huilt jullie peuter ook zo veel?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door glammy, 13 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. glammy

glammy Lid

13 mei 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter van 3 jaar huilt heel snel als ze haar zin niet krijgt of als iets niet op een bepaalde manier verloopt. Ze wil alles zelf doen en is heel snel gefrustreerd. Ik geef heel duidelijk grenzen aan maar ze is soms echt helemaal overstuur en dan krijst ze de hele buurt bij elkaar. Iemand tips??
    thanks

2. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Hier is het niet echt huilen, eerder jengelen. Echt vreselijk! Als ik niet reageer, dan is het hier het snelst over. De laatste tijd is het gelukkig wel al minder geworden. Probeer ook de positieve dingen te benadrukken. Succes ermee, want ik snap je helemaal!

Groetjes Kirsten

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ja doet Isabella ook.

Ik negeer haar dan of zeg dat ze maar lekker op de gang moet gaan huilen.

Ook als ze overstuur is. Ze houdt vanzelf op.

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    probeer je dr weleens af te leiden?
    Als onze Demi zo'n bui heeft ga ik heel demonstratief tegen mn man zeggen dat er bv een hele mooie puzzel ligt en of hij denkt dat zij em al kan maken bv. Dan verandert het jengelen vaak wel in enthousiasme voor in dit geval de puzzel

5. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Iris doet dit sinds een paar weken...moet er zo aan wennen! Ze heeft bijna nooit gehuild (ook als baby niet) en nu is t huilen, zeuren, drammen, etc. Sosm vind ik haar gewoon ook even niet leuk...mag toch ook wel eens toch?

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    yep hoort bij die peuterpubertijd

7. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Moet zeggen dat het huilen hier steeds minder wordt (ssst, niet te hard zeggen!) Joris huilt soms nog alleen al als hij valt en vaak niet eens hard... gelukkig wordt het steeds minder. Ook als hij zijn zin niet krijgt, wel een pruillip, maar vaker al niet meer huilen. Maar tot voor kort deed Joris dat ook heel veel!

8. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Hier dezelfde aanpak. Het werkt het beste. Boodschap:jouw huilen levert niets op!

9. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Hier voornamelijk huilen als iets niet meteen lukt, een echt driftkikkertje. Drama-king in het kwadraat op zo'n moment....

10. glammy

glammy Lid

13 mei 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    ooh gelukkig dat jullie het probleem herkennen! Ik word er soms helemaal gek van....hopelijk gaat deze fase weer snel voorbij!

11. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier begint dat nu ook wel aardig maar denk dat het hier ook komt vanwege de jongste.
    Ze ziet natuurlijk dat wanneer esmée huilt ik haar op pak of naar haar toe ga.
    Tegenwoordig als ze wakker wordt gaat ze al huilen.

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    In het begin kon mijn dochter erg lang in zo'n bui blijven hangen (20 min was geen uitzondering) maar nu zoekt ze het maar uit hoor. Het is ook meer dreinen/jengelen dan echt huilen.
    Soms vraag ik of het soms te moeilijk is, als iets niet lukt en dan gaat ze het toch alsnog proberen.
    Maar het hoort wel bij de ontwikkeling hoor, omgaan met teleurstellingen.

13. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Hier een zoontje die hetzelfde kan. Ik zeg vaak: nee, hier hoef je niet voor te huilen, want dan gaat het echt niet beter/sneller. Dat werkt vaak voldoende (inmiddels...)

Dan loop ik weg. Duurt het tóch te lang, dan zeg ik nog een keer dat huilen echt niet werkt. Er achter aan: "klaar nu!". Meestal houdt het dan op. Anders wordt hij genegeerd.

Het is inderdaad een fase, maar ik begrijp hoe lastig je het vindt. En fases kunnen best lang duren, vind ik zelf....

Succes! Enne, we staan niet alleen!

14. glammy

glammy Lid

13 mei 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha grappig dat velen van ons in hetzelfde schuitje zitten, volgens mij moet ik haar echt meer negeren als ze weer in de drama queen modus zit.

15. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    En op zulke momenten krijg ik RESPECT voor de mama's van vroeger die elk jaar een kindje kregen pffff....

16. linnywonderbaby

linnywonderbaby Actief lid

11 dec 2007
    212
    1
    16
    Limburg België
    hier hetzelfde verhaal ! een echte drama queen! soms heb ik bang wat de buren zullen denken haha.

Deel Deze Pagina