jeugdzorg, papa mag zoon niet zien.

Discussie in 'De lounge' gestart door alecia, 9 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Writer

Writer Niet meer actief

vind een rare verhaal
    er gebeuren zo vaak dingen waar jz echt nodig is maar ze kunnen niet doen , zolang ze geen harde bewijzen zijn , en nu gaat om een kind die in zijn blootje in eigen tuin was ,dat ze daarom de kinderen weg hebben gehaald8)

dan ga je nu met je vriend praten , wil hij toch nog een andere vertellen ,van iemand die gevaar is voor de kinderen ,niet ouders zelf maar iemand anders , waarom wist je dat dan niet eerder ,als dat ook een reden is;)
    de geine zit nu ook gevangens maar hij mag zijn zoon nog steeds niet zien? mmm heel apart hoor

2. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hmmm Als een kind om vieze kleren of om de reden bloot in een zwembad zitten uit huis wordt geplaatst dan mag ik ook wel eens gaan oppassen :p in het zwembad hem ik hem wel een zwemluier aan maar vieze kleren... tja elke dag een wasmand vol ;) Hier ook een dagelijkse bezigheid haha. Mijn zoon houdt ook geen rekening met met mama die alles weer moet wassen moet elke dag ;) ik ken eigenlijk niet 1 kind die zichzelf de hele dag schoon kan houden :p

nee dit kan de reden niet zijn toch? ik heb het hier al meer gelezen maar het lijkt mij ook niet dat de zoon van jou vriend om deze reden het huis is uitgeplaatst. Ik zou dit toch meer gaan uitzoeken als ik jou was... Ik las je verhaal wat met ongeloof, ik heb geen hoge pet op van Jeugdzorg maar deze reden lijkt mij echt niet kloppen dus. je moet alles op alles zetten om de "echte" reden boven water te krijgen.

3. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Jeugdzorg kan kinderen alleen uithuis plaatsen als het vrijwillig gebeurt of als de kinderrechter dit toestaat.
    Heb familie bij jeugdzorg werken en ik weet hoeveel moeite ze moet doen om kinderen, die echt in gevaar zijn, uit huis geplaatst te krijgen.

Ik denk dus dat je vriend geen gezag heeft, wel erkend maar verder niks.
    Ik zou je in dat geval willen adviseren om eens naar het juridisch loket te gaan en te kijken in hoeverre je wat kan ondernemen. Zelf een rechtzaak aanspannen bijv. Advocaten kunnen vaak wel aan meer info komen

4. spinner

spinner Actief lid

7 mrt 2009
    152
    0
    16
    Zoals je even terug zelf al schreef, heeft je vriend alleen erkend. Hij is dus heel cru gezegt, geen partij voor jeugdzorg, want hij heeft geen gezag. Wil hij recht krijgen op iets, zal hij eerst ZELF via de rechter gezag moeten aanvragen....

5. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Ik vind het maar een raar verhaal, een kind wordt niet alleen maar uit huis geplaatst als ze in hun blootje gaan zwemmen. Dan kunnen er wel tienduizend kinderen uit huis geplaatst worden in de zomer.. Er moet meer gespeeld hebben, lijkt me?

6. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    moet eerlijk zijn dat ik dit wel een raar verhaal vind.... beetje naief ook want ik kan me niet voorstellen dat een kind echt uit huis wordt geplaatst omdat hij/zijn in nakie door de tuin laat wandelen
    waarom ga je het niet uitpluizen...??? dit is echt een heel vreemd verhaal en ook vind ik dat je vriend wel eerder actie had kunnen ondernemen

7. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Waarom heeft je vriend niet eerder actie opgenomen ? Heb je hem dat al eens gevraagd ? Het komt nu net over alsof je vriend er verder geen moeite voor wilt doen, klinkt lullig maar zo komt het een beetje over :)

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    misschien zijn er wel rare dingen gebeurd met betrekking met het blootlopen? anders zou dat echt niets moeten uitmaken dat een kind in de zomer in zn blootje in de tuin zit.... ik denk dat er een heel naar verhaal achtersteekt wat jou vriend niet eerlijk verteld... als ik jou was zou ik dat eerst uitzoeken voor je zelf aan kinderen begint!

Deel Deze Pagina