Oh en je volwassen laten verklaren door de rechter zou ik alleen doen als het nog 'even' duurt voordat je 18 word. Als je bijv. over 3 a 4 mndjes al 18 word, heeft dat niet echt nut. Is mij destijds verteld door het gerecht hier. Ben namelijk 10 dagen voor ik 18 werd bevallen van onze dochter en het gezag ging toen al automatisch naar mij toe, hoefde ik niets voor te doen .
De instelling waar ik werk, heeft het om die reden gelukkig ook gewoon om tiener- en jonge moeders De meeste 18-jarigen zijn al beledigd als ze tiener genoemd worden, laat staan als je de 20 voorbij bent idd
Ja op je 18e tiener genoemd worden.. oke, dat snap ik dan nog, je bent dan tenslotte nog tiener. Maare.. vanaf je 20e ben je echt geen tiener meer.. vind ik beetje ver gezocht eigenlijk. Ach ja, en mocht het zo zijn dat je tot je 24e tiener bent.. nog 3 maandjes, dan heb ik dat ook weer achter de rug Lekker hoor, tiener moeder zijn op je 23e en zwanger van de 3e, een hele eer
Grappig omte lezen hoe sommige dingen bekeken worden. Wat betreft Bureau Jeugdzorg; iedereen, instelling en personen kunnen een zorgmelding maken bij bureau jeugdzorg. Dit kan zijn omdat de moeder jong is en, om welke reden dan ook, de melder bezorgt is of de moeder haar kunt en haarzelf wel goed kan verzorgen en onderhouden. Dit kan zijn omdat er geen stabiele thuisbasis is, de moeder geestelijk niet stabiel is of omdat uit andere omstandigheden blijkt dat er een negatieve invloed kan zijn voor moeder of kind. Leeftijd zegt hier niet zoveel in. Een moeder van 35 kan net zo goed onder deze omstandigheden vallen. Terwijl een moeder van 17 het zelf wel allemaal prima een rij kan hebben. Het zijn dus puur de omstandigheden bij elkaar opgeteld wat maakt of jeugdzorg wordt ingeschakeld. Mocht dit wel het geval zijn dan is de hulpverlening van bureau jeugdzorg altijd in eerste instantie op vrijwillige basis. Mocht er blijken dat de zorgen van bureua jeugzorg terecht zijn en dat ze twijffelen over de situatie of er weinig vertrouwen in hebben dan kunnen ze aan een kinderrechter een "ondertoezicht stelling" aanvragen. Dit betekend dat een medewerker van bureau jeugdzorg je begeleid. In de praktijk is dat bestaat dat vaak uit wekelijkse of tweewekelijkse gesprekjes en begeleiding. Mocht dit niet voldoende zijn (maar dan heb je het echt over verwaarlozing ed) dan kan een kinderrechter bepalen dat het kind uit huis geplaats moet worden maar dan heb je het echt al over héle flinke senario's. Kortom wanneer je verstandelijk normaal ontwikkeld bent, een normale stabiele basis aan kindje kan bieden en geen crimineel of leven met drugs of alcohol leidt hoef je je hier echt geen zorgen over te maken!!
ik vind het ook onzettende onzin ik ben ook op mijn 17de bevallen van mijn oudste zoontje en heb nooit iemand gezien en kreeg gewoon gelijk de voogdij ben nu 20 en de 3de is op komst en nog steeds niemand gezien! volgens mij is het idd aleen zo als je al bekent bent met problemen in bijv je thuis situatie of als er een melding word gemaakt door een instantie. liefs
Als je t puur over jeugdzorg hebt:als een meisje tot 18 jaar bekend is bij jeugdzorg kan ze begeleiding krijgen va tienermoeder groepen of hulp die passend is, is per regio verschillend. Onder de 18 word er ook altijd gekeken wie het gezag krijgt omdat bv een meisje van 16 geen gezag kan hebben, dit gaat niet altijd via jeugdzorg maar via een rechter...Zo zijn er veel verschillende voorbeelden maar kan je wat specifieker zijn, misschien kan ik je helpen? Om hoe oud etc gaat t en waar heeft t meisje hulp bij nodig?
Verplichte bemoeienis vanuit Jeugdzorg is alleen aan de orde bij een minderjarige moeder (i.v.m. gezag over de baby die dan open staat) en/of wanneer er door derden zorgen over de (ongeboren) baby gemeld worden die nadere bemoeienis vragen. Zelf kun je bij Jeugdzorg aankloppen voor je 18e jaar of tot je 23e jaar als je voor je 18e jaar al cliënt was.
Was op mijn 16e ongehuwd mama en nooit iemand van jeugdzorg gezien. Wel een maal maatschappelijk werker vanuit school, dit vond ik eigenlijk best fijn! Ik heb me meerderjarig laten verklaren bij de kantonrechter en daarna volledige voogdij en gezag gekregen. Dus wat Mamabri(edit: en meerdere forumleden) zegt klopt niet helemaal!