoooo lekker zacht hihi.
Ja dat deed ik altijd met afwasmiddel! En buiten in de openbare achtertuin met een blaaspijp besjes schieten. Slagbal spelen, voetballen, het Surinaamse spel (een soort oorlogje maar met iets andere spelregels). Flippo's! Voetbalkaartjes!
Ja die rubiks puzzel dat heb ik ook vaak gedaan. En ik bedoelde idd de gummiberen!!!! En smurfensnot ook zo vaak mee gespeeld een boterhamzakje met afwasmiddel of shampoo en een druppel water.
Kwam net ook nog een plaatje tegen van die drinkpakjes met die beesten erop TJOLK.....................hmmmmm
ja die smurfensnot zakjes hadden wij ook altijd en we hadden ook klopklop. dan had je een bak daar deed je een laag afwasmiddel in en dan met een pollepel kloppen tot het schuim werd en dan als je lang genoeg klopte dan kon je de bak op de kop houden. liepen we door de straat als een gek te kloppen met ons allen. haha. enne stand in de mand en de bal is voorrrrrr (naam) en als je de bal niet goed kon vangen dan riep je scheve pannenkoeken lust ik niet en dan moest het overnieuw. maar kon je de bal wel vangen moest je stop roepen en mocht niemand meer lopen en de benen wijd doen en dan moest je proberen bij iemand door de benen te gooien en lukte dat dan moest die de bal in de lucht gooien en stand in de mand roepen. haha.
Kennen we deze nog ???? Jaren 80 speelgoed .. hele rage geweest dat ding, en volgens mij ook regelmatig de EHBO vol hahahaha Ik heb er ook gezeten met 1x een gebroken pols en 1x met een gebroken enkel. De Lolobal : http://www.speelactief.nl/upload/f4917ff7c997108.14940468.JPG
hey wat leuk om te lezen dit... idd dat smurfensnot... de hele dag zat ik te kneden... en die lolobal.. geweldig!!