Ik word echt knetter op het moment. Elke morgen word ik wakker met vreselijke nekpijn. Kan niet naar links of rechts kijken. Omhoog of omlaag is al helemaal een hel. Ondertussen heb ik hierdoor ook al weken een soort van hoofdpijn in mijn gezicht. Ik kan nu dus ook niet mijn bril op want dat maakt het alleen maar erger. 6 kussens rijker en ik heb nog steeds niet het perfecte kussen Dus kom maar op met al jullie tips
Ik denk dat dat echt heel erg per persoon verschilt.. Ik heb er ook veel last van. Heb nu een goedkoop kussen van de Ikea en een verstelbare lattenbodem, maar als het bed verschoond is (en het kussen dus van z'n plek af is geweest) of als de lattenbodem nét één tikje te ver omhoog of omlaag staat, is de last net zo erg.. Ik vind het ook altijd zo irritant dat er kussens zijn voor buikslapers, rugslapers en zijslapers. Ik wissel het allemaal af en een kussen voor rugslapers ligt echt niet lekker als je op je zij ligt, en andersom. Dan heb je natuurlijk ook nog de hele dure kussens, allemaal met verschillende inhoud en ze zouden allemaal perfect werken, maar daar hangen ook behoorlijke prijskaartjes aan, en om voor die prijzen steeds een andere te proberen.. Nee Eigenlijk geen tips dus, sorry
Ik heb dit ook en slaap vooral op mn zij. Ik heb dus echt een hoog kussen die best hard is (hij past net net in een kussensloop) zodat mijn schouders als het ware niet 'indeuken' Als ik een plat kussen heb dan deuken mijn schouders dus in en wordt ik smorgens wakker met onmogelijk spierpijn zoals jij beschrijft.
Dat verschilt inderdaad per persoon. Ik zweer bij een donsverenkussen. Maar anderen zweren juist bij traagschuim. Je kunt eens een beddenzaak binnenlopen en vragen of je een kussen mag proeflenen voor een week. Mijn ervaring is trouwens, dat het meer te maken heeft met de hoogte en hardheid van het kussen, dan met het materiaal.
Ik heb een navulbaar kussen. Synthetisch, met een rits, twintig euro bij een goede beddenzaak. De eerste paar weken van een nieuw kussen ligt de zak met vulling (ik haal hem standaard voor de helft leeg) in de slaapkamer en dan vul ik hem elke dag/twee dagen bij met een handje vulling tot ik hem goed vind liggen. Dan gaat de zak mer vulling de opslag in en vul ik mijn kussen weer bij als ik hem te plat vind worden, zo eens per jaar denk ik. En na een jaar of zes koop ik weer een nieuwe. Dat is voor mij, na jaren zoeken, de enige manier die werkt tegen die gruwelijke nekpijn.
Ik heb de Athletic pillow van M-line en ben daar echt super blij mee. Qua prijs niet echt een kussen dat je even koopt om te proberen. Wij mochten toen van de winkel wel een test-exemplaar mee naar huis nemen om te proberen als we dat wilden.
Ik heb een kussen met volgensmij donsveren. Alleen de veren zijn zo scherp aan het uiteinde dat ze iedere keer mijn kussen uitsteken. Pfff. Ik moet ook nog een ander kussen halen
Wij hebben een m line energie pillow. Heerlijk! En het hangt er echt vanaf hoe je slaapt. Ga eens naar een goede beddenzaak en probeer er wat
Hier ook een athletic kussen van m-line. Ligt heerlijk, maar een nadeeltje vind ik dat ie niet koel aan blijft voelen en dat is met heel warm weer wat minder. Verder erg tevreden... Maar misschien moet je ook eens informeren bij de fysio of die de boel eerst lekker los kan maken voor je!
Ik heb een vrij platte kussen. Die ik dubbel vouw en zo slaapt het heerlijk. Anders ook nek pijn. Ik ben een zijslaper.
Ik heb een Silvana kussen met een nek rol. Was wel 100 euro maar ligt heerlijk. Ik had ook altijd hoofdpijn en nek pijn en dat is nu een stuk beter
Mijn man had precies hetzelfde probleem. Al alle soorten en maten kussens gehad, van goedkoop naar duur. Nu heeft hij sinds een paar weken een boekweitkussen. Dat is vrij klein en vormt zich naar je hoofd. Het was geloof ik rond de 40,- en hij slaapt er heerlijk op, geen nekpijn meer!
Dat heb ik ook nog eens gehad. Pijn!!! Zo zie je maar, het is echt ongelooflijk persoonlijk, lastig is dat.
Had hier ook heel vaak last van. Heb sinds een week of 2 een memory foam kussen van ikea en geen last meer! RÖLLEKA Memoryfoamkussen - IKEA
Dat wilde ik ook zeggen. Ik heb er al jaaaaaren eentje en bevalt mij prima. Ik slaap voornamelijk op mijn zij of rug en dan vind ik het perfect. Door de losse 'korreltjes' kun je hem goed in model duwen/ schudden die jij fijn vind. Dus dat er een soort bultje/ rolletje in je nek ligt dat goed ondersteunt. Ik meen ze laatst bij De Tuinen gezien te hebben voor zo'n 30/ 40 euro. Geen idee of je ook ergens een proefexemplaar zou kunnen lenen. Succes!
Ik heb een Silvana kussen. Dit heeft aan de ene zijde een aflopende kant, zoals elk normaal kussen. Een aan de andere zijde een soort inham, waar je schouder dan 'tussen' ligt, wanneer je op je zij slaapt. Zo wordt je nek goed ondersteund. Het kussen was wel prijzig hoor, geloof rond 80,- of 90,-. Maar hij ligt echt heel lekker, vind ik.
Ik heb een tempur. Na jaren problemen en nekpijn deze geprobeerd. Kost een bom duiten maar sindsdien zijn de klachten in mijn nek veel beter. Kan niet meer zonder!
Wij hebben kussens van M-line. Daar heb je ook heerlijke matrassen van ( hebben wij ook) Die zijn echt fantastisch. Google maar eens of ga eens naar een beddenspeciaalzaak. Ik had voorheen ook altijd last, maar neem tegenwoordig waar ik ook ga slapen altijd mijn kussen mee.
Ik heb deze! Super fijn! Vormt zich compleet naar je hoofd! Slaapkussens kuschel maxx | www.relax-pillow.nl