Mijn ultieme jeugdsentiment is als peuter/kleuter eerst naar de Fabeltjeskrant kijken (in zwart/wit!) en dan naar Top-Pop. Zag als heel jong manneke de clip bij Bohemian Rhapsoy van Queen (toen het woord clip nog lang niet uitgevonden was) en Iggy Pop die in zijn blote bast (met striemen!) de studio aan het verbouwen was op de tonen van "lust Fot Life". Ik zie me nog met grote ogen zitten kijken naar die rauwdouwer 8)
Stiefdochter speelt tegenwoordig bij mijn ouders weer met het duftyhuis en duftymolen van mijn zusje, en ze ruiken NOG STEEDS! Hier qua speelgoed: fabuland lego verder niet zo veel eigenlijk: ik las en knutselde nogal veel en speelde verder dan veel buiten... TV: snorkels niels holgersson (we hebben hier de serie bijna compleet op dvd , ga zo de ontbrekende dvd's nog ff bestellen bij bol.com) heidi (heeeeeel lang geleden ) wordt vervolgd (met het beschuiten versieren en al die typetjes nadoen ) woody woodpecker
Fabuland hebben wij nog steeds bewaard!! En die kubus kreeg ik voor mijn verjaardag weet ik nog goed!
Dit was jeugdsentiment voor mij... http://www.jeugdsentimentportaal.be/animatie/=anime/candy_candy/candy_14.jpg zocht via google en vind deze Belgische site over jeugdsentiment: geweldig!
oja qua tv serie, dorothy in the wizard of oz, je hebt verschillende versies maar vroeger had je altijd een leuke tekenfilm op tv (samen met heidi, robinsons enzo) die keek ik altijd maar zie ik nergens op DVD
he die hadden wij thuis ook vroeger!!dat waren 6 kubussen toch en dan kon je er ook 1 grote van maken die waren best moeilijk hahaha
jaaaaaaa!! wat een leuk topic dit zeg!!!! kennen jullie die rage nog van denk eind jaren 80 begin 90 van die soort armbanden die je om je arm heen moest "slaan" was soort luxaflex achtig met fluoriserende stofjes erop....